علی تیرگیر در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه جامعه عشایری به طبع آموزش و پرورش عشایری با توجه به شرایط جامعه مخاطب از جمله پراکنده بودن، کم جمعیت بودن، سبک زندگی مستقل و کوچرو بودن نیازمند توجه و عنایت ویژهتر است گفت: در این راستا سالهاست دفتری تحت عنوان توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با هدف تسهیلگری هرچه بهتر و رساندن خدمات به دانشآموزان لازم التوجه مناطق عشایری و مرزی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بحث زیرساختهای آموزشی و اعزام نیروهای انسانی با کیفیت از مهمترین اولویتهای آموزشی و تربیتی جامعه عشایری است افزود: باتوجه به شرایط، خدماترسانی به این افراد با دشواری همراه است، در نتیجه وقتی شاخصهای آموزشی و تربیتی احصاء میشود نمره این قشر نسبت به سایر اقشار جوامع روستایی و شهری پایینتر است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه در حوزه فضا و تجهیزات، توافقی با معاونت تربیت بدنی و سازمان نوسازی با محوریت دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر انجام شده است ادامه داد: تمام مدارس عشایری که وضعیت سرویس بهداشتی مناسب ندارند و نیازمند احداث، تعمیر و بازسازی هستند تا پایان تابستان آماده میشوند و دیگر مدرسه عشایری در سراسر کشور که سرویس بهداشتی نداشته باشد، نخواهیم داشت.
تیرگیر با بیان اینکه ۲۶ استان کشور آموزش و پرورش عشایری دارند که به طبع در استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و فارس به دلیل تعداد بالای دانش آموز مورد توجه بیشتری هستند گفت: باتوجه به بودجه تخصیص داده شده و ابلاغ آن به ادارات کل، نیاز است دولت بعدی عنایت ویژهای به قشر عشایر داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات در راستای خرید تجهیزات آموزشی و تربیتی، امسال بودجه تملک ۴۴ برابر شد افزود: طبق توافق با سازمان برنامه، حدود ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و امیدواریم مبلغ خوبی از آن تخصیص شود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه از دولت بعدی میخواهیم در راستای تکمیل تجهیزات مدارس عشایر علی رغم معذورات، اهتمام و عنایت ویژه داشته باشند اظهار کرد: در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی برنامهای در دولت سیزدهم در معاونت ابتدایی تحت عنوان طرح شهید همت انجام شد که بازخوردهای خوبی به همراه داشت، در این طرح مدرسان و معلمان توانمند در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با بهرهگیری از فرصتهای به وجود آمده در راستای ارتقای شاخصهای آموزشی و تربیتی نقش ایفا کردند که اثرگذاری بسیاری به همراه داشت که امیدواریم ادامه دار باشد.
انتهای پیام
نظرات