• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403041913206
  • خبرنگار : 71505

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت

تصویب اصلاحیه میزان چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون‌های شهرداری تهران

تصویب اصلاحیه میزان چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون‌های شهرداری تهران

اصلاحیه میزان چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون‌های موضوعه شهرداری تهران بر مبنای بخشنامه وزارت کشور با حداکثر آرای موافق اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین میزان چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون های موضوعه، اعم از نمایندگان شورای شهر تهران و غیر از آنها را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با توجه به حجم بالای پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰، بر اساس قانون، حق الزحمه حداکثر تا ۲۰ درصد قابل افزایش است، گفت: در بخشنامه وزارت کشور به افزایش حق الزحمه این کمیسیون مجوز داده شده است.

در ادامه حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران نیز گفت: این حق الزحمه‌ها در ۱۰ سال اخیر تغییر نکرده است. بعضاً برخی اعضای این کمیسیون‌ها در ماه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و نماینده‌ها رغبتی برای حضور در کمیسیون‌ها نداشتند.

وی افزود: دستمزد نمایندگان قوه قضاییه شامل ماده ۳۸، ۷۷ و ۱۰۰ که در دادگاه‌های شبه قضایی شرکت می‌کنند باید یکسان باشد. ارقام نباید از ارقام اعلامی وزارت کشور بیشتر شود و این موضوع را باید در اصلاحیه لحاظ کنیم.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر نیز با بیان اینکه کارکنان شهرداری نمی توانند این حق الزحمه را دریافت کنند، تأکید کرد: اگر این موضوع در اصلاحیه لحاظ شود با مخالفت فرمانداری روبه‌رو خواهد شد.

نهایتا پس از بحث و بررسی اصلاحیه مصوبه تعیین میزان چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون‌های موضوعه، اعم از نمایندگان شورای شهر تهران و غیر از آنها با حداکثر آرا اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha