• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041812668
  • خبرنگار : 71145

ادعای رسانه آمریکایی درباره موافقت حماس با شروع مذاکرات بدون شرط آتش‌بس

ادعای رسانه آمریکایی درباره موافقت حماس با شروع مذاکرات بدون شرط آتش‌بس

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات منطقه و مقامات آمریکایی مدعی وجود پیام‌هایی از سوی رهبران حماس در غزه شد که از رهبری سیاسی این جنبش در خارج خواسته پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران حماس نیز به رویترز گفت که این جنبش با «شروع مذاکرات» بر سر اسیران صهیونیست «بدون آتش‌بس دائمی» در نوار غزه موافقت کرده است.

این در بحبوحه تلاش‌های میانجی‌گری مجدد ایالات متحده، قطر و مصر برای ترغیب اشغالگران و حماس به مذاکره برای توقف جنگ ۹ ماهه و دستیابی به توافقی برای آزادی اسیران صهیونیست و اسرای فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگران صورت می‌گیرد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، یادآور شد که «حماس قبلاً از اشغالگران خواسته بود که با آتش‌بس کامل و دائمی موافقت کند» تا وارد مذاکره بر سر اسیران صهیونیست شود.

وی افزود: این مرحله پشت سر گذاشته شد، زیرا میانجی‌ها متعهد شدند تا زمانی که مذاکرات اسیران ادامه دارد، آتش‌بس ادامه خواهد داشت.

در این راستا منابع آگاه گزارش دادند که حماس از درخواست اصلی خود مبنی بر پایبندی اشغالگران به آتش‌بس دائمی قبل از امضای توافق صرف نظر کرد.

این منابع به نقل از یکی از رهبران حماس گفتند که این جنبش با «شروع مذاکرات» درباره اسیران «بدون آتش‌بس دائمی» موافقت کرد و یادآور شدند که حماس قبلاً شرط کرده بود تل‌آویو با آتش‌بس کامل و دائمی موافقت کند تا وارد مذاکره اسیران صهیونیست شود.

این منبع حماس به رویترز گفت که این جنبش در عوض اجازه می‌دهد تا این هدف در مرحله اول که ۶ هفته طول خواهد کشید، محقق شود.

یک مقام فلسطینی که از تلاش‌های صلح آگاه است، گفت که این پیشنهاد می‌تواند منجر به توافقی چارچوبی شود و در صورت موافقت تل‌آویو، احتمالا جنگ پایان می‌یابد.

این خبرگزاری به نقل از مقامات حماس گزارش داد که جنبش حماس پنج روز پس از پذیرش بخش عمده طرح پیشنهادی واشنگتن با هدف پایان دادن به جنگ که وارد دهمین ماه خود در نوار غزه شده است همچنان منتظر پاسخ اشغالگران به پیشنهاد آتش‌بس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha