• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403042114628
  • خبرنگار : 71604

دومین بیمار نورالینک تا هفته آینده تراشه مغزی دریافت می‌کند

دومین بیمار نورالینک تا هفته آینده تراشه مغزی دریافت می‌کند

«ایلان ماسک» در جدیدترین صحبت‌های خود گفت که تراشه مغزی «نورالینک» می‌تواند قدرت‌های فوق‌العاده‌ای را به کاربران خود بدهد و اینکه دومین بیمار این شرکت تا هفته آینده تراشه مغزی دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که تراشه مغزی استارت‌آپ «نورالینک»(Neuralink) قرار است مرزهای توسعه را جابه‌جا کند.

به نقل از هندوستان تایمز، «ایلان ماسک»(Elon Musk) بنیان‌گذار نورالینک گفت که این استارت‌آپ، تراشه خود را در یک هفته آینده یا بیشتر به مغز دومین بیمار انسانی منتقل خواهد کرد. ماسک خاطرنشان کرد که این شرکت امیدوار است تا پایان سال بتواند تراشه‌هایی را در مغز تعداد زیادی از بیماران داشته باشد.

ماسک و چندین مدیر مهم نورالینک درباره توانایی‌های آینده تراشه مغزی مانند کمک کردن به افراد مبتلا به فلج اندام و از دست دادن حافظه امیدوار هستند.

ایلان ماسک گفت: ایده این است که به مردم قدرت‌های فوق‌العاده بدهیم. نورالینک تغییراتی را ایجاد خواهد کرد تا در جراحی‌های آینده بتواند مشکل به جا ماندن سیم‌های الکترود را در بافت مغز کاهش دهد. راه‌حل‌های پیشنهادی شامل حذف یک حفره هواست که ممکن است در به جا ماندن سیم‌ها طی جراحی اول نقش داشته باشد. در جراحی‌های بعدی، این شرکت تلاش خواهد کرد تا سیم‌ها را با دقت بیشتری روی چین‌های مغز قرار دهد.

همچنین، ماسک درباره نسل‌های آینده تراشه مغزی صحبت و خاطرنشان کرد که باید برای بیماران دارای مدل‌های قدیمی‌تر، امکان ارتقا به مدل‌های جدیدتر وجود داشته باشد. وی افزود: شما آیفون ۱۵ می‌خواهید؛ نه آیفون ۱.

این میلیاردر حوزه فناوری بر مراقبت خوب نورالینک از حیواناتی که برای تحقیقات استفاده می‌کند نیز تأکید کرد و گفت: ما واقعا هر کاری را که می‌توانیم، برای به حداکثر رساندن رفاه حیوانات انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha