• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041912954
  • خبرنگار : 50416

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان:

بهره‌مندی بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز همدان از طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی

بهره‌مندی بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز همدان از طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی

ایسنا/همدان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: در تابستان سال‌جاری بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز استان از طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی بهره‌مند می‌شوند.

شهرام بخشی تاکید کرد: در این طرح که به منظور افزایش فعالیت بدنی، نهادینه سازی سبک زندگی فعال از طریق برنامه‌های ورزشی، تعمیق آموخته‌های دانش آموزان در کلاس، غنی‌سازی اوقات فراغت و هدایت ورزشی آنان پیش‌بینی شده است، دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی، رشته‌های مختلف ورزشی را آموزش می‌بینند.

بخشی تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم رشته طناب زنی، پایه پنجم رشته تنیس روی میز و پایه ششم رشته‌های دوومیدانی و شنا را آموزش می‌بینند که چنانچه مدارس مذکور امکانات لازم را داشته باشند می‌توانند آموزش فوتبال را بصورت اختیاری جایگزین رشته های فوق کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام آموزش‌های لازم و با حضور ناظر استانی آزمون مربوطه برگزار و در صورت کسب حد نصاب‌های لازم نسبت به صدور گواهی توسعه شایستگی‌های ورزشی در هر رشته اقدام خواهد شد.

بخشی با بیان اینکه شیوه‌نامه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در موعد مقرر به مدارس ابتدایی سراسر استان همدان ارسال شده است، افزود: مدارسی که از اجرای کامل این دستورالعمل در طول سال تحصیلی جا مانده‌اند، می‌بایست در ایام تابستان برای اجرای کامل طرح مذکور اقدام کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شیوه‌نامه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی پس از ابلاغ از سوی وزارت آموزش و پرورش و انجام مقدمات لازم به مدارس سراسر استان ابلاغ و آماده اجرا شد، گفت: لازم است با تشکیل جلسات شورای ورزش در شهرستان‌ها و مناطق اجرای این طرح بصورت دقیق رصد شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، وی یادآور شد: این شیوه‌نامه برای سال تحصیلی آینده به صورت کامل و پوشش صد در صدی دانش آموزان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha