• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403041711629
  • خبرنگار : 30057

دبیر علمی کنگره بین‌المللی ژنتیک خبر داد

معرفی طرح‌های برتر ایده‌بازار ژنتیک به سرمایه‌گذاران/حضور دانشمندان ۱۵ کشور در جشنواره امسال

معرفی طرح‌های برتر ایده‌بازار ژنتیک به سرمایه‌گذاران/حضور دانشمندان ۱۵ کشور در جشنواره امسال

همزمان با برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایده‌بازار برگزار می‌شود و در طی آن طرح‌های برتر به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پورکاظمی، دبیر علمی کنگره که از امروز در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرده است، با اشاره به شعار این کنگره؛ «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی»، گفت: جشنواره ژنتیک ۱۴۰۳ با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در حالی برگزار می‌شود که در طی آن علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی از سوی اساتید کشور، دانشمندانی از ۱۵ کشور دنیا چون آمریکا، کانادا، سوئد، آلمان، فرانسه، استرالیا، اسپانیا، هند، مجارستان، ترکیه و روسیه حضور دارند.

پورکاظمی برگزاری ۸ کارگاه آموزشی ایده‌بازار، برگزاری دوره‌های تخصصی در خصوص محصولات بیوتکنولوژی از کارخانه تا کارگاه را بخش‌هایی از این کنگره نام برد و ادامه داد: ۵ نشست در خصوص تنوع زیستی، برگزاری نشست سند پسا ۲۰۲۰ از دیگر برنامه‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

دبیر علمی کنگره ژنتیک خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره ۷۹۴ مقاله دریافت شد که پس از بررسی و داوری ۷۵۸ مقاله پذیرش شد.

به گفته وی، مقالات پذیرش شده به ترتیب تعداد در حوزه‌های ژنتیک انسانی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک جانوری، ملاحظات اخلاقی و ایمنی و در نهایت سلول‌های بنیادی بوده است.

پورکاظمی، قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدات علمی و ماندگار پیشکسوتان و افراد تاثیرگذار حوزه ژنتیک و رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی انجمن ژنتیک را از دیگر بخش‌های این کنگره ذکر کرد و گفت: همزمان با برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک، رویدادی به نام رویداد GC Idea ۲۰۲۴ برگزار می‌شود که طی آن ایده‌های نوین حوزه ژنتیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این رویداد فرصتی است که افراد علاقه‌مند این حوزه از سراسر کشور، ایده‌های نوآورانه خود را در حوزه ژنتیک با همکاری تیم‌های متخصص عرضه کنند.

پور کاظمی، هدف ایده بازار ژنتیک را حمایت از ایده‌های برتر عنوان کرد و ادامه داد: طرح‌های منتخب در روزهای برگزاری کنگره در برابر داوران از سوی صاحبان ایده ارائه می‌شوند و از بهترین ایده‌های کاربردی و مؤثر تقدیر خواهد شد. در نهایت ایده‌های برتر به سرمایه‌گذاران معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: برگزاری این رویداد علمی بدون همکاری جمع کثیری از دانشمندان و عاشقان علم و اندیشه میسر نمی‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha