• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403042215119
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه قرچک:

شهدای اسلام پیروان مکتب امام حسین هستند

شهدای اسلام پیروان مکتب امام حسین هستند

ایسنا/تهران امام جمعه قرچک گفت: شهدای اسلام پیروان مکتب امام حسین هستند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه های نماز جمعه ۲۲ تیر ماه ضمن عرض تسلیت به‌ مناسبت ایام محرم اظهار کرد: امام حسین(ع) در فرازهایی از زیارت عاشورا رسالتش را بر مردم به کمال رسانده و حسینی و استوار ماندن در این مسیر را ذکر کرده است؛ چرا که جهاد و شهادت در راه خداست که مرز بین حق و باطل را نشان می‌دهد.

امام جمعه قرچک بیان کرد: یکی از واجبات در زندگی بشر تقوا است است، تقوا علاوه بر آنکه یک امر الهی است اهرمی برای دوری از گناه نیز می‌باشد؛ گاهی ترک اندیشه و انجام یک عمل نیز نوعی دوری از تقوا محسوب می‌شود.

اسماعیلی گفت: کسی که در راه امام حسین(ع) گام برمی‌دارد مبلغ دین الهی است و در نهایت با جسم و جانش در این مسیر استوار می‌ماند چراکه زکات ثابت قدم ماندن در این راه امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه قرچک ادامه داد: در صحبت‌های سید سالار شهیدان آمده است که هرکس بنده خدا شود به معنای واقعی خداوند همه نیازهایش را بر طرف می کند و ما می‌بینیم که امام حسین در راه بندگی نهایت جهاد و شهادت را انجام داده است.

این مسئول اظهار کرد: عاشورا معرف امام عصر است و در واقع ترویج آگاهی و بصیرت در دین است و تنها ما این بصیرت را در شهیدان می‌بینیم، شهدایی که پیروان راستین مکتب امام حسین هستند و در آن مکتب ثابت قدم ماندند.

اسماعیلی گفت: بهترین عمل از دیدگاه امت امام حسین(ع) حضور در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی است چرا که دوری از همین عمل کوفیان آن زمان باعث شهادت امام و یارانش شد.

 وی تصریح کرد: ملت ایران امروزه، ملت امام حسین است ملتی که با حضور پررنگ خود در صحنه‌های رقابت و به نمایش گذاشتن حمایت خود از انقلاب باعث شکست دشمن می‌شود و نقشه‌های دشمن را ویران می‌کند.

این مسئول در پایان بیان کرد: هدف دشمن چیزی جز نابودی آرمان‌ها و حمله به باورهای دینی مردم نیست چراکه دشمن در این جنگ ترکیبی سعی دارد حقایق را عکس نشان داده تا مردم را ناامید کنند و برای پیروزی‌ از تمام ابزارهای جنگ نرم استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha