• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041812210
  • خبرنگار : 71516

عملیات نظامی اشغالگران در جنوب غربی شهر غزه همراه با ادامه جنایات

عملیات نظامی اشغالگران در جنوب غربی شهر غزه همراه با ادامه جنایات

جنگ غزه با کشتار، بمباران بی‌وقفه و شرایط بشردوستانه بسیار دشوار و در سایه امواج جدید آوارگی بازماندگان بمباران‌های قبلی در مناطق شرق غزه، وارد دویست و هفتاد و ششمین روز خود شد.

به گزارش ایسنا، موج جدید آوارگی بعد از دستورات ارتش اشغالگر برای تخلیه فوری تعدادی از محله‌ها نظیر التفاح، شهرک القدیمی و الدرج رخ داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه به ساکنان و آوارگان در محله‌های التفاح، الدرج و شهرک قدیمی در شرق شهر غزه دستور داد این مناطق را تخلیه کنند و به «پناهگاه‌ها» در غرب شهر بروند. معمولا دستورات تخلیه مقدمه‌ای برای عملیات‌های نظامی شدید است.

در این راستا ارتش اشغالگر ساعاتی پس از آن‌که از ساکنان محله‌های التفاح، الدرج و الشجاعیه در شرق شهر غزه به سمت غرب بروند عملیات نظامی خود را در جنوب غربی شهر غزه آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا عملیات زمینی را در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه آغاز کرد که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد. الشجاعیه در نزدیکی محله‌های مذکور است.

در حملات رژیم صهیونیستی به محله‌های الدرج، التفاح و شهرک قدیمی شرق شهر غزه نیز ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.

عملیات نظامی اشغالگران در جنوب غربی شهر غزه همراه با ادامه جنایات
شهدای غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را به مناطق مرکز نوار غزه انجام دادند. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

به گفته منابع، در حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در جنوب شهر غزه سه تن شهید و ۱۲ تن زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر تعدادی از خانواده‌ها را در مناطق دانشگاهی و صنعتی در جنوب محله تل الهوی در جنوب شهر غزه محاصره کردند.

سحرگاه روز دوشنبه، نیروهای اشغالگر به طور ناگهانی وارد محله تل الهوی، منطقه صنعتی و حومه جنوبی محله الرمال در جنوب غربی شهر غزه شدند. پهپادهای کوادکوپتر در محله تل الهوی آتش گشودند. توپخانه رژیم صهیونیستی همزمان با صدای شلیک گلوله، محله الرمال در شهر غزه را بمباران کرد.

همچنین منابع پزشکی اعلام کردند در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه جبالیا النزله در شمال نوار غزه ۱۰ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، یک زن و سه تن از فرزندانش در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «مصبح» در شمال شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه نیز به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، منبعی در بیمارستان ناصر در خان یونس اعلام کرد نوزادان به دلیل از کار افتادن ژنراتورهای برق به دلیل بحران سوخت احتمالا جان خود را از دست بدهند.

عملیات نظامی اشغالگران در جنوب غربی شهر غزه همراه با ادامه جنایات
نوزادان در بیمارستان‌های غزه

از سوی دیگر، آژیرهای هشدار در شهرک «ناحال عوز» در غلاف غزه به صدا درآمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha