• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403041510414
  • خبرنگار : 50225

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

رای هر زن، رای یک خانواده

رای هر زن، رای یک خانواده

ایسنا/خوزستان با آغار رای‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، باز هم خوزستانی‌ها به ویژه زنان خوزستانی در مسیر اعتلای ایران پا به میدان انتخابات گذاشتند.

زنان به عنوان قشر تاثیرگذار، نقش پررنگی در افزایش مشارکت گسترده پای صندوق‌های رای دارند، به گونه‌ای که هر زن می‌تواند یک خانواده را با خود همراه کند و پای صندوق‌های رای بیاورد؛ برای سربلندی ایران.

به گزارش ایسنا، امروز هم خوزستانی‌ها از اول صبح با وجود گرمای شدید، در صف‌های شعبه‌های رای‌گیری ایستادند تا رای خود را به صندوق بیندازند. در این بین حضور زنان با همسران و فرزندانشان، پررنگ تر دیده می‌شود و این نشان از تاثیرگذاری زنان در تشویق دیگران برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشورشان است.

یک زن جوان اهوازی که همراه مادرش در یکی از شعبه‌های رای گیری حضور یافته، در مورد شرکت در انتخابات به ایسنا گفت: من همیشه در انتخابات شرکت می‌کنم و رای می‌دهم چون شرکت در انتخابات بسیار مهم است تا کسی بالا بیاید که ما را سربلند کند و همیشه پیروز باشیم.

وی ادامه داد: آن‌هایی که رای نمی‌دهند باید بدانند رای ندادنشان به ضرر ما است و ممکن است کسی بالا بیاید که اصلح نباشد. باید تحقیق کنند تا کسی رئیس جمهور شود که بتواند مسائل کشورمان را حل کند.

رای هر زن، رای یک خانواده

این شهروند اهوازی با اشاره به اهمیت شرکت زنان در انتخابات و تشویق دیگران برای رای دادن بیان کرد: زنان در دعوت کردن دیگران به خصوص خانواده‌ خود برای رای دادن بسیار تاثیر دارند. خودم حداقل پنج تا شش نفر را به رای دادن دعوت کرده‌ام.

یک زن خوزستانی نیز که سال‌ها مقیم سوریه بود و حالا به کشورش برگشته، به زبان عربی و با لهجه سوریه‌ای گفت: آمده‌ام رای بدهم چون رای دادن یک حق است.

او ادامه داد: همه باید بیایند رای بدهند، چون رای تاثیرگذار است. کسانی که نمی‌خواهند رای بدهند بهتر است بیایند و رای بدهند و ببیند رایشان چه تاثیری خواهد داشت.

رای هر زن، رای یک خانواده

این شهروند اهوازی گفت: برخی‌ها می‌گویند رای نمی‌دهیم و به ما ربطی ندارد اما وقتی کسی رئیس جمهور می‌شود شروع به انتقاد کردن می‌کنند و می‌گویند این و آن بهتر یا بدتر هستند. در حالی که باید بیایند به فرد اصلح رای بدهند.

در ادامه مادر شهید عبدالامیر تقیانی شهید خوزستانی نیز گفت: برای شادی روح شهدا و ادامه راه آن‌ها آمده‌ام رای بدهم.

او با چشمان اشک‌آلود ادامه داد: آن‌هایی که رای نمی‌دهند اشتباه می‌کنند چون زحمت این شهدا به هدر می‌رود. ما برای اسلام، دین و این مملکت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. پسرم دیپلم گرفت برگه کنکور را نوشت و به سربازی رفت تا بعد از آن به دانشگاه برود اما هیچ وقت برنگشت.

رای هر زن، رای یک خانواده

این شهروند اهوازی گفت: از مردم می‌خواهم همه پای این انقلاب بایستند و بیایند رای بدهند. مشکلات اقتصادی مشکلات دنیایی هستند و رفع می‌شوند. امیدوارم کسی که دلسوز مردم باشد و به حرف مقام معظم رهبری گوش می‌دهد، رئیس جمهور شود.

یکی دختر خوزستانی نیز که رای اولی است با دعوت از همه رای اولی‌ها برای حضور پای صندوق‌های رای گفت: من آمدم رای بدهم تا آمریکا نتواند در کارهایمان دخالت کند و متوجه شود هنوز پای این نظام هستیم و تعداد زیادی از مردم طرفدار آن هستند.

رای هر زن، رای یک خانواده

یکی دیگر از زنان سالمند اهوازی هم بیان کرد: همه باید رای بدهیم تا بی‌سرپرست نمانیم و صاحب داشته باشیم و کسی بیاید که برای ما کار کند.

او ادامه داد: عمر من دیگر تمام شده است اما برای آینده بچه‌هایمان آمده‌ام رای بدهم. نمی‌دانم این افرادی که رای نمی‌دهند، چرا این تصمیم را دارند و حرف هم گوش نمی‌کنند.

در ادامه یکی دیگر از زنان خوزستانی نیز پس از انداختن رای خود در صندوق با اشاره به نقش زنان در افزایش مشارکت در انتخابات گفت: صددرصد اگر زنان در انتخابات شرکت کنند، خیلی در افزایش مشارکت تاثیر می‌گذارند. بیشتر تشکیلات را زنان تشکیل می‌دهند و مدیریت یک خانه را زن انجام می‌دهد و هر زن می‌تواند یک خانواده را با خود همراه کند.

رای هر زن، رای یک خانواده

او گفت: همه ما به خاطر خون شهدا وظیفه داریم پای صندوق‌ها بیایم و رای بدهیم و ازمردم می‌خواهم در این کار تردید نکنند.

به گزارش ایسنا، امروز هر زن خوزستانی یک خانواده را با خود همراه کرده است تا بار دیگر ثابت کنند خوزستان و خوزستانی پای این کشور و این نظام هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha