• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042014129
  • خبرنگار : 50972

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در خراسان رضوی:

رویکرد دولت چهاردهم در راستای ایجاد شرایطی عادلانه برای رشد تمام مردم خواهد بود

رویکرد دولت چهاردهم در راستای ایجاد شرایطی عادلانه برای رشد تمام مردم خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر پزشکیان در خراسان رضوی گفت: همه مردم شهروندان جمهوری اسلامی ایران هستند و حق استفاده عادلانه از امکانات دولت و کشور را دارند.

محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش مشارکت انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نسبت به انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: این موضوع از سمت نهادهای حاکمیتی درک شده بود که شرط بقای مردم‌سالاری در کشور، حضور و مشارکت مردم در انتخابات در سطوح قابل قبول حداقل ۵۰ درصدی است. لذا حاکمیت تصمیم گرفت روند انتخابات را به گونه‌ای تغییر دهد که مشارکت بیشتری از جانب مردم صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای تغییر جهت و افزایش مشارکت مردمی حتما باید عوامل انگیزه‌آفرینی در عرصه انتخابات ایجاد می‌شد که یکی از این راهبردها حضور اشخاص و جریان‌های منتقد وضع موجود مدیریتی کشور در انتخابات بود. خصوصاً زمانی که دکتر پزشکیان با گفتمان مدیریتی مردم‌سالارانه، شفاف و مبتنی بر رفتار قانونی به مرحله دوم راه پیدا کرد، مردم برای مشارکت در انتخابات احساس وظیفه کردند و همین باعث شد در مرحله دوم با افزایش مشارکت روبه‌رو شویم.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر پزشکیان در خراسان رضوی اضافه کرد: در مرحله دوم آرای دکتر پزشکیان از ۱۰ میلیون به ۱۶ میلیون رای رسید که این بیانگر افزایش ۶۰ درصدی آرای رئیس‌جمهور منتخب است. در کل  مشارکت به عدد قابل توجهی افزایش یافت و مجموع آرا حدود ۳۰ میلیون بود. این نرخ مشارکت نتیجه درک واقع‌بینانه حاکمیت از شرایط بود و در حقیقت خود حاکمیت این بستر را برای حضور بیشتر مردم فراهم کرد. البته باید توجه داشت مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات به معنای این نیست که ۵۰ درصد دیگر با نظام یا حتی دکتر پزشکیان در زاویه هستند. ان‌شاءالله که پس از دولت اول دکتر پزشکیان امید در مردم افزایش یافته و در انتخابات بعدی مشارکت‌ها بیش از پیش باشد.

جوادی حصار با بیان اینکه دکتر پزشکیان در مناظرات خود بسیار هوشمندانه وعده مشخصی دال بر انجام قطعی کاری نداد، گفت: عقیده‌ کلی ایشان به‌کارگیری کارشناسان و افراد خبره برای حل مشکلات در هر حوزه‌ای است. در امور حاکمیتی و دولتی باید مدیران‌ عالی مجری باورها و سیاست‌های کلان دولت باشند و از کارشناسان متخصص در هر حوزه استفاده کنند.  تخصص‌گرایی در حوزه مدیریت نباید مانند تار عنکبوتی به دست ‌و پای دولت بپیچد و مانع از پیشرفت امور شود. یک مدیر موفق می‌تواند با ایجاد مسیر درست و استفاده از کارشناسان حرفه‌ای در هر زمینه‌ای به پیش رود و در واقع احتیاجی نیست که مدیر حتما متخصص آن حوزه باشد.

وی افزود: پاک‌دستی، صداقت، ندادن وعده بی‌جا و دوری از عوام‌فریبی از ویژگی‌های دولت چهاردهم خواهد بود. همه مردم شهروندان جمهوری اسلامی ایران هستند و حق استفاده عادلانه از امکانات دولت و کشور را دارند. امید است، رویکرد دولت دکتر پزشکیان ایجادکننده شرایطی عادلانه برای رشد و توسعه فردی و منطقه‌ای کشور باشد.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر پزشکیان در خراسان رضوی همچنین در مورد جایگاه این استان در دولت چهاردهم بیان کرد: به نظر می‌رسد دکتر پزشکیان خراسان را مانند سایر نقاط کشور در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مورد توجه قرار دهد. خراسان رضوی یکی از مستعدترین نقاط کشور است و وجود حرم مطهر امام رضا(ع)، مشهد را تبدیل به یک قطب زائرپذیری و گردشگری کرده است و از طرفی خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه علمی و پزشکی دارد. برخورداری از جغرافیای خاص نیز دیگر پتانسیل خراسان رضوی است. اما با وجود این امکانات، خراسان رضوی از میانگین کشور در بعد توسعه عقب‌تر است که عادلانه نیست و باید امکانات بیشتری به این استان تخصیص یابد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وجود برخی تبعیض‌های فرهنگی در مشهد، اظهار کرد: به علاوه این استان در حوزه زیرساخت‌ها، اقتصادی، ترانزیت و آزادراه‌ دچار ضعف بوده و مسیرهای ریلی و هوایی خراسان رضوی جای پیشرفت بسیاری دارد. همچنین موضوع آب در استان یکی از بنیادی‌ترین مسائل این منطقه بوده که دچار مشکل است و اگر به‌طور دقیق و علمی برای حل آن اقدام نکنیم، ممکن است به یک بحران برگشت‌ناپذیر تبدیل شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha