• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042014202
  • خبرنگار : 71457

۶۶ درصد مدارس آنروا از ابتدای جنگ غزه هدف بمباران قرار گرفته‌اند

۶۶ درصد مدارس آنروا از ابتدای جنگ غزه هدف بمباران قرار گرفته‌اند

آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد ۶۶ درصد مدارس متعلق به این آژانس از ابتدای جنگ غزه هدف بمباران قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد بیش از ۶۶ درصد از مدارس متعلق به این نهاد سازمان ملل از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر هدف بمباران قرار گرفته و یا متحمل آسیب‌های زیادی شده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آنروا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت چهار مدرسه وابسته به آنروا تنها طی چهار روز اخیر در غزه هدف گرفته شدند.

لازارینی در ادامه افزود برخی از این مدارس در غزه مورد حمله قرار گرفته و برخی بمباران شدند و شماری از آنها بسیار آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد این مدارس از مکان‌های امن برای آموزش و امید کودکان به سرپناه‌های مملو از جمعیت تبدیل شده و اغلب به محل مرگ و بدبختی ختم می‌شود. لازارینی همچنین اظهار کرد پس از گذشت ۹ ماه کشتار بی‌هدف، ویرانی و ناامیدی، غزه به مکانی ناامن برای کودکان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه نمی‌تواند به یک وضعیت عادی جدید تبدیل شود.

لازارینی همچنین تصریح کرد: غزه مکان امنی برای کودکان نیست و قبل از اینکه باقیمانده انسانیتمان را از دست بدهیم باید آتش‌بس برقرار شود.

پیشتر کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفته بود: ۵۰ درصد از مؤسسات ما در غزه ویران شده و بیش از ۵۰۰ نفر در مقر ما کشته شده‌اند. همچنین حدود ۲۵۰ هزار تن برای ششمین یا هفتمین بار از خان یونس آواره شدند و هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.

وی افزود: ما با از دست دادن یک نسل کامل در غزه روبه‌رو هستیم و کودکان باید به محیط آموزشی امن بازگردانده شوند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه سه‌شنبه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب کشتار جدیدی علیه آوارگان در مدرسه‌ «العوده» واقع در منطقه «عبسان» در شرق خان یونس شد که ۳۰ شهید بر جای گذاشت که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان برای دهمین ماه، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

وزارت بهداشت غزه در دویست و هفتاد و هشتمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۸ هزار و ۲۹۵ تن خبر داد. این وزارتخانه در ادامه گزارش داد که از ابتدای جنگ تاکنون ۸۸ هزار و ۲۴۱ فلسطینی در نوار غزه زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha