• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403043019117
  • خبرنگار : 50295

دومین آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» به ایستگاه پایانی رسید

دومین آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» به ایستگاه پایانی رسید

ایسنا/زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اشتهار استان زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی است و نماد شور، مستنداتی است که از طریق هنرمندان تهیه شده است و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اصغر حاج‌علی‌اکبری امروز (شنبه، ۳۰ تیر ماه) در اختتامیه دومین آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» اظهار کرد: با توجه به برگزاری دو انتخابات و حادثه تلخی که برای رئیس جمهور اتفاق افتاد، مجال برگزاری این آفرین‌واره بسیار کم بود، ولی با همراهی وزارت فرهنگ، وزارت کشور و پشتیبانی‌های به‌موقع استانداری زنجان و رسانه‌‎های استان، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و شهرداری و همه عوامل دیگر این آفرین‌واره برگزار شد.

وی با بیان اینکه زنجانی‌ها شور حسینی را با شعور همراه کردند و حضور خود را در عرصه‌های مختلف به شکلی زیبا نشان می‌دهند، ادامه داد: نماد شعور استان، مجموعه فاخر مهرانه است که یک مجموعه کاملاً خیرساز است که برای مداوای رایگان بیماران سرطانی همت کرده است و حرکت‌های انسان‌دوستانه‌ای را شاهدیم.

شهردار زنجان نیز در این مراسم بیان کرد: اتفاقات فرهنگی بی‌نظیری در چند روز اخیر در زنجان رخ داده و همایش یوم العباس زنجان در نوع خود بی‌نظیر است، چنین همایشی که مردم شهر و کشور با افتخار زیر یک پرچم جمع می‌شوند و حماسه‌آفرینی می‌کنند در کشور نداریم.

علیرضا فیروزفر گفت: یوم الزینب، دسته فاطمیون و دسته شام غریبان و ... در نوع خود بی‌نظیرند و این اتفاقات، اتفاق فرهنگی خوبی در شهر رقم زدند. وجود کسانی که این اتفاقات را ثبت می‌کنند نقش مهمی در اثرگذاری این امر دارد و ثبت وقایع به گسترش پیام اتفاقات فرهنگی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال میزبان هنرمندانی هستیم که از شهرها و کشورهای دیگر هستند و افتخار می‌کنیم در خدمت این عزیزان هستیم.

فیروزفر افزود: حتی برای کسانی در درون همین مراسم هستند هم دیدن این رویداد عظیم از قاب تصویر بسیار تأثیرگذار است، چون اگر از پنجره خارج از آن برنامه نگاه کنند، ارزش و اهمیت آن بیشتر نمایان می‌شود که این همان کاری است که عکاسان و فیلمسازان انجام می‌دهند.

شهردار زنجان گفت: این ذهن برنامه‌ریز و خلاق یک عکاس است که تعیین می‌کند در لحظه چه تصویری برای کدام مخاطب خلق و  ثبت کند و پیامش را منتقل کند. در مقابل این هنرمندان سرتعظیم فرود می‌آوریم که باعث می‌شوند عظمت عزاداری‌های حسینی ثبت و ماندگار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha