• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403041812477
  • خبرنگار : 50233

رئیس کمیته اقوام ستاد پزشکیان در استان سمنان:

رئیس‌ جمهور منتخب می‌تواند زمینه‌ساز اتحاد و همدلی بیشتر شود

رئیس‌ جمهور منتخب می‌تواند زمینه‌ساز اتحاد و همدلی بیشتر شود

ایسنا/سمنان رئیس کمیته اقوام ستاد پزشکیان در استان سمنان گفت: رئیس‌ جمهور منتخب می‌تواند زمینه‌ساز اتحاد و همدلی بیشتر در کشور شود.

سید منصور عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از وجود اقوام و مذاهب در ایران به‌عنوان یک ظرفیت کم‌نظیر برای کشور یاد کرد و بیان کرد: دولت‌ها باید از ظرفیت‌ اقوام در راستای تحکیم و انسجام بیشتر در جامعه استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه از گذشته‌ها تا کنون ایران، رنگین کمانی از اقوام و مذاهب بوده است، اظهار کرد: وجود اقوام مختلف در جغرافیای ایران، یک نقطه مثبت و برجسته است. 

مدیرعامل جامعه همگرایان توسعه و فرهنگ مازنی‌های استان سمنان با بیان اینکه ایران و فرهنگ ایرانی فصل مشترک همه اقوام در ایران است، ادامه داد: آمیختگی اقوام در ایران به‌گونه‌ای است که آداب و سنن ایرانی بین همه اقوام از آذری و کرد و لر گرفته تا عرب و بلوچ و مازنی مشترک است و همین اشتراکات ملی، دینی و انسانی است که فرهنگ ایرانی را فرهنگی متفاوت و حتی فراتر از جغرافیای سیاسی ایران امروز قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه پزشکیان رئیس جمهور همه شهروندان و اقوام ایرانی است، گفت: انتخاب ۱۵ تیر ماه مردم ایران می‌تواند زمینه‌ساز اتحاد و همدلی بیشتر در کشور شود. 

او با بیان اینکه تنوع قومیتی در ایران متفاوت از کشورهای منطقه است، بیان کرد: در بیشتر کشورهای منطقه مانند افغانستان و برخی کشورهای عربی، خطوط پررنگی بین قومیت‌ها وجود دارد، این خطوط در ایران به‌دلیل قرابت‌ها و نزدیکی‌های تاریخی و ... بسیار متفاوت است و هیچ‌گاه موجب افتراق جدی بین اقوام و مذاهب نبوده است. 

وی با بیان اینکه با اعلام نتایج انتخابات، رقابت‌های انتخاباتی هم به پایان رسید، افزود: با پایان انتخابات و عبور از فضای تبلیغاتی و سیاسی آن که طبیعت هر انتخاباتی است، اینک هنگامه همدلی و برادری است و همه باید در کنار هم برای موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم. 

او بیان کرد: پزشکیان اینک منتخب ملت و رئیس‌ همه جمهور است، چه آنها که با حضور پای صندوق‌های رای، جمهوریت نظام را جانی دوباره بخشیدند و چه آنها که با حضور نیافتن در کمال متانت، اعتراض خود را به برخی روندها نشان دادند. 

رئیس کمیته اقوام ستاد پزشکیان در استان سمنان با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه در طول سال‌ها، معیشت مردم و اقتصاد کشور را با مشکل روبه‌رو کرده است، افزود: برای رفع این مشکلات باید همه مردم و حتی فعالان سیاسی از رئیس جمهور منتخب حمایت کنیم. باید با پرهیز از دامن زدن به اختلاف‌های سیاسی و جناحی اجازه دهیم که عقلانیت بر فضای مدیریت کشور حاکم باشد. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران‌ زمین و بویژه رئیس جمهور شهید، گفت: موفقیت دولت، موفقیت همه ماست. انتظار می‌رود در این شرایط همه با پشتیبانی از دولت چهاردهم کمک کنیم دولتمردان بی‌دغدغه بر رفع مشکلات مردم تمرکز کنند.  

وی با بیان اینکه انتخاب پزشکیان امید زیادی را در جامعه ایجاد کرد، اظهار کرد: همه وظیفه ملی، میهنی و دینی داریم که کمک کنیم این امیدواری به بار بنشیند، چون از موفقیت دولت جمهوری اسلامی همه شهروندان بهره‌مند می‌شوند. 

رئیس کمیته اقوام ستاد دکتر پزشکیان در استان سمنان با اشاره به توجه ویژه پزشکیان به اقوام مختلف ایران در سفرهای تبلیغاتی، تاکید کرد: انتظار می‌رود نهمین رئیس‌ جمهور ایران به حوزه اقوام توجه ویژه‌تری داشته باشد و به مطالبات بحق آنها برابر قانون اساسی توجه کند.

این عضو کمیته رسانه‌ای ستاد پزشکیان در استان سمنان با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در فرهنگسازی و آرامش‌بخشی به فضای جامعه بعد از انتخابات از صاحبان رسانه و فعالان رسانه‌ای خواست تا ضمن پرهیز از دامن زدن به اختلاف‌ها به ایجاد همدلی و وحدت و اتحاد در جامعه کمک کنند.

وی ادامه داد: جامعه ما امروز بیش از هر چیز به آرامش و همگرایی و همدلی نیاز دارد و انتظار می‌رود همه آنها که دغدغه کشور و نظام را دارند، به ایجاد آرامش در فضای سیاسی و همگرایی بیشتر در داخل کمک کنند. 

او با بیان اینکه استان سمنان یک استان مهاجرپذیر است، افزود: امروزه اقوام مختلفی از استان‌های مختلف در این استان و بخصوص شهرهای صنعتی زندگی می کنند و انتظار می‌رود مسئولان استانی در برنامه‌ریزی‌های خود به حقوق آنها توجه ویژه کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha