• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403042717392
  • خبرنگار : 50134

دوئل مشاغل مزاحم با آسایش مردم در ارومیه

دوئل مشاغل مزاحم با آسایش مردم در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی ورودی هر شهر به عنوان ویترین آن شهر شناخته می شود و هویت فرهنگی و اجتماعی شهر را به نمایش می گذارد لذا ساماندهی این مناطق از وجود مشاغل مزاحم همیشه به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

یکی از مناطقی که  ساماندهی مشاغل مزاحم آن سال هاست مورد مطالبه مردم است منطقه ابوذر ارومیه است.

اوراق فروشی ها، صافکاری ها، تراشکاری ها، مکانیکی ها، لوزارم یدکی فروشی‌ها و تعمیرگاه‌های انواع موتور سیکلت‌ها از جمله مشاغلی هستند که بدلیل استقرار نامناسب و مکان یابی های نسنجیده مشاغل مزاحم تلقی می شوند و به عنوان یک وصله ناجور چسبیده به شهر شناخته می شوند که موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده ای برای شهروندان ساکن این مناطق شده اند.

مغازه دارانی که به حق خود قانع نیستند و تا چند متر از پیاده رو و خیابان را هم تصرف کرده اند و علاوه بر ایجاد آلودگی بصری موجب ایجاد مشکل در تردد شهروندان نیز شده اند.

در سال های اخیر مسئولان شهری بارها از ساماندهی و انتقال این صنوف به مکان خارج از شهر سخن گفته اند اما تاکنون هیچ اقدام عملی را شاهد نیستیم.

دوئل مشاغل مزاحم با آسایش مردم در ارومیه

عبدی یکی از شهروندان ارومیه ساکن در خیابان ابوذر ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: تعمیرکارانی که در این خیابان فعالیت می کنند یک وضعیت زشت را به وجود آورده اند و این خیابان به یک گاراژ برزگ تبدیل شده که هیچ کسی هم پاسخگو مشکلات مردم ساکن در این محله نیست.

عبدی اظهار کرد: زن و بچه های ما چه گناهی دارند که بخاطر تعمیر خودرو در پیاده رو از وسط خیابان شلوغ رفت و آمد کنند؟

سعیدی یکی دیگر از شهروندان ساکن در خیابان نجف محمدی خیابان ابوذر در گفت و گو با ایسنا افزود: متاسفانه مکانیکی ها و  صافکاری ها تمام خیابان و پیاده رو رو را اشغال کرده اند؛ چند بار هم اعراض کرده ایم اما متاسفانه هیچ تاثیری نداشته است.

وی ادامه داد: این مغازه داران علاوه بر اشغال خیابان موجب ترافیک هم می شوند بطوری که موجب می شود مسیر 5دقیقه ای ،نیم ساعت طول بکشد.

وی بااشاره به اینکه هروز در این خیابان شاهد تصادف به دلیل راه بندان هستیم، اظهار کرد: از مسئولان شهری تقاضا داریم فکری به حال وضعیت این خیابان و ساکنان این محله بکنند.

ابراهیم شاد قوشچی، رییس سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: برخی مغازه داران که پروانه کسب هم دارند از قانون تخطی کرده و از محدوده خود خارج می شوند که به برخی اخطارهای داده شده و در صورت تکرار تخلف مغازه پلمب می شود.

وی تصریح کرد: تصرف پیاده رو و ایحاد مزاحمت فقط مختص به خیابان ابوذر نیست و در چند نقطه شهر از جمله خیابان عرب باغی، خیابان خرمشهر، خیابان عطایی،صمدزاده و ولیعصر این مشکل را داریم که بزودی این خیابان ها سروسامان داده می شوند.

شاد با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری را از خیابان عطایی شروع کرده ایم، خاطر نشان کرد: ۶ نقطه ای که گفته شد دریایی از مشکلات هستند که ساماندهی و حل آنها نیاز به زمان دارند.

وی ادامه داد: برای برخی مناطق از جمله مکانیکی ها و مشاغل خیابان ابوذر باید در خارج از شهر زمینی در نظر گرفته شود تا به مرور این صنوف از داخل شهر خارج شوند.

صادق توکلی مهر، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: باید روند ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، متداوم و مستمر انجام داده شود و سختی های این ساماندهی ها ما را از هدف خود باز ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: باید از نظر ساماندهی همه جانبه نگاه ویژه داشته باشیم  و مغازه های مکانیکی و صافکاری ها  هم به عنوان مشاغل مزاحم در برخی محلات ازجمله خیابان ابوذر مورد ساماندهی قرار گیرد چرا که در این مناطق  نارضایتی ها زیاد است.

به گزارش ایسنا؛ برخی از مشکلاتی که توسط مشاغلی که به عنوان مشاغل مزاحم شناخته می شوند ایجاد شده را می توان با برنامه ریزی و جانمایی و انتقال درست به خارج از شهر حل کرد تا علاوه بر ایجاد رضایتمندی عمومی شهروندان و کاهش بار ترافیکی شهری موجب تحول ورودی های شهر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۱۴:۱۶

اینا از مریخ نیومدن که از ساکنان همون محل مغازه اجاره کردن وقتی خونه هاتون رو میکنید مغازه میشه همین دیگه

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۹ ۰۳:۳۳

دقیقا اول باید صاحب مغازه ها به این نوع شغل‌ها اجاره نده بعد با اونایی هم که مغازه مال خودشون هست برخورد قانونی کرد همه جای دنیا کاراژ هست که همه این صنف ها میرن اونجا ولی تو ایران اکثریت انفرادی کار می‌کنند شهرداری میتونه فوری این قضیه رو حل کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۱۵:۵۰

یکبار روبروی دادسرا ماشین نگه داشتم که صافکاری کار می‌کنند البته ماشین در جلوی پل نبود ولی چشمتان روز بد نبیند آن توهینهایی را که بیش از چهل سال نشنیده بودم همه را یکجا شنیدم

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۱۵:۵۷

مشکل قانون نداریم مشکل تفسیر و اجرای قانون داریم قانون سد معبر را ما فکر میکنیم بای شهرداری اجرا کند نه عزیزم اگه ما سد معبر را بطور کلی وسایل اضافه ومازادبدانیم که از طرف صاحب مال بعنوان اشغال به خارج از حریم خصوصی خود گذاشته است پس هرکس نیازمندحقیقی حقوقی می تواند تصاحب کند و در صورت ایجاد خسارت به شخص ثالث صاحب اشغال ضامن است . پس فقط بایدقانون حمایت کند

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۱۶:۱۴

همه خیابان‌ها در تصرف مغازه دار هاست درضمن دربعضی از خیابان‌ها مخصوصا در خیابان خرمشهر ضایعات خرید می‌کنند این کار دوراز شان شهر اورمیه میباشد شهردار محترم ومحیط زیست نبایداین چنین شغلی اجازه داده شود به غیراز عابر پیاده خود خیابان‌ هم تصرف کرده اجازه نمی‌دهند کسی با ماشین توقف کند

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۱۷:۰۸

به نظر من کوتاهی از طرف مسیولین شهر هست چرا که در کشوری مثل عراق در سلیمانیه کل مکانیکی ها و ابزار فروشی ها در خارج از شهر قرار دارند و هیچکس حق ندارد داخل شهر صافکاری باز کند و در ضمن ابزار فروش‌ها نیز همه یک قطعه را به یک قیمت میفروشند نه مثل ایران به قیمت های مختلف

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۱۸:۳۸

آقایان محترم مسئولین و شورای شهرارومیه تنهاخیابان ابوذر نیست باسروصدای صافکاری ومیکانیکی برای خانواده ها مزاحمت ایجادمیکننددروسط شهر خیابان رازی ازنه پله تاشهرداری م۳مملوازماشین برای صافکاری و نقاشی ومیکانیکی وغیره توقف کرده اند برای رفت ام مردم واهالی مشکلاتی ایجاد کرده انداهالی اعتراض خودراکتبا به شورای شهروشهرداری اعلام نموده اندوزی متاسفانه تاکنون ترتیب اثری داده نشده دراین خیابان واقعاصحنه عجیبی درست کرده آن مردم انتظار دارند مسئولین مربوطه این معضلات ازاین خیابان رازی جمع آوری کنند.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۲۳:۱۹

باسلام خیابان امیر احمدی خیابان باباساعی جزو بدترین های مزاحمت های صنعتگران میباشد

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۸ ۰۹:۱۷

اگر ساماندهی انجام شود خیلی عالی می‌شود.خدا خیرتان دهد.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۶

سلام خدمت مسولان شهری به خاطر ترافیک همه مجبور هستن از کوچه های فرعی ابوذر عبور کنن چند روز پیش هم با یه بچه که تو کوچه بازی میکرد تصادف کرد و مرد و میخوام ببینم الان مسول جان اون بچه کیه