• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040603998
  • خبرنگار : 50042

بیش از ۲ میلیون واجد شرایط رای در گیلان داریم/ساماندهی ۳۵ هزار عوامل اجرایی انتخابات

بیش از ۲ میلیون واجد شرایط رای در گیلان داریم/ساماندهی ۳۵ هزار عوامل اجرایی انتخابات

ایسنا/گیلان دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه ۳۵ هزار عوامل اجرایی، انتظامی، نظارتی، امنیتی و بازرسی در فرآیند برگزاری انتخابات ساماندهی شده‌اند، گفت: از مجموع شعب اخذ رای، ۲۳۱۰ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار و ۹۷۵ شعبه شهری و ۱۷۱۳ شعبه روستایی هستند.

جواد شفیعی‌ثابت امروز ۶ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، برابر جدول زمان‌بندی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گیلان ۲۶۸۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ان‌شاءالله ۸ تیرماه در ۱۷ شهرستان استان همزمان با سراسر کشور فرآیند اخذ آرا را انجام می‌دهند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه ۳۵ هزار عوامل اجرایی، انتظامی، نظارتی، امنیتی و بازرسی در فرآیند برگزاری انتخابات ساماندهی شده‌اند، افزود: از مجموع شعب اخذ رای، ۲۳۱۰ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار و ۹۷۵ شعبه شهری و ۱۷۱۳ شعبه روستایی هستند.

وی گفت: تمهیدات لازم برای توزیع تعرفه‌ها و اقلام انتخاباتی انجام و دستگاه‌های احراز هویت به شهرستان‌ها ارسال شده، بنابر پیش بینی‌ها بیش از ۲ میلیون نفر واجد شرایط رای در گیلان داریم.

شفیعی‌ثابت تصریح کرد: استان گیلان ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۰۰ هزار برگه تعرفه بیش از تعداد واجدین رای در استان توزیع شده تا به هیچ عنوان با مشکل کمبود تعرفه رای در حوزه انتخابیه و یا شعب رای نداشته باشیم.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در حال حاضر آموزش اعضای شعب اخذ رای در شهرستان‌ها در حال برگزاری است، افزود: کمیته اطلاع رسانی وظایف خود را در شفاف سازی انتخابات انجام می‌دهد، ارکان مختلف انتخابات به‌خصوص حوزه امنیت انتخابات و عوامل بازرسی نیروهای انسانی خود را پیش بینی و انتخاب کرده‌اند لذا برنامه ریزی لازم برای برگزاری انتخابات امن و سالم انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: بنابر قانون مدت زمانی که در قانون پیش بینی شده مثل همه ادوار به مدت ۱۰ ساعت است و فرآیند اخذ رای از ۸ صبح روز هشتم تیرماه تا ۱۸ عصر اعلام شده که از همه هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم که از این فرصت قانونی استفاده کنند و در این مدت رای خود را به صندوق بیندازند.

شفیعی ثابت در خصوص مدرک لازم برای رای، گفت: برابر قانون رای دهندگان با ۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای بدهند، توصیه بر این است که با کارت ملی پای صندوق رای حضور یابند. پیش بینی لازم برای احراز هویت هم به صورت فیزیکی و هم توسط دستگاه‌ها(برخط) اندیشیده شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان در پایان گفت: امیدواریم در امتداد مسیر خدمت همه شهدای انقلاب اسلامی خصوصا شهدای مدافع حرم و شهدای خدمت و عزیزانی که برای حفظ نظام زحمت کشیدند بتوانیم امانتدار خوبی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha