• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041510172
  • خبرنگار : 50237

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

استاندار همدان: انتخابات در سلامت کامل پیش می‌رود

استاندار همدان: انتخابات در سلامت کامل پیش می‌رود

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۲۰ هزار نفر در فرآیند انتخابات دخیل هستند، گفت: لحظه به لحظه کوچکترین اتفاقات از پای صندوق‌های رأی به استان و کشور گزارش می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه تخلف قابل ملاحظه و پیگیری اتفاق نیفتاده و انتخابات در سلامت کامل پیش می‌رود.

‌علیرضا قاسمی فرزاد ۱۵ تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور با بیان اینکه شهید رئیسی در دوره خدمت خود یادگاری‌های بسیار گرانبهایی برای کشور ایران را به جا گذاشتند و الگو و نمونه برای دولتمردان جمهوری اسلامی خواهد ماند، اظهار کرد: تدابیر لازم برای دومین مرحله از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از شنبه قبل اتخاذ و جلسات و برنامه‌های ستاد انتخابات استان و هیئت‌های اجرایی با مسئولیت و مدیریت فرمانداران تنظیم و تدوین شد تا آمادگی انتخابات در استان همدان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سایه فعالیت هیئت‌های اجرایی و نظارت و تعامل بسیار خوب تمامی ارکان‌ها شاهد برگزاری انتخابات بدون مسئله و مشکلات بودیم، افزود: در موضوع امنیت انتخابات و تامین آن در شورای تأمین هم افزایی بسیار خوبی با نیروی انتظامی، سپاه و بسیج صورت گرفته و بیش از چهار هزار نفر وظیفه حفاظت از صندوق‌های رأی را برعهده دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه تامین امنیت شعب با مجموعه فراجا با همکاری سپاه و بسیج بوده که ۱۷۰۰ نفر اعضای بسیج نیز در این راستا در حال فعالیت هستند، گفت:۱۳۱۳ شعب اخذ رأی در استان همدان فعال بوده که از این تعداد ۹۷۲ شعبه ثابت،۳۴۱ شعبه سیار،۶۱۵ شعبه شهری و ۶۹۸ شعبه روستایی هستند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۲۰ هزار نفر دخیل در انتخابات هستند، اضافه کرد: تا این لحظه گزارشات حاکی از افزایش مشارکت در انتخابات نسبت به دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و امیدواریم با همین ضرب‌آهنگ تا آخرین لحظه پیش رود و شاهد یک مشارکت بسیار خوب باشیم و همه مردم ایران زمین رئیس جمهور منتخب را کمک و یاری کرده و او در برابر این مردم مسئول بوده و باید در برابر آنها پاسخگو باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه رأی مردم حق‌الناس است، گفت: تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری وجه شرعی و قانونی داشته و کلیه کسانی که در انتخابات نقش دارند به این اصل متعهد بوده و با نهایت بی طرفی کامل آرای مردم را اخذ و درنهایت نتایج توسط ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام می‌شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی استقبال ساعت رأی‌گیری به‌طور قطع تمدید خواهد شد، اظهار کرد: به دنبال تاکیدات مکرر ستاد انتخابات کشور در بحث صیانت از آراء طی هماهنگی با مجموعه ذی صلاح مصوب شد که علاوه بر سازوکار بررسی برای هر شهرستان بازرسان ویژه تعیین شوند، بنابراین با صلاحدید ستاد انتخابات استان این اقدام در راستای صیانت بیشتر و تقویت نظارت صورت گرفته و بازرسان ویژه به شهرستان ها اعزام شدند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مرحله نهایی بوده و سرنوشت مشخص می‌شود و اگر مردم به هر دلیلی در دور اول موفق به شرکت در رأی گیری نشدند، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و وظیفه ملی و میهنی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند چرا که رئیس جمهور با رأی بالا، قوت و قدرت بیشتری در عرضه ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha