• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403041812546
  • خبرنگار : 50444

تحویل پرچم‌های رایگان محرم به مردم بجنورد برای نصب درب منازل

تحویل پرچم‌های رایگان محرم به مردم بجنورد برای نصب درب منازل

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد از تحویل رایگان پرچم‌های محرم به مردم برای نصب در ورودی منازل خبر داد.

محمدرضا موفق در گفت و گو با ایسنا در خصوص عملکرد شهرداری در سیاه‌پوش کردن فضای شهری، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد امسال اقدام به تحویل بنرهای محرم با عنوان «این خانه عزادار حسین است» به عزاداران حسینی در محرم می‌کند تا آن‌ها را نیز در سیاه‌پوش کردن شهر شریک کند.

وی افزود: تحویل این بنرها رایگان بوده و محدودیتی در تعداد آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین افرادی که متقاضی نصب این بنرها هستند می توانند با مراجعه به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد واقع در فرهنگسرای شهروند، آن را تحویل بگیرند.

موفق با اشاره به ضرورت حفظ و ترویج فرهنگ دینی و آیین‌های مذهبی و همچنین فضاسازی ویژه برای ماه محرم بیان کرد: فضاسازی سطح شهر توسط شهرداری بجنورد انجام می‌شود اما یکی از رویکردها، مردم محوری است که در همین راستا تلاش شده تا با مشارکت هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی بتوانیم فضاسازی را به نحو مطلوب‌تر انجام دهیم.

تحویل پرچم‌های رایگان محرم به مردم بجنورد برای نصب درب منازل

وی سیاه‌پوش کردن میادین و معابر با ریسه‌ها و پرچم‌های مشکی، نصب بنر و... را بخشی از اقدامات شهرداری ویژه ایام محرم دانست و ادامه داد: نصب بیش از ۴۰ بنر داربستی و تبلیغات مشارکتی بر سه بیلبورد، ۲۰ مورد فضاسازی استندی و سه مورد تبلیغات تلویزیون شهری، ۱۰۰ مورد لمپست، استفاده از ۲۲۰۰ پرچم، بیش از ۶۰ مورد پارچه بزرگ و جلو اتوبوسی، استفاده از المان مشک آب در چهارراه مهندسان بخشی از اقدامات انجام شده برای فضاسازی محرم در بجنورد است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد همچنین از کمک به گروه های مختلف و مشارکت با هیأت مذهبی بجنورد خبر داد و گفت: تا کنون در قالب ۶ ایستگاه صلواتی و موکب در نقاط مختلف مرکز استان با هیأت های مذهبی مشارکت داشته ایم و با تهیه ظرف و لیوان، نصب اسپیس و داربست و... تلاش کردیم باری از دوش آن‌ها برداریم و به وظیفه و رسالت خود در حفظ و ترویج فرهنگ عاشورا عمل کنیم.

موفق بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها برای فضاسازی شهری تاکید کرد و افزود: انتظارات از شهرداری‌ها در این خصوص بالاست درصورتی که از نام بسیاری از ادارات مشخص است که باید در این اقدامات سهیم باشند.

وی تصریح کرد: از ادارات استان به ویژه دستگاه های مختلف اداری، دانشگاهی، بانک‌ها و... در استان انتظار می رود که دست‌کم فضاسازی مناسب محرم در مقابل درب ورودی و حریم مجموعه خود را انجام دهند و نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت نباشند.

تحویل پرچم‌های رایگان محرم به مردم بجنورد برای نصب درب منازل

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha