• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403042315623
  • خبرنگار : 71628

نشنال اینترست: اف-۱۶‌های آمریکا چوب جادویی زلنسکی نخواهند بود

نشنال اینترست: اف-۱۶‌های آمریکا چوب جادویی زلنسکی نخواهند بود

یک رسانه آمریکایی در یادداشتی جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور را که به دولت کی‌یف وعده داده شده است، برای مقابله با توانمندی‌های دفاع هوایی ارتش روسیه «ناکارآمد» و «خارج از رده» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی در یادداشتی کاربرد جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت این کشور را که برای استفاده در جنگ اوکراین به کی‌یف وعده داده‌ شده است، بررسی کرده و آن را برای نبردهای مدرن «ناکارآمد» توصیف کرد.

در این یادداشت که در مجله «نشنال اینترست» منتشر شده، آمده است: جنگنده‌های اف-۱۶ (F-۱۶) آمریکایی که به کی‌یف وعده‌ داده شده‌اند، برای استفاده در نبرد با ارتش‌های قدرتمند از رده خارج هستند و احتمالا در حریم هوایی تحت کنترل روسیه دوام نخواهند آورد.

«هریسون کاس» تحلیلگر این مجله در یادداشت خود اشاره می‌کند که «وقتی اوکراینی‌ها وارد حریم هوایی تحت کنترل روس‌ها شوند، ارزش اف-۱۶ و شانس آن برای نجات یافتن به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.»

به گفته او، «مشکل اصلی اف-۱۶ قابل رویت بودن زیاد آن برای ابزارهای اکتشافی و شناسایی است. این هواپیما در طول جنگ سرد طراحی شده و برای تجهیزات مدرن طراحی نشده است.»

هریسون کاس در این مطلب به کی‌یف هشدار می‌دهد که عملکرد قوی اف-۱۶ در عراق و افغانستان نشان‌دهنده توانمندی‌های این هواپیما در برابر توانمندی‌های دفاع هوایی ارتش روسیه نیست.

این تحلیلگر در پایان اشاره کرد: اف-۱۶ یک چوب جادویی برای زلنسکی نخواهد بود.

در حالی که روسیه عملیات‌های تابستانی خود را در مناطق مهم راهبردی اوکراین، از جمله دونتسک و خارکیف افزایش داده و در حال تصرف نقاط بیشتری در مناطق نزدیک خط مقدم است، ارتش اوکراین به دلیل کمبود نیروی انسانی، تاخیر در حمایت‌های مالی و تسلیحاتی متحدان غربی آن و کمبود مهمات و تسلیحات با چالش‌هایی جدی برای مقابله به پیشروی‌های روسیه مواجه است. بسته کمک‌های نظامی اضافی دولت «جو بایدن» به کی‌یف به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان کنگره به تعویق افتاد و بعد از گذشت چندین ماه سرانجام تایید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha