• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403042013894
  • خبرنگار : 71955

برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه نوآموزانی که پیش‌دبستانی نگذرانده‌اند

برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه نوآموزانی که پیش‌دبستانی نگذرانده‌اند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه «طرح رویش» با هدف آموزش و توانمندسازی خانواده‌های دارای کودک بدو ورود به دبستان، آغاز خواهد شد گفت: حق نداریم مهارت‌های خواندن و نوشتن را قبل از دبستان به کودک آموزش دهیم، بنابراین برای کودکانی که موفق نشده‌اند دوره کودکستان را سپری کنند، باتوجه به پیش‌نیازها و مهارت‌های مورد نیاز، دوره مهارتی یک ماهه در مردادماه برگزار می‌شود.

معصومه معصومیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش و پرورش شهر تهران امسال برای دومین سال «طرح رویش» را با هدف آموزش و توانمندسازی خانواده‌هایی که کودک بدو ورود به دبستان دارند آغاز خواهد کرد گفت: تمام آیتم‌هایی که یک خانواده دارای فرزند دبستانی نیاز دارد در آن لحاظ شده که در مرحله تربیت مدرس طرح هستیم.

وی با بیان اینکه از معلمان مجرب و با سابقه و توانمند در این طرح استفاده می‌شود افزود: این معلمان در دوره تربیت مدرس شرکت می‌کنند و در نهایت برای والدین نیز دو روز دوره آموزشی برگزار می‌شود تا با پیش نیازهایی که برای کودکان بدو ورود به دبستان نیاز است، آشنا شوند که خدای نکرده ایجاد اضطراب در کودک به وجود نیاید.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در ادامه این طرح، اردوی یک روزه در شهریورماه، برای خانواده‌ها، کودکان و معلمان و اولیای مدرسه در مدارس برگزار می شود ادامه داد: این اردو با هدف ازبین رفتن ترس و آشنایی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان به خصوص آنهایی که سابقه پیش دبستانی ندارند با محیط مدرسه صورت می‌گیرد تا ابتدای مهر با آرامش بیشتری در مدرسه حاضر شوند.

معصومیان با بیان اینکه این برنامه برای همه خانواده‌هایی که کودک بدو ورود به دبستان دارند برگزار می‌شود گفت: حق نداریم مهارت‌های خواندن و نوشتن را قبل از دبستان به کودک آموزش دهیم بنابراین برای کودکانی که موفق نشده‌اند دوره کودکستان را سپری کنند باتوجه به پیش‌نیازها و مهارت‌های مورد نیاز دوره مهارتی یک ماهه در مردادماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استارت برنامه والدین از مرداد آغاز می‌شود افزود: سال گذشته پیشنهاد این دوره برای تمام شهرستان‌ها به وزارت آموزش و پرورش داده شد و احتمال زیاد در برنامه وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در تابستان متقاضی جهش تحصیلی نیز بسیار بالا است ادامه داد: کسانی که به دنبال جهش تحصیلی فرزندشان هستند از عواقب روان شناختی اطلاع ندارند چراکه بچه‌ها در معرض محرک‌های محیطی قرار می‌گیرند.

معصومیان با بیان اینکه هدف از مدرسه رفتن صرفا بحث آموزشی نیست گفت: سایر ابعاد شخصیت دانش‌آموز باید تحت تاثیر قرار گیرد که اصطلاحا به آن تربیت تمام ساحتی گفته می‌شود، آیا رشد اجتماعی کودک اتفاق افتاده‌؟ آیا دیدگاه کودک در حیطه ارتباط عاطفی توانسته ارتباط با همسالان را برقرار کند؟، قرار است یک انسان با تمام ابعاد شخصی و یک شخصیت سالم تحویل جامعه داد؟.

وی با بیان اینکه رویکردی که اتفاق می‌افتد صرفا بر بعد دانشی بچه تمرکز دارد افزود: در بعد تعلیم و تربیت، انسان تربیت می‌شود و قرار نیست دانشمند تربیت شود. یک دانشمند باید تمام ابعاد شخصیت یک انسان سالم از جمله استقلال شخصیت، عزت نفس را هم داشته باشد که وظیفه این آموزش برعهده مدرسه است اما کارکردهای مدرسه برای اولیاء تدوین نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha