• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041812380
  • خبرنگار : 71496

گالانت: قرارداد با حماس ما را ملزم به برقراری آرامش در جبهه شمال نمی‌کند

گالانت: قرارداد با حماس ما را ملزم به برقراری آرامش در جبهه شمال نمی‌کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در موضعی غیرواقعی تاکید کرد: اگر قرارداد تبادل اسرا و آتش‌بس با حماس امضا شود، این مساله ما را ملزم به آرام کردن جبهه شمال (فلسطین اشغالی در تقابل با حزب‌الله لبنان) نمی‌کند مگر اینکه با حزب‌الله به توافقی برسیم.

به گزارش ایسنا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با نیروهای گردان زرهی ۵۳ ارتش این رژیم، ارزیابی خود را از شرایط موجود در ارتفاعات جبل الشیخ اینگونه ارائه کرد: هدف شما «از پا درآوردن دشمن و کاهش روزانه توانایی‌های آن» است، جنوب و شمال (فلسطین اشغالی) ۲ بخش جدا از هم هستند و حتی اگر ما به سازشی درباره قرارداد گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) برسیم -و من از این اقدام به شدت حمایت می‌کنم و امیدوار هستم که این کار انجام شود- این موضوع شامل حال اتفاقاتی نمی‌شود که در اینجا رخ می‌دهد، مگر اینکه ما و حزب‌الله به یک سازش برسیم.

گالانت  در ادامه گفت: حتی اگر در آنجا آتش‌بسی برقرار شود، ما در اینجا به جنگ ادامه خواهیم داد و هر اقدامی که لازم باشد، در پیش خواهیم گرفت.

تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمال فلسطین اشغالی ادامه داشته و نگرانی‌های بین‌المللی درباره گسترش این درگیری‌ها و تبدیل آن به یک جنگ فراگیر وجود دارد.

حزب‌الله لبنان با تاکید بر آمادگی خود برای تمامی احتمال‌ها اعلام کرد که به اجرای عملیات‌های خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی در راستای حمایت از غزه و برای ایجاد جبهه پشتیبانی برای آن ادامه می‌دهد.

همزمان حزب‌الله تاکید دارد که این عملیات‌ها با توقف جنگ علیه غزه بلافاصله متوقف می‌شوند.

«آموس هوکشتاین» فرستاده رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز درگیری‌ها میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بارها در تلاش برای مهار این تنش، با مسؤولان دو طرف دیدار کرد و مسؤولان حزب‌الله نیز در این دیدارها بار دیگر مخالفت خود را با متوقف کردن این عملیات‌ها تکرار و تاکید کردند که این مساله در گروی اتمام جنگ در نوار غزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha