• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403043019066
  • خبرنگار : 50444

طرح «زمزمه‌های خدا» در خراسان شمالی کلید خورد

طرح «زمزمه‌های خدا» در خراسان شمالی کلید خورد

ایسنا/خراسان شمالی طرح «زمزمه‌های خدا» به‌عنوان طرحی نمایش‌محور با هدف تقویت قصه‌های قرآنی برای نخستین بار در کشور، در خراسان شمالی کلید خورد.

همزمان با آیین رونمایی از پوستر طرح «زمزمه‌های خدا» که نگاهی نمایشی است به قصه‌های قرآنی در حوزه کودک و نوجوان، این طرح به‌عنوان یکی از برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی با حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان کشور کلید خورد.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین رونمایی با اشاره به نگاه ویژه قرارگاه شهید آوینی به حوزه کودک و نوجوان، طرح زمزمه‌های خدا را از جمله طرح‌ها با رویکرد توجه به کودک و نوجوان دانست و گفت: با اجرای این طرح که نگاه نمایشی به قصه‌های قرآنی دارد، شاهد تولیدات خوبی در عرصه کودک و نوجوان خواهیم بود.

مسعود مرواری با بیان اینکه نگاه‌مان در اجرای این طرح، دربرگیری تمام شهرستان‌ها درکنار واسپاری تولیدات و ایده‌یابی به گروه‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این حوزه است، اظهار کرد: بنا داریم جامعه هدف خوبی را در حوزه تئاتر صحنه‌ای و خیابانی پوشش دهیم و علاقه‌مندان استان بتوانند از ظرفیت استان تا جایی که توان اداره کل و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اجازه می‌دهد، بهره بگیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور و با نگاه استعدادیابی در حوزه نوجوان و توجه به قصه‌های قرآنی به شیوه جذاب و درگیری مخاطبان و نوجوانان با این قصه‌ها اجرا می‌شود، به تشریح جزئیات این طرح با حمایت قرارگاه شهید آوینی پرداخت و گفت: در این طرح، ۱۰ مربی خلاق در حوزه هنر شناسایی می‌شوند و با ارائه طرح‌های خلاق نمایشی در حوزه قصه‌های قرآنی و پس از تایید تیم مشاوران می‌توانند از ظرفیت نوجوانانی که توانایی‌های مختلف در حوزه‌های هوش مصنوعی، عکاسی، فیلم‌سازی، بازیگری و ... دارند، برای تولید اثر و تشکیل تیم هنری استفاده می‌کنند.

فرهاد آقابیگی افزود: با ارائه فراخوان از نوجوانانی که در عرصه‌های مختلف هنری، توانایی دارند و با بهره‌گیری از ظرفیت مربیان هنری، در یک ماه ۱۰ اثر نمایشی با نگاهی به قصه‌های قرانی تولید و در فضای عمومی اجرا و علاوه بر مخاطبان، داوران نیز آثار را بررسی و طبق نظر این دو گروه، سه اثر برتر معرفی و تقدیر می‌شوند. امیدوارم این طرح ادامه پیدا کند و طبق رایزنی‌های انجام‌شده در صورت فراهم بودن شرایط، از یک طرح برای تولید حرفه‌ای حمایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha