• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403041711852
  • خبرنگار : 50228

بنی تمیم خبر داد

اختصاص ۵ هکتار زمین زراعتی به خوزستانی‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک

اختصاص ۵ هکتار زمین زراعتی به خوزستانی‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مقرر شد با تایید و همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به تمام ورزشکاران، داوران و مربیان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها ۵ هکتار زمین زراعت چوب با بهره‌برداری ۳۰ ساله در شهرهای خودشان اهدا شود. 

حمید بنی‌تمیم  امروز (۱۷ تیرماه) در آیین تجلیل از ورزشکاران، داوران و مربیان اعزامی خوزستان به بازی‌های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس که در استانداری برگزار شد، با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: ان‌شاءالله ورزشکاران خوزستانی در دو بخش المپیک و پاراالمپیک بتوانند پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورند. به منظور ایجاد انگیزه برای ورزشکاران جوایز مدال‌آوری نسبت به بازی‌های آسیایی دوبرابر شده و پاداش هر کدام از مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه مقرر شد با تایید و همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به تمام ورزشکاران، داوران و مربیان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها ۵ هکتار زمین زراعت چوب با بهره‌برداری ۳۰ ساله در شهرهای خودشان اهدا شود. 

به گزارش ایسنا، او در ادامه با اشاره به وضعیت کلان ورزش استان خوزستان عنوان کرد: تدوین سند آمایش، برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور، صدور دستور تمام پروژه‌های نیمه تمام و تجلیل و تکریم از ورزشکاران مدال‌آور در دو دوره متوالی مدنظر رئیس جمهور شهید بود و خوشبختانه سند آمایش که می‌تواند در توزیع عادلانه اعتبارات و زیرساخت‌ها بسیار به ما کمک کند، یکی از دستورات شهید جمهور بود که در این بخش استان خوزستان جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود. همچنین سال گذشته در استان خوزستان ۱۰۰ پروژه ورزشی عمرانی به بهره‌برداری رسید. 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان طی سه سال گذشته به طور مستقیم به حساب هیات‌های ورزشی واریز شد که این مهم با نگاه خاص رئیس جمهور و دولت سیزدهم بود. همچنین از نظر تجهیزات نیز اتفاقات کم‌نظیری در ورزش خوزستان رقم خورد. 

وی با اشاره به وضعیت سهمیه‌های ورزشکاران استان خوزستان در المپیک‌های گذشته گفت: در المپیک ۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ به ترتیب ۴، ۴، ۳ و ۵ ورزشکار حضور داشته‌اند که از این حیث در المپیک پاریس روند صعودی را شاهد هستیم و ۱۷.۵ درصد از ورزشکاران کاروان اعزامی ایران به المپیک پاریس را خوزستانی‌ها تشکیل می‌دهند. همچنین در رشته کشتی از ۶ وزن اعزامی به المپیک پاریس ۵ نفر خوزستانی هستند و یک داور و مربی نیز داریم که این در طول تاریخ ورزش خوزستان و کشتی یک اتفاق بی‌سابقه است و جا دارد از زحمات آقای جمالپور که حضورش در کشتی خوزستان ارزشمند بوده است قدردانی کنم.

بنی‌تمیم ادامه داد: همچنین در پاراالمپیک پاریس بیشترین آمار نفرات اعزامی به این رویداد از استان خوزستان هستند که جا دارد از آقای حردانی رئیس هیات توان‌یابان و جانبازان به عنوان فردی که خودش قهرمان چهار دوره پاراالمپیک بوده است، قدردانی کنم. در پاراالمپیک پاریس نیز با افزایش تعداد نفرات نسبت به پاراالمپیک‌های قبلی مواجه هستیم و ۱۰.۴۵ درصد کاروان اعزامی ایران به پاراالمپیک را خوزستانی‌ها تشکیل می‌دهند.

او با بیان این که تلاش می‌کنیم به وضعیت اشتغال و وضعیت مالی ورزشکاران رسیدگی شود، عنوان کرد: استاندار خوزستان همیشه درخواست‌های جامعه ورزش را پاسخ داده است و باید از نگاه او و معاون سیاسی اجتماعی وی قدردانی کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha