• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403043019291
  • خبرنگار : 50214

برگزاری استارت‌آپی برای شناسایی خوراک و نوشیدنی‌های اصیل مهریز

برگزاری استارت‌آپی برای شناسایی خوراک و نوشیدنی‌های اصیل مهریز

ایسنا/یزد مسئول کمیته گردشگری خوراک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری رویداد استارت آپی گردشگری خوراک و نوشیدنی‌های سنتی شهرستان مهریز خبر داد.

حسین دهقان منشادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: اهمیت خوراک و نوشیدنی، نه تنها به عنوان یک نیاز اولیه بلکه به عنوان منبعی درآمدزا برای مقاصد گردشگری بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر این که عرضه خوراک‌ها و نوشیدنی‌ها، ضمن معرفی فرهنگ و تاریخ هر منطقه، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر برای آن منطقه ایجاد می‌کند، گفت: در همین راستا نیز احیاء و ترویج انواع خوراک سنتی شهر و روستاهای کشور عزیزمان ایران، یک وظیفه و ضرورتی انکارناپذیر است.

دهقان خاطرنشان کرد: این رویداد استارتاپی در نظر دارد با برگزاری رویدادهای گردشگری خوراک زمینه لازم را جهت احیاء و عرضه پیش غذا، خوراک های اصلی، نوشیدنی، پس غذا و میان وعده‌های فراموش شده یا کمتر دیده شده فراهم کند.

وی با بیان این که این رویداد با همکاری کمیته گردشگری خوراک استان یزد و یک شرکت توسعه کارآفرینی و نوآوری خوراکی برگزار می‌شود، افزود: این رویداد یازدهم مردادماه در مهرنگار مهریز با همکاری مربیان فنی و حرفهای شهرستان مهریز برگزار خواهد شد ولی قطعاً مشارکت ذینفعان گردشگری، از جامعه محلی و بخصوص بانوان تا رستوران‌ها، هتل‌ها و بومگردی‌ها که محل عرضه خوراک و نوشیدنی هستند، در این رویدادها حائز اهمیت است.

این مسئول ضمن اشاره به این که رویداد مذکور به صورت رقابتی سالم و سازنده برای تهیه و سرو خوراک و نوشیدنی سنتی برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با توسعه و ترویج گردشگری خوراک، به دست آوردن اطلاعات کافی و نیروی انسانی مستعد و ماهر، برای تهیه خوراک و نوشیدنی سنتی مختص شهرستان مهریز، از مهم‌ترین دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

دهقان متذکر شد: قطعاً این اهتمام و آمادگی وجود دارد که در زمینه ثبت ملی خوارکی‌ها یا نوشیدنی‌های اصیل و مستند معرفی شده در این رویداد، پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha