• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041509770
  • خبرنگار : 50042

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

آغاز رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۶۸۸ شعبه گیلان‌

آغاز رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۶۸۸ شعبه گیلان‌

ایسنا/گیلان دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور، ساعت ۸ صبح امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در ۲۶۸۸ شعبه أخذ رأی ثابت و سیار استان گیلان آغاز شد.

فرآیند رأی گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در ۲۶۸۸ شعبه اخذ رای استان گیلان آغاز شده است و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و در صورت نیاز این ساعت تمدید می‌شود.

از مجموع شعب اخذ رای استان ۲۳۱۰ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار و همچنین ۹۷۵ شعبه شهری و ۱۷۱۳ شعبه روستایی هستند.

بیش از ۲ میلیون و ۱۲ نفر واجد شرایط رای در گیلان داریم که ۴۰۰ هزار برگه تعرفه بیش از تعداد واجدین رای در استان توزیع شده تا مشکلاتی نظیر کمبود تعرفه رای در شعب پیش نیاید.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور سن رای دهندگان باید ۱۸ سال تمام باشد و همه متولدین روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. رای‌دهندگان فقط با ارائه شناسنامه جدید یا کارت ملی هوشمند می‌توانند رای دهند؛ ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد و احراز هویت با کد ملی خواهد بود.

در استان گیلان با ۱۷ فرمانداری و ۲۹ بخشداری مستقل در مجموع ۴۶ هیات اجرایی تشکیل شده، همچنین ۳۵ هزار نفر نیز در استان به عنوان هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسی، نمایندگان فرماندار و مأموران محافظ صندوق کار اجرایی انتخابات را امروز عهده‌دار هستند که از این تعداد ۳۵۴۷ نیروی پلیس و ۳۵۰۰ نیروی سپاه و بسیج مسئولیت تامین و حفظ نظم و امنیت انتخابات را در استان برعهده دارند.

۳۸۳ خبرنگار، عکاس، تصویربردار و گزارشگر از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، صدا و سیمای گیلان اخبار دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در استان با تهیه و انتشار گزارش‌های خبری، تصویری، سوژه‌ای پوشش می‌دهند.

صندوق‌های اخذ رای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرمز رنگ است.

بیش از ۶۶۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط رای دادن در دور اول انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در استان شرکت کرده‌اند، مشارکت مردم گیلان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۳۲.۶ درصد بوده، ۶۵۶ هزار و ۹۳۶ برگه تعرفه اخذ شده که ۲۶ هزار و ۵۷۱ رای جزو آرای باطله بوده است.

‌پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در سانحه بالگرد در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در یک بازه زمانی ۵۰ روزه باید انتخابات برگزار و هیات دولت مستقر و رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha