• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041912865
  • خبرنگار : 50260

امضای قرارداد پروژه بزرگراه ارتباطی شهر کاشان بر بستر فیبر نوری

امضای قرارداد پروژه بزرگراه ارتباطی شهر کاشان بر بستر فیبر نوری

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه ارتباطی شهر کاشان بر بستر فیبر نوری با اعتبار بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال گام بلندی در راستای تحقق شهر هوشمند است.

کیومرث محمدپور، در نشست انعقاد قرارداد اجرای فیبر نوری شهر کاشان، اظهار کرد: به منظور تکمیل پروژه راهبردی و ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در کشور و همچنین رویکرد مدیریت شهری در زمینه تحقق و عملیاتی شدن شهر هوشمند، قرارداد اجرای فیبر نوری شهر کاشان امضا شد.

وی افزود: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یکی از پروژه‌هایی است که می‌تواند زیرساخت ارتباطات و آینده آن را تأمین کند و با اجرای این پروژه شهروندان می‌توانند با سرعتی تا ۱۰۰ برابر سرعت فعلی از اینترنت ثابت استفاده کنند.

شهردار کاشان، تصریح کرد: عقد این قرارداد با اپراتور، معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف تسریع در اجرای پروژه انجام شده و شهروندان می‌توانند با اتصال به این شبکه با سرعت بالا به اینترنت دسترسی داشته و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

محمدپور تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات در واقع یک شبکه پر سرعت، با کیفیت و امن در گستره جمهوری اسلامی است که خدمات با سرعت و با کیفیت در این بستر به مردم ارائه می‌شود و کشور را در آینده در بخش‌های مختلف بیمه خواهد کرد.

شهردار کاشان گفت: پروژه فیبرنوری منازل، کسب‌ و کارها یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه شبکه ملی اطلاعات اجرا می‌شود و در قانون، مقرر شده که تمام دستگاه‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کنند.

 محمد پور تاکید کرد: این پروژه به عنوان بزرگراه ارتباطی زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری کاشان با همکاری اپراتور در این راستا و با رویکرد تعالی شهر کاشان این پروژه را آغاز کرده است.

سرپرست فرمانداری کاشان نیز گفت: هوشمندسازی یکی از الزامات اساسی توسعه یافتگی است که در دنیای امروز، علاوه بر نیاز اولیه برای توسعه، به مطالبه شهروندان تبدیل شده است.

 حمیدرضا محمدی فشارکی اظهار کرد: اهمیت هوشمند سازی و توسعه بستر فیبرنوری در حوزه‌های اقتصادی، صنفی، علمی، اجتماعی و امنیتی مورد تاکید کارشناسان و متخصصان است.

وی با اشاره به پیگیری اجرای این پروژه در کاشان، افزود: با اجرای این پروژه می‌‎توان علاوه بر ارتقای سرعت تبادل اطلاعات، از نظر ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی و توسعه فعالیت‌‎های علمی و دانشگاهی گام‌های بلندی برداشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha