• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042114749
  • خبرنگار : 50549

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد

راه‌اندازی پویش سراسری «هر خانه یک حسینیه»

راه‌اندازی پویش سراسری «هر خانه یک حسینیه»
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای سنت حسنه روضه‌های خانگی پویش سراسری «هر خانه یک حسینیه» در ایام محرم و صفر راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام‌ولمسلمین جمال ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از ابتدای محرم آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد و برنامه‌های متنوع فرهنگی و معارفی در طول اجرای این طرح در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در مساجد، تکایا و آستان مقدس امامزدگان برگزار می‌شود.

ایزدی افزود: برگزاری این مراسم مطابق هر سال در بقاع متبرکه استان نیز پیش‌بینی شده و براساس سطح‌بندی بقاع متبرکه نیز امسال این مراسم در ۳۵ بقعه متبرکه دارای ظرفیت خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی ۲۲ تیرماه مصادف با اولین جمعه و در روزششم محرم از ساعت ۹ و همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ۱۱ ظهر ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برای برگزاری کلیه مراسم در طرح سوگواره بصیرت حسینی از سخنرانان و مداحان مطرح دعوت شده و در این برنامه نیز حضور سخنرانان برجسته را داریم.

ایزدی ابراز کرد: با توجه به راه‌اندازی کانال‌های شبکه مجازی یاوران مراکز افق، استفاده از ظرفیت این کانال‌ها در دهه اول محرم و بارگذاری مطالب آن در کانال‌های فضای مجازی بقاع متبرکه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز برای این ایام طراحی مسابقات سراسری با معرفی کتاب همراه با جوایز ارزنده توسط مراکز افق امامزادگان پش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از تاسیس هیئت‌های مجازی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: راه‌اندازی پویش سیاهپوش کردن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان «هر منزل یک بیرق امام حسین‌(ع)» از دیگر برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم است.

وی گفت: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده نیز پویش سراسری «هر خانه یک حسینیه» در راستای اجرای سنت حسنه روضه‌های خانگی در این طرح صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha