• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041610886
  • خبرنگار : 71443

افزایش هزینه برنامه موشکی هسته‌ای آمریکا به حدود ۱۶۰ میلیارد دلار

افزایش هزینه برنامه موشکی هسته‌ای آمریکا به حدود ۱۶۰ میلیارد دلار

سه منبع آگاه گفتند هزینه برنامه نیروی هوایی ایالات متحده برای جایگزینی موشک‌های هسته‌ای قدیمی از ۹۵.۸ میلیارد دلار به حدود ۱۶۰ میلیارد دلار افزایش یافته که تهدیدی برای کاهش بودجه سایر برنامه‌های نوسازی کلیدی شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد نیروی هوایی ایالات متحده برای جایگزینی موشک‌های هسته‌ای Minuteman III و نوسازی آن حدود ۱۶۰ میلیارد دلار اختصاص داده است.

این پروژه که اکنون برنامه موشک بالستیک قاره‌پیمای سنتینل (ICBM) نامیده می‌شود، توسط شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman Corp) طراحی و مدیریت می‌شود که در مقایسه با آخرین برآورد هزینه آن در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

یک مدیر صنعتی در این باره گفت: این ممکن است پنتاگون را مجبور کند که محدوده یا چارچوب زمانی پروژه را کاهش دهد.

شبکه بلومبرگ اوایل روز جمعه گزارش داد که قیمت جدید حدود ۱۴۱ میلیارد دلار است و پنتاگون در حال ارزیابی تغییرات ساخت و ساز و برنامه زمان‌بندی آن است.

شرکت نورثروپ گرومن از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. پنتاگون نیز در مورد این رقم اظهار نظری نکرد اما گفت انتظار دارد برآورد هزینه جدیدی را در روز سه‌شنبه ارائه کند.

برآورد هزینه جدید سنتینل این افزایش هزینه را به دست‌کم ۱۳۱ میلیارد دلار کاهش خواهد داد که نیروی هوایی پیشتر در ماه ژانویه منتشر کرده بود.

قانون نون-مک‌کردی که در سال ۱۹۸۲ به تصویب رسید، پنتاگون را ملزم می‌کند تا اهمیت برنامه‌ای را که هزینه‌های اکتساب واحد آن بیش از ۲۵ درصد بالاتر از مقدار پایه افزایش یافته است، به‌طور رسمی برای کنگره توجیه کند.

پیش‌بینی می‌شود لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا این اطلاعیه را طی روزهای آینده ارائه کند.

بر اساس اسنادی که رویترز مشاهده کرده است، اگرچه رهبران نیروی هوایی آمریکا استدلال می‌کنند که سنتینل برای حفظ بازدارندگی هسته‌ای بسیار مهم است، پنتاگون از صنعت درخواست کرده تا برآورد هزینه برنامه افزایش عمر مفید موشک‌های Minuteman III موجود را ارائه کند.

۲ منبع آگاه در این باره گفتند افزایش برآورد هزینه‌ها بر دیگر اولویت‌های نیروی هوایی مانند برنامه جت جنگنده نسل بعدی هوایی فشار وارد می‌کند. سایر برنامه‌هایی که به‌طور بالقوه در معرض خطر هستند، عبارتند از توسعه سلاح‌های مافوق صوت، بمب‌افکن B-۲۱ و ابتکارات فضایی مختلف.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha