• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403043018933
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد

فعالیت۵۴۳ آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آزاد در آذربایجان‌شرقی

فعالیت۵۴۳ آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آزاد در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد فعال در استان به تعداد ۵۴۳ مورد و تعداد مربیان فعال این بخش نیز تعداد ۹۸۱ نفر بوده است.

علی مشایخی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران،  از ارائه ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در سه ماهه اول سال جاری در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی افزود: این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی توانسته است در خوشه‌هایی چون خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی تعداد سه میلیون و ۶۲۲هزار و ۷۸۵ نفر - ساعت آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقمندان به مهارت آموزی در استان ارائه کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۹ هزار و ۵۱ نفر در خوشه صنعت، ۱۰هزار و ۶۸۷ نفر در خوشه خدمات، ۱هزار و ۱۹۴ نفر در خوشه فرهنگ و هنر و ۷۰۴ نفر نیز در خوشه کشاورزی آموزشهای مهارتی را فرا گرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اظهارکرد: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان، تعداد  هشت هزار و ۴۰۲  نفر ویژه بانوان و ۱۳ هزار و ۳۱۱ نفر نیز مربوط به آقایان بوده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی در زندان یک هزار و ۸۱۹ نفر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ۴۰۲ نفر،  سکونتگاه‌های غیر رسمی ۱۵۷ نفر، روستاها ۶۸۷ نفر، مراکز ثابت و سیار شهری ۵ هزار و ۸۴ نفر، صنعت ۶۶۱ نفر، عشایر تعداد ۳۳ نفر، آسیب دیدگان اجتماعی ۴۷ نفر  و سربازان وظیفه یک هزار و ۷۶۹ نفر بوده است.

مشایخی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۲ مورد صدور پروانه تاسیس، ۲۵ مورد تمدید پروانه آموزشگاه، ۳۲۲ مورد بازآموزی و نظارت هوشمند مربیان، ۱۶ مورد افزایش رشته های آموزشی، ۱۹۳ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، ۱۴ مورد رسیدگی به شکایات مردمی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha