• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403042214960
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره تعاون کار شهرستان اظهار کرد

دغدغه کارگران اردستان، پایین بودن دستمزد، امنیت شغلی و سختی کار

دغدغه کارگران اردستان، پایین بودن دستمزد، امنیت شغلی و سختی کار

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: بیشترین درخواست و دغدغه‌ای که کارگران در کارخانه‌های شهرستان مطرح می‌کنند پایین بودن دستمزد، امنیت شغلی و موضوعات مربوط به سختی کار در محیط کارخانه است.

وحید نقوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازدید دوره‌ای و سرزده از کارخانه‌های صنعتی شهرستان اردستان شروع شده است. بیشتر به کارخانه‌هایی سر می‌زنیم که در حوزه نیروی کار مشکلاتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بازدید از کارخانه‌ها که به‌صورت سر زده انجام می‌شود بدون حضور مسئولان کارخانه با کارگران دیدار می‌کنیم تا آنها مشکلات خود را مطرح کنند، افزود: بیشترین درخواست و دغدغه‌ای که کارگران در کارخانه‌های شهرستان مطرح می‌کنند پایین بودن دستمزد، امنیت شغلی و موضوعات مربوط به سختی کار در محیط کارخانه است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان، گفت: مشکلات کارگران به مسئولان واحدهای صنعتی انتقال داده می‌شود و هر موضوعی که نیاز به پیگیری در سطح شهرستان و استان داشته باشد را انجام خواهیم داد.

نقوی با بیان اینکه به نظر می‌رسد فرهنگ اعتماد سازی بین کارگر و کارفرما باید تقویت شود، تصریح کرد: باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که کارگران مجموعه‌ای که در آن فعالیت و تلاش می‌کنند را از خودشان بدانند. همچنین کارفرما هم باید کارگران را از خودشان بداند تا این تعامل منجر به حرکت درآمدن چرخ تولید شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون علیرغم برگزاری جلسات متعدد و حضور در بین کارگران و کارفرمایان هنوز فرهنگ کار در واحدهای صنعتی ضعیف است و گاهی مواقع شاهد شیطنت‌های برخی از کارگران هستیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ کار را در میان کارگران تقویت کنیم و حس مسئولیت‌پذیری و جدیت را ترویج دهیم.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان با بیان اینکه اکنون ۷۵۰۰ بیمه شده اجباری در واحدهای کارگری شهرستان مشغول خدمت هستند، گفت: همچنین ۶۰ نفر از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که ۲۰ نفر نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

نقوی اضافه کرد: اکنون ۱۴۷۹ کارگاه فعال شامل صنفی، غیرصنفی و کشاورزی در سطح شهرستان وجود دارند که از این تعداد ۲۰ کارگاه بیش از ۵۰ نفر نیرو دارد و شهرستان اردستان بیش از ۷۰ واحد صنعتی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha