• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042014421
  • خبرنگار : 50972

فرماندار مشهد:

معضل فراگیر طلاق زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست

معضل فراگیر طلاق زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد با بیان اینکه طلاق جزو اساسی‌ترین مشکلات شهر در حوزه اجتماعی است، گفت: مشهد در کشور در زمینه  طلاق رتبه‌دار است و این معضل فراگیر، زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست.

محسن داوری در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که امروز چهارشنبه بیستم تیر ماه در فرمانداری مشهد برگزار شد، با اشاره به گزارشات ارائه شده توسط ریاست بهزیستی مشهد،اظهار کرد: مشهد با چهار مشکل اصلی در حوزه  اجتماعی مرتبط با  بهزیستی مواجه است که طلاق جزو اساسی‌ترین مشکلات شهر است و مشهد در کشور در این زمینه رتبه‌دار است،

وی افزود: معضل فراگیر طلاق، زیبنده شهر  امام رضا(ع) نیست، در نتیجه از جوامع مختلف مانند آموزش پرورش و روحانیون خواهشمندیم که در موضوع طلاق به سازمان بهزیستی کمک کنند تا از این مشکل جلوگیری شده و آمار طلاق در مشهد کاهش یابد.

داوری با اشاره به سایر مشکلات و معضلات اجتماعی شهر ادامه داد: از دیگر چالش‌های اجتماعی،  پایین آمدن سن اعتیاد و رشد میزان اعتیاد است. همچنین خودکشی، نزاع‌های دسته جمعی و درگیری‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید از دیگر مسائل خطرآفرین برای مشهد بوده که ناشی از خشم و عصبانیت افراد است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه  به کمک شهرداری و بهزیستی باید چهره شهر از تکدی‌گران و دست‌فروشان پاک شود، عنوان کرد: ان‌شاءالله دولت بعدی با قدرت پای کار خواهد آمد ولی هیچ یک از دستگاه‌ها نباید در خدمت‌رسانی به مردم کم کاری کرده و دچار تزلزل شوند. تمام سیاست گذاری‌های تصویب شده باید انجام شود و به تمام دستگاه‌ها اطلاع شده تا موضوع پروژه‌های عملی بررسی شود.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید برای مردم تبیین شود که چطور به بخش‌های ضعیف و کم‌توان خدمت‌رسانی می‌شود زیرا که در بیشتر مواقع عیب‌ها بیان شده و صحبتی از اقدامات مثبت نمی‌شود در صورتی که اداره بهزیستی خدمات خوب و شبانه روزی را به افراد تحت پوشش خود می‌دهد.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها می‌توانند کمک‌های شایانی برای بهبود عملکرد بهزیستی و خدمت رسانی به مردم انجام دهند لذا از تمام دستگاه‌ها خواهان ورود جدی به حوزه  مناسب سازی مکان‌های تحت نظارت خود  برای افراد تحت پوشش بهزیستی هستم.

داوری با اشاره به گرما و افزایش دمای هوا خاطرنشان کرد: تامین برق برای صنعت و منازل یکی دیگر از مشکلات در فصل تابستان است لذا بایستی هر دستگاهی حداقل  ۱۰ درصد مصرف برق خود را کاهش داده تا چرخ صنعت بچرخد و منازل دچار قطعی برق نشوند.

فرماندار مشهد در این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات یادآور شد: باید از مردم  فهیم، متدین و انقلابی شهرستان مشهد برای حضور پرشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین از عوامل نظارتی و اجرایی تشکر کرد.

 وی افزود: طی بازه زمانی حدودا ۵ ماه، ۴ انتخابات برگزار شد که پس از انقلاب این میزان از برگزاری انتخابات بی‌سابقه است. ار دیگر نکات قابل توجه روند افزایشی مشارکت در این انتخابات است به‌طوری که در هر دوره نسبت به دوره پیش رشد مشارکت دیده می‌شود.

انتخابات با کمترین اعتراضات برگزار شد

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در دوره اول و دوم نسبت به دوره پیشین خود رشد داشته که شاهد مشارکت ۵۶.۶  بوده‌ایم و این افزایش مشارکت نشان از امید بیشتر مردم است که با عملکرد مسئولان و دستگاه‌ها طی این ۳ سال حاصل شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه تمام ارگان‌ها برای  برگزاری  انتخابات به خوبی اقدام کردند، گفت: در این مدت، انتخابات با کمترین اعتراضات برگزار شد و همین امر مردم را نسبت به حفاظت و صیانت از آرای خود مطمئن کرد و باعث حضور  پرشور مردم در پای صندوق‌های رای شد.

فرماندار مشهد افزود: از دیگر عوامل موثر در برگزاری انتخابات پرشور، فضای رقابتی مناسبی بود که ایجاد شد به‌طوری که در انتخابات مجلس ۴۸۹ نفر  شرکت و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

داوری ادامه داد:  در  چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز تمام بخش‌ها، ظرفیت مناسبی را در راستای ایجاد  بستری مناسب برای انتخاب فرد اصلح به‌ وجود آوردند ‌که می‌توان به کافه گفت‌وگوها و تریبون‌های آزاد اشاره کرد. همه دستگاه‌ها پای کار آمده و باعث  خلق یک حماسه پرشور در این انتخابات شدند.

فرماندار مشهد عنوان کرد: در  ۲۵ منطقه استان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد که شهرداری مشهد، ملک آباد، رضویه و سایر شهرستان‌ها، شورای شهر، دهیاری‌ها و به خصوص آموزش و پرورش تمام بدنه خود را پای کار آورده تا بهترین نتیجه حاصل شود.

معاون استاندار مشهد با اشاره به اینکه فردا سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رژیم پهلوی است، گفت: در سال ۱۳۱۴ مردم متدین مشهدی به حرم امام رضا(ع) پناه برده و توطئه دشمن را سرکوب کردند. رژیمی که قصد از بین بردن حیا و عفت داشت که مشهدی‌ها هوشمندانه فتنه را شناسایی کردند و با حضور در حرم مطهر رضوی، وضعیت حاکمیت وقت را افشاگری کردند، در این راستا لازم است  تمام دستگاه‌ها، ظرفیت‌های خود را پای کار گرفته و در اجتماع فردا ساعت ۴ در میدان شهدا حاضر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۲ ۱۰:۴۷

سلام، یه بررسی در مورد طلاق ها بکنید چون اکثر افراد طلاق سوری میگیرن که بتوانند از حقوق پدر یا مادر فوت شده بهره مند شوند.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۱

همه مشکلات از جمعیت زیاد و اقتصاد خانواده که در دست دلال ها و تجار بی انصاف است میباشد فقط روی کیفیت مردم کار کنید نه کمیت

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۰

جوانی که خانه ندارد کار ندارد