• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403042114763
  • خبرنگار : 50532

فرمانده انتظامی آستارا:

زائران اربعین حسینی برای دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند

زائران اربعین حسینی برای دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی آستارا، گفت: سرعت در صدور گذرنامه زیارتی مورد نیاز زائران پیاده روی اربعین حسینی موضوع مهمی است که باید برای دریافت آن اقدام شود و زائران آستارایی در این رابطه با مراجعه به اداره گذرنامه شهرستان نسبت به دریافت گذرنامه زیارتی خود اقدام کنند.

سرهنگ عبدالعلی شعبانی ۲۱ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه متقاضیان دریافت گذرنامه بین المللی در اسرع وقت به دفتر پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند گفت: برای گذرنامه های زیارتی به اداره گذرنامه شهرستان مرزی بندر آستارا واقع در پایانه مسافربری مرز زمینی آستارا، سالن خروج ، رجوع و نسبت به ثبت درخواست صدور گذرنامه اقدام شود و از موکول کردن آن به روزهای منتهی به این رویداد عظیم معنوی خودداری کنند. تلاش می شود با ارائه خدمات مضاعف و شبانه‌روزی بهترین خدمت به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی اخذ یا تمدید گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکنند، افزود: مسافران اربعین در صورت پایان اعتبار گذرنامه‌های خود نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.

وی، ادامه داد: افرادی که مدت زمان گذرنامه بین المللی آنها گذشته می‌توانند به دفتر پلیس + ۱۰ شهرستان آستارا مراجعه کرده و گذرنامه خود را تمدید کنند.

به گزارش ایسنا، پیاده روی اربعین اربعین حسینی، از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود. این پیاده‌روی از نقاط مختلف ایران و از طریق مرزهای تعیین شده جمهوری اسلامی ایران با عراق به‌ طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین سالار شهیدان انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند و در طول مسیرهای راهپیمایی، جایگاه‌هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود و عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان همه ساله در ایام ماه محرم و اربعین حسینی به صورت دسته جمعی یا شخصی و با استفاده از خودروهای عمومی، اتوبوس و شخصی رهسپار عتبات عالیات شده و در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha