• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403043018913
  • خبرنگار : 50163

صدور ۱۴ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

صدور ۱۴ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی تاکید جدی داریم، گفت: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود.

رضا خواجه‌ای امروز (شنبه ۳۰ تیر ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سند مالکیت به معنای هویت‌بخشی به املاک روستایی است و روستائیان می‌توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می‌کند. 

وی با اشاره به مزایای فراوان یک نظام جامع و مناسب مالکیت تثبیت شده اراضی روستایی و تضمین مالکیت و ارزش‌دهی به حق تصرف در روستاها تثبیت خانه‌های مسکونی روستائیان و جلوگیری از تعارض و تضاد در مالکیت آنها به عنوان یکی از فواید این نظام جامع نام برد و ادامه داد: ایجاد اطمینان لازم نسبت به رهن‌گذاری املاک و پشتوانه و وثیقه‌ای مطمئن برای روستائیان در مواقع لازم همچون تسهیلات رفاهی وام و غیره، جلوگیری از مهاجرت جمعیت جامعه روستایی و عدم بروز مشکلات در شهرها برنامه‌ریزی‌های موثر در امر بازار خرید و فروش زمین، جلوگیری از انجام معاملات به صورت اسناد عادی و انجام معاملات ملکی و خانه‌های روستایی در دفاتر اسناد رسمی و مراجع قانونی، از دیگر مزایای تثبیت مالکیت خانه‌های روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: در طول ۳ سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۸ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و ۱۸۹۷ فقره برای واحدهای مسکونی شهری به همت بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است. 

خواجه‌ای افزود : تاکنون ۷۹۹۳۰ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان  ۸۳.۷  درصد صادر شده که در مقایسه با نرم کشوری ۱۷ درصد بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۶۷۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha