• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403041913554
  • خبرنگار : 71078

رئیس «کمیته دائم خدمات آبشناسی» سازمان جهانی هواشناسی:

تمام جمعیت آسیا باید تحت پوشش سامانه «هشدار سریع برای همه» قرار گیرد

تمام جمعیت آسیا باید تحت پوشش سامانه «هشدار سریع برای همه» قرار گیرد

رئیس «کمیته دائم خدمات آبشناسی» سازمان جهانی هواشناسی گفت: با توجه به اینکه سیل در بسیاری از کشورهای حوزه اتحادیه هواشناسی آسیا در رتبه نخست بلایای جوی قرار دارد، باید تمام جمعیت این منطقه  تحت پوشش سامانه «هشدار سریع برای همه» قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، یوری سیمونوف، در نشست تخصصی ۲ روزه مدیران کمیته دائم خدمات آبشناسی و مدیریت منابع آب سازمان جهانی هواشناسی برای پیشبرد برنامه مشترک WMO در حوزه بهبود سامانه هشدار سیل در ایران اظهار داشت: این طرح مبتکرانه سازمان ملل متحد است که واقعا کیفیت زندگی را بالا برده و سبب پایداری اقتصادی می شود.

وی افزود: در این طرح مبتکرانه پروژه ها و برنامه های زیادی تعریف شده است که سازمان جهانی هواشناسی ابزارهای لازم را برای انجام در اختیار دارد.

رئیس «کمیته دائم خدمات آبشناسی» سازمان جهانی هواشناسی ادامه داد: ما اکنون به عنوان یک لینک برای اتصال ایران به سازمان جهانی هواشناسی  برای کمک به توسعه سامانه هشدار سیل ایران هستیم.

سیمونوف تصریح کرد: در مرحله نخست باید سامانه هشدار سیل کنونی ایران ارزیابی شود تا نیازها و ظرفیت های آن بدست آید.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی هواشناسی امکانات زیادی در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: پس از این نشست یک سری رهنمود ارائه می شود که به بهبود عملکرد و بروزرسانی سامانه هشدار سیل ایران کمک می کند.

رئیس «کمیته دائم خدمات آبشناسی» سازمان جهانی هواشناسی گفت: کمیته آبشناسی سازمان جهانی هواشناسی دارای ۲۰ عضو دائم از کارشناسان برجسته از سراسر جهان است که در حوزه خدمات آبشناسی عملیاتی فعالیت می کند.

سیمونوف افزود: این کمیته در حوزه های مربوط به آبشناسی عملیاتی نظیر پیش بینی سیل، مدیریت سیل و مدیریت خشکسالی برای کشورهای عضو سازمان جهانی هواشناسی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: حدود دو-سه سال پیش با دکتر تاج بخش، در جلسه بین دولتی دیدار کردم و در همان برخورد اول راجع به همکاری ایران و WMO  صحبت شد که به نتایج خوبی رسید.

رئیس «کمیته دائم خدمات آبشناسی» سازمان جهانی هواشناسی اضافه کرد: پس از این دیدار فعالیت های زیادی  با ایران در حوزه های مرتبط با هواشناسی و وزارت نیروی انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha