• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403042214936
  • خبرنگار : 71658

موج گرما و قطعی برق میلیون‌ها نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است

موج گرما و قطعی برق میلیون‌ها نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است

با ادامه مستقر شدن جبهه هوای گرم در اکثر نقاط آمریکا، حدود نیمی از مردم این کشور هشدارهای هواشناسی و سلامتی مرتبط با گرما دریافت کردند.

به گزارش ایسنا، همزمان در تگزاس که به طور معمول هم تابستان‌های داغی دارد، خسارات طوفان «بریل» موجب شده بیش از نیم میلیون نفر بدون برق بمانند.

در شهر «هیوستون» که یکی از سه شهر بزرگ تگزاس است، بیمارستان‌ ها با مراجعانی که متاثر از طوفان بریل و بی‌برقی نیاز به خدمات اورژانس پیدا کرده‌اند، پر شده است.

«دن پتریک» - قائم‌مقام فرماندار تگزاس - گفته در استادیوم فوتبال آمریکایی این شهر یک «درمانگاه سرپایی» برپا شده تا چنانچه ظرفیت بیمارستان ها در هیوستون پر شد، مراجعان را بتوان به طور موقت و تا قبل مهیا شدن تخت بیمارستانی، در آنجا مستقر کرد.

پتریک گفت: بیمارانی که هنوز برق منازل آنها وصل نشده را نمی‌توان از بیمارستان ترخیص کرد و همین مساله به ترافیک در پذیرش بیماران جدید انجامیده است.

در تگزاس هم چندین شهر هشدار گرمای بیش از حد دریافت کرده‌اند؛ نظیر هشدارهایی که ساکنان واشنگتن دی‌سی و نیویورک در شرق و بسیاری از شهرهای کالیفرنیا در کرانه غربی آمریکا دریافت کرده‌اند.

در هیوستون و چند شهر اطراف آن گرمای هوا که به ۴۰ درجه رسیده، بر مصائب زندگی صدها هزار نفر که طی چند روز گذشته به علت طوفان بریل آواره شده‌اند، افزوده است. در هیوستون شهرداری ۱۰۰ ایستگاه امدادی برای خنک شدن عابران برپا کرده است.

«جو بایدن» - رئیس‌جمهور آمریکا - هم در خلال گفتگوی تلفنی با قائم‌مقام فرمانداری تگزاس، مجوز کمک‌های اضطراری از محل بودجه فدرال را صادر کرد و به مقام‌های تگزاس اجازه داد که از منابع فدرال برای مواجهه با خسارات و پیامدهای طوفان بریل استفاده کنند.

همزمان گزارش‌هایی از تشکیل صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها مخابره شده چرا که با ادامه بی‌برقی، کولر خودروها تنها منبع خنک کننده شده است.

در همین حال، در بقیه ایالت‌های آمریکا هم کارشناسان می‌گویند جبهه هوای داغ دست کم تا چند روز دیگر هم ادامه خواهد داشت حتی در مناطقی که به تابستان معتدل و خنک شهرت داشتند مانند ایالت «اورگان» در کرانه غربی آمریکا.

رسانه‌های آمریکا صبح روز گذشته (پنجشنبه) گزارش کردند که با ادامه گرمای طاقت‌فرسا در کرانه‌های غربی و شرقی این کشور حدود ۱۵۰ میلیون نفر از مردم این کشور هشدارهای هواشناسی مرتبط با گرمای هوا و خطر گرمازدگی دریافت کرده‌اند.

علاوه بر تگزاس و کالیفرنیا، چند ایالت دیگر شامل نوادا، آریزونا، یوتا، کلرادو، وایومینگ، مونتانا و اورگان هم در غرب و غرب مرکزی آمریکا هشدار هوای بسیارگرم دریافت کرده‌اند. در بعضی از شهرهای کالیفرنیا چون «پالم اسپرینگ» کارشناسان گرمای «خطرناک» پیش‌بینی کرده‌اند و گفته‌اند ممکن است دمای هوا تا روز شنبه به ۴۹ درجه سانتیگراد برسد.

در «ساکرامنتو» - مرکز ایالت کالیفرنیا - مردی که در خانه خود کولر نداشت و در دمای ۴۱ درجه مانده بود به علت گرمازدگی روز یکشنبه به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت درگذشت.

به گزارش بی بی سی، یک شبکه محلی گزارش کرده که تنها طی ۶ ماه گذشته امسال - ۲۰۲۴ - حدود ۲۸۰ رکورد گرما در اورگان شکسته شده است.

در پایتخت آمریکا که میزبان اجلاس سران ناتو است صدها هزار نفر هشدار گرمای طاقت‌فرسا دریافت کرده‌اند. در نیویورک دو روز پیش یک پل معلق به علت داغی هوا از کار افتاد.

اگر چه دانشمندان در مرتبط دانستن این جبهه هوای داغ با تغییرات اقلیمی احتیاط می‌کنند اما می‌گویند شکسته شدن پیاپی رکوردهای هواشناسی در نقاط مختلف جهان طی یک دهه گذشته به گرمایش کره‌ زمین و تغییرات اقلیمی مرتبط و یا دست کم متاثر از آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha