• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403042416315
  • خبرنگار : 71460

آرون بروکس:

وقتی ایرانی‌ها رقیب آمریکایی حسن یزدانی را کلافه می‌کنند!

وقتی ایرانی‌ها رقیب آمریکایی حسن یزدانی را کلافه می‌کنند!

جانشین دیوید تیلور در المپیک پاریس گفت: هواداران ایرانی هر روز به او پیام می‌دهند و از یزدانی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، آرون بروکس، کشتی‌گیر جوان آمریکایی و دارنده مدال طلای زیر ۲۳سال قهرمانی جهان در انتخابی وزن ۸۶کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک پاریس، دست به کار بزرگی زد و بر خلاف انتظارها مقابل دیوید تیلور، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، به برتری رسید تا جانشین تیلور در المپیک پاریس شود.

بروکس در مصاحبه با سایت فلو رستلینگ، درباره زمان کشتی‌های انتخابی و وزن کم کردنش قبل از تقابل با دیوید تیلور گفت: فکر می‌کنم در شرایطی قرار گرفتیم که راه دیگری نبود و باید آن را می‌رفتیم. البته من کسی هستم که همیشه مثبت فکر می‌کنم ولی مبارزه آخر انتخابی فکر کنم ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب بود. من از صبح تمرین می‌کردم و وزن کم می‌کردم. فکر کردم کشتی‌ بعد از ظهر است اما خیلی دیر برگزار شد و وزن کم کردم. کشتی‌گیران خوبی برای رسیدن به المپیک سد راه من بودند که مهمترین آن‌ها دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک بود. من در انتخابی‌ها روی هیچ کشتی‌گیری به صورت خاص تمرکز نداشتم و تنها تمرکزم روی تاکتیک و نحوه مبارزه خودم بود. 

او در پاسخ به این سوال که چه درس‌هایی از وزن کم کردنش در انتخابی گرفته است، خاطرنشان کرد: در کل می‌توانم بگویم رشد کردم و بهتر شدم. کادرفنی کارش را می‌کند و من هم باید به بهترین شکل برای المپیک کشتی بگیرم. 

بروکس درباره حس و حالش درباره حضور در بازیهای المپیگ گفت: خیلی حس فوق‌العاده و خوبی خواهد بود. دیدن حلقه های المپیک کنار تشک و کشتی گرفتن چیزی است که من هنوز تجربه نکرده‌ام و مشتاق آن هستم .

نماینده آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم در پاسخ به این سوال که غیر از حسن یزدانی مشتاق کشتی گرفتن با چه کسی در المپیک است افزود: مشتاق کشتی با یزدانی و همه حریفانم هستم و لحظه‌شماری می‌کنم. من تا به حال در رده بزرگسالان حضور نداشتم و در حال حاضر در محیط جدیدی حضور دارم و مشتاق کشتی‌گرفتن با هر کشتی‌گیری در وزن خودم هستم.

بروکس درباره شباهت های حسن یزدانی و دیوید تیلور گفت: من چیزهای زیادی از تماشای کشتی‌های حسن یزدانی یاد گرفتم، از جمله زیر کتف زدن های او. هر دو کشتی‌گیر درجه یک هستند که خیلی شباهت زیادی به هم دارند. شاید تفاوت آنها در نحوه حمله کردنشان باشد ولی در کل یزدانی و تیلور خیلی به هم شبیه هستند. می توان گفت این دو کشتی‌گیر شیوه کشتی من را سر و شکل دادند و من هم بر این اساس به توانمندی‌های خودم اضافه کردم. سیداکوف (قهرمان ۷۴ کیلوگرم روسیه) و یزدانی دو کشتی گیری بودند که خیلی من را تحت تاثیر قرار دادند و شیوه کشتی من را عوض کردند. من خیلی از مبارزات این دو کشتی‌گیر را دیدم و سعی کردم از آنها یاد بگیرم و بهتر شوم. در واقع هدفم این بود که توانمندی‌های آنها را به کشتی خودم وارد کنم. 

بروکس درباره اینکه هواداران ایرانی چه برخوردی با او در آستانه بازیهای المپیک دارند افزود: هواداران ایرانی هر روز به من پیام می دهند و بیشترین چیزی که برای من می نویسند این است؛ کینگ حسن! جالب است. او ورزشکار محبوبی در کشورش است. من هم هوادارانم را دوست دارم ولی در ایران هواداران با قلب‌شان از کشتی گیران حمایت می‌کنند. ما این چیز را در آمریکا نمی‌بینیم. با حضور NFL و MLB  یا بسکتبال NBA کمتر در آمریکا به کشتی توجه می‌شود ولی برای ایرانی‌ها کشتی ورزش اول‌شان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha