• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403050100659
  • خبرنگار : 50605

فرماندار تیران و کرون خبر داد:

توزیع بودجه ادارات تیران بر مبنای عملکرد و مؤلفه‌های پیشران

توزیع بودجه ادارات تیران بر مبنای عملکرد و مؤلفه‌های پیشران

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بودجه تملک و دارایی این شهرستان برای سال جاری به ۵۶۰ میلیارد ریال رسید، گفت: توزیع اعتبار بر اساس عملکرد ادارات و مؤلفه‌های پیشرفت شهرستان توزیع شد.

علی محمدی کیا در گفت‌وگو با ایسنا توزیع اعتبارات در سال جاری بر مبنا عملکرد ادارات در اجرای پروژه‌های قبلی و توجه به مؤلفه‌های پیشران شهرستان برای توسعه و دست‌یابی به اهداف اسناد بالادستی برشمرد و اظهار کرد: دولت ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از فصل تملک و دارایی امسال به تیران و کرون اختصاص داده که ۱۵۰ میلیارد ریال آن استانی و مابقی از محل فصل متوازن است.

وی افزود: بر اساس اولویت‌های مهم این منطقه توزیع بودجه انجام و مدیران ادارات دولتی باید تا پایان سال مالی اعتبار اختصاصی خود را جذب کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه اعتبار امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته، تصریح کرد: میزان جذب بودجه تملک و دارایی پارسال این شهرستان در هر اداره متفاوت بوده اما به صورت میانگین ۴۰ درصد آن محقق و در فصل مربوطه هزینه شده است.

محمدی‌کیا راه‌سازی، آبرسانی، جهاد کشاورزی و محرومیت‌زدایی روستایی را از مهم‌ترین اولویت‌های توزیع اعتبارات امسال بیان‌ کرد و یادآور شد: تمام اعتبار اختصاصی تنها برای تکمیل پروژه‌ها بوده و طرح جدیدی آغاز نخواهد شد.

وی با اشاره به اولویت توزیع اعتبار در حوزه راهداری و راه‌سازی، گفت: بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه همسنگ در این شهرستان وجود دارد و با توجه به حجم بالای تردد و اهمیت جاده‌های بین‌شهری، توزیع اعتبارات برای رفع نیاز و اصلاح مشکلات مسیرهای مواصلاتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

به اعتقاد فرماندار تیران و کرون بودجه‌های محلی و تملک و دارایی پاسخگوی تمام نیازهای این منطقه از جمله راهداری نبوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه توزیع اعتبارات استانی و ملی نیاز است.

محمدی کیا، اضافه کرد: وقتی ۱۱ درصد از ترددهای جاده‌های استان اصفهان در راه‌های تیران و کرون انجام می‌گیرد توزیع اعتبارات استانی و کشوری در این خصوص و رفع نقاط حادثه‌خیز نیاز بوده که مسئولان وزارت راه و شهرسازی به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به کمبود امکانات درمانی این منطقه گفت: بخشی از اعتبارات تملک و دارایی به حوزه سلامت اختصاص‌یافته، اما این رقم مالی پاسخگوی نیازهای زیرساختی و توسعه‌ای بهداشت و درمان نبوده که از جذب بودجه از سرفصل‌های استانی انجام می‌گیرد.

به گفته فرماندار تیران و کرون، علاوه بر کمک‌های خیران در احداث و توسعه بیمارستان بهنیا و امام رضا این شهرستان، دولت نیز این سال‌ها اعتبارات ملی برای اجرای پروژه عمرانی و تجهیزات ابن منطقه اختصاص داده و سرفصل ملی برای جذب بودجه برای بیمارستان تخصصی این منطقه پیش‌بینی شده است.

محمدی کیا تلاش دستگاه‌های اداری در جذب بودجه را مهم خواند و افزود: اداراتی که سال گذشته در جذب اعتبار اختصاصی کوتاهی کرده بودند، امسال اعتباری به آنان اختصاص داده نشد.

وی نقش خیرین و کمک‌های فعالان صنعتی در تسریع پروژه‌ها را مهم خواند و گفت: بدون حمایت مردمی کار پیش نرفته و با وجود محدودیت‌های مالی دولت باید زمینه مشارکت مردمی در بهره‌برداری سریع‌تر و خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha