• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403042013708
  • خبرنگار : 50605

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد:

کاهش سرعت پروژه‌های سلامت اصفهان با سخت‌گیری‌های شهرداری

کاهش سرعت پروژه‌های سلامت اصفهان با سخت‌گیری‌های شهرداری

ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بروکراسی اداری و سخت‌گیری‌های شهرداری اصفهان سرعت پروژه‌های سلامت را کاهش داده است.

حمید گله‌داری شامگاه گذشته در گردهمایی خیرین سلامت تیران و کرون، اظهار کرد: ۱۴۶ پروژه بهداشتی در طول ۳۳ ماه دولت سیزدهم در استان اصفهان آغاز شده که ۴۰ باب آن توسط خیران در حال انجام است و سرعت کار آن با مشارکت دولت خوب بوده است.

وی افزود: ۸۵ باب از این پروژه‌ها افتتاح شده و برای تکمیل ۶۰ پروژه باقیمانده ۶۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا پس از تأمین این بودجه افتتاح شود.

به گفته رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تنها ۸ باب از این پروژه‌های حوزه سلامت در شهر اصفهان احداث شده و مابقی در نقاط مختلف استان است.

گله‌داری ادامه داد: سرعت اجرای پروژه‌های شهر اصفهان به دلیل بروکراسی اداری و سخت‌گیری‌های شهرداری اصفهان نسبت به دیگر طرح‌های استان کمتر بوده و همین موضوع در هزینه‌های احداث تأثیر گذاشته و در بعضی از آن‌ها انگیزه خیر از بین می‌رود.

به گفته وی، این سخت‌گیری که منجر به تأخیر پروژه‌ها شده در هر متر مربع ساختمان‌سازی بیش از ۱۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده و هزینه مازاد به وجود آورده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای پروژه‌های سلامت را نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌های اداری دانست و تصریح کرد: خیران پیشگام در فعالیت هستند و دولت نیز همراهی داشته، اما بعضی از تصمیمات سلیقه‌ای در این خصوص تأثیر گذاشته و گاهی مواقع با تغییر نگرش خیر روبرو شده‌ایم.

گله‌داری سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت را برای کاهش مشکلات افراد و تأمین نیازهای درمانی مهم خواند و یادآور شد: بسیاری از غربالگری‌ها باعث شده تا افراد نسبت به درمان خود اقدام کرده و این امر مانع از افزایش جمعیت بیماران شده است.

وی گفت: در یک طرح افراد به سهم خود در اجرای پروژه‌های درمانی مشارکت کرده و نام و یادگار خیران در همان پروژه کاشی‌کاری خواهد شد.

لزوم همراهی خیرین برای سرعت بخشی به پروژه‌ها

فرماندار تیران و کرون در بخشی از این جلسه به موضوع مشارکت خیران و پیوست مردمی پروژه‌ها اشاره و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از طرح‌هایی که تنها متمرکز بر بودجه دولتی شده، ناتمام رها شده‌اند.

 علی محمدی کیا ادامه داد: خیران در حوزه سلامت تیران و کرون مشارکت خوبی داشته‌اند که در حال حاضر بخش زیادی از پروژه‌ها با همراهی و مشارکت خیران همراه است.

وی ادامه داد: بدون مشارکت خیران با وجود مشکلات اعتباری دولت، کار ناتمام شده و مردم از منفعت آن بهره‌مند نمی‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha