• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403042014057
  • خبرنگار : 71658

وضعیت اسفناک یک بازداشتگاه پناهجویان در انگلیس

وضعیت اسفناک یک بازداشتگاه پناهجویان در انگلیس
عکس: گتی ایمجز

بازرس ارشد زندان‌ها در انگلیس می‌گوید یک بازداشتگاه پناهجویان در غرب لندن «بدترین» شرایط را در این کشور داشته و وضعیت آن به اندازه‌ای اسفناک بوده که نگرانی‌ها در این مورد به وزارت کشور اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، یک گزارش نشان می‌دهد شرایط این مرکز در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «هیترو» واقعا هولناک بوده است و زندانیان را در معرض خطر قریب‌الوقوع آسیب قرار داده است.

«چارلی تیلور» از سازمان دیده‌بان زندان‌ها، این مرکز پرازدحام را فرسوده توصیف کرده و گفته بود که مصرف مواد مخدر و بروز خشونت در آن گسترده بوده است. او اشاره کرد در ماه مارس امسال با «جیمز کلورلی»، وزیر کشور در دولت «ریشی سوناک» تماس گرفته بود اما کلورلی و وزارتخانه او پاسخی ندادند.

وزارت کشور انگلیس گفته است میزان تخصیص نیروی انسانی از زمان بازرسی افزایش یافته است.

شرکتی که این مرکز را مدیریت می‌کند نیز گفته است به خاطر بسته شدن بعضی از قسمت‌های مرکز به خاطر تعمیرات، تعداد افراد ساکن در بخش‌های دیگر تحت تأثیر قرار گرفته است.

یافته‌های گزارشی مبنی بر این‌ که وضعیت در این مراکز از زمان بازرسی قبلی بدتر شده است، باعث ارسال نامه بازرس ارشد به کلورلی شده بود.

شمار تعرضات دو برابر شده بود، چند مورد تلاش جدی برای خودکشی وجود داشت و تعداد افراد هر سلول دو برابر ظرفیت‌شان بود.

این بازرس همچنین به این نتیجه رسیده بود که اگر بازداشت‌شدگان حاضر به استفاده از سلول‌های شلوغ مشترک نمی شدند مجبور می‌شدند تا زمان تن دادن‌شان به این امر، در واحد جداسازی زندانی باشند.

بیشتر بخوانید:

این دیده‌بان هشدار داده است که کارکنان عمدتاً داخل دفترهایی با علامت‌ وارد نشوید بر در حضور داشتند.

تیلور گفت: میزان هرج و مرجی که در مرکز هیترو دیده‌ایم حقیقتا تکان‌دهنده بود و باعث نگرانی عمیق ما شد که عده‌ای از کسانی که در آن‌جا نگهداری می‌شوند در معرض صدمه حتمی بودند.

هیچ کس نباید در چنین مرکزی نگهداری شود مگر این‌ که قرار باشد به سرعت از کشور خارج شوند، حدود ۶۰ درصد از بازداشت شدگان از این مرکز آزاد شده‌اند و فقط یک سوم آنها از کشور اخراج شده‌اند که این سؤال را پیش می‌آورد که چرا این میزان از پول مالیات‌دهندگان صرف نگهداری و حبس آنها در درجه اول شده است.

تیلور در تاریخ ۱۲ مارس پس از بازرسی ماه فوریه به کلورلی وزیر کشور وقت از دولت محافظه‌کار نامه‌ای نوشته بود.

او می‌گوید به مشکلات زیادی در این مرکز اشاره کرده بود ولی هیچ پاسخی دریافت نکرد.

تیلور افزود که مدیر جدید این مرکز فهم خوبی از بسیاری از چالش‌های پیش روی این مرکز داشت و شروع به پیشرفت‌های خوبی کرده بود ولی او نیازمند حمایت قوی و مستمر در تمام سطوح برای موفقیت است.

«کولباسیا هاوسو»، پناهنده‌ای که از شکنجه در آفریقا گریخته است و حالا برای مرکز خیریه «رهایی از شکنجه» کار می‌کند، می‌گوید که وقتی اولین بار در سال ۲۰۰۵ به انگلیس رسید او را در این مرکز نگه داشته بودند.

او می‌گوید خیلی خوب می‌داند که بازداشت چقدر می‌تواند به شدت ویرانگر باشد و از دولت کارگر که قدرت را در دست گرفته درخواست کرد که یک سیستم عادلانه پناهندگی ایجاد کنند که به کرامت انسانی و حاکمیت قانون احترام بگذارد.

بنا به این گزارش، شرکت اداره کننده این مرکز با کمبود نیروی کار مواجه است.

به گزارش بی بی سی، یافته‌های این گزارش می‌گوید یک فرایند مناقصه تصادفی که وزارت کشور آن را انجام داده بود نشان‌ داده است که مدیران هیچ تصوری نداشته‌اند که آیا در چند ماه آینده قرار است این مرکز را همچنان اداره کنند یا خیر.

شرکت اداره کننده این مرکز اذعان کرده است هنگام انجام بازرسی‌ها شرایط زندگی و معیارهای مراقبت بسیار پایین‌تر از سطحی بوده است که در این مرکز انتظارش را داشته‌اند.

این گزارش می‌گوید که بسته شدن بعضی از بخش‌ها به خاطر تعمیرات بر میزان اسکان اثر گذاشته است و می‌افزاید: برنامه‌ریزی شده که این کار تا ماه اوت تمام شود و پس از آن بخش دومی (که شرایط‌ آن به طور خاص موضوع انتقاد بازرس بوده است) نیز برای تعمیرات بسته شود.

این شرکت گفته توزیع جمعیتی این مرکز تغییر کرده بود و بیش از نیمی از ساکنان در آن زمان از بازداشت پلیس یا از زندان از راه می‌رسیدند که منجر به افزایش رفتارها و حوادث اختلال‌آمیز می‌شد.

اما این شرکت مدعی شد که یک الگوی تازه استخدام منجر به بهبود ملموس در تعامل کارمندان و حفظ آنها شده است.

وزارت کشور انگلیس گفته است: رعایت کرامت و احترام افراد در جریان بازداشت‌ها و اخراج‌ها حیاتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha