• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403041308680
  • خبرنگار : 50673

در گفت‌وگوی ایسنا با مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان تشریح شد؛

دستاوردهای کمیته امداد استان هرمزگان در دولت سیزدهم

دستاوردهای کمیته امداد استان هرمزگان در دولت سیزدهم

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گزارشی از دستاوردها و اقدامات این نهاد مقدس در دولت سیزدهم «حضرت آیت‌الله رئیسی» به نیازمندان و محروم استان هرمزگان ارائه کرد.

حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان امروز سه‌شنبه  ۱۲ تیر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت چهلمین روز درگذشت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی، شهید راه خدمت، سید محرومان و امید دل ایتام و نیازمندان و جمعی از خدمتگزاران صدیق ایشان، گزارشی از دستاوردها و اقدامات این نهاد مقدس در ۱۰۰۰ روز خدمات ماندگار دولت سیزدهم به نیازمندان و محرومان در استان هرمزگان ارائه کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: خدمت مسکن یکی از گران‌ترین و اصلی ترین خدماتی است که کمیته امداد در سبد خانواده نیازمندان تحت حمایت خود قرار داده است که ارائه این خدمت با توجه به گران بودن آن، کار فوق‌العاده دشواری است و نیازمند همکاری مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط در رفع موانع ارائه این خدمت ارزشمند و ماندگار به ولی نعمتان جامعه است.

باسره با بیان اینکه در دولت سیزدهم عزم جدی به تامین مسکن محرومان وجود داشت، افزود: کمیته امداد هرمزگان در دوران دولت خدمتگزار سیزدهم و با همکاری و تامین اعتبار دولتی قابل توجهی بالغ بر یک ۱۷۶۷ میلیارد ریال موفق شده‌ایم عملیات احداث و تحویل ۳۵۳۴ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان به پایان برساند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد حتی توان تعمیرات مسکن خود را ندارد و در این زمینه با مشکل مواجه هستند، افزود: کمیته امداد در حوزه تعمیرات مسکن مددجویان نیز با حمایت‌های دولت شهید جمهور، در دوره ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۴۲۱ میلیارد ریال اقدام به انجام تعمیرات کلی و جزئی برای ۴۲۰۸ واحد مسکونی و همچنین با صرف مبلغ ۳۵۲ میلیارد ریال نیز اقدام به احداث ۲۳۴۷ چشمه سرویس بهداشتی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد کرده است.

باسره ادامه داد: از اقدامات شاخص دیگر که در دولت سید محرومان انجام شده است می توان به خدمات در حوزه حمایت و سلامت خانواده که شامل تأمین و اهداء جهیزیه به ۱۲ هزار و ۹۹۸ نوعروس و زوج‌های جوان نیازمند، تامین و اهداء ۲۱ هزار و ۹۰۳ دستگاه انواع لوازم ضروری زندگی به مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی برای حمایت از۱۰ هزار و ۴۷۴ زن سرپرست خانوار و پرداخت کمک هزینه‌های درمانی برای ۴۵ هزار بیمار نیازمند در مجموع با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۵۰۵۵ میلیارد ریال اشاره کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز پرداخت بیش از ۳۱۷۰ میلیارد ریال در قالب کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان، حمایت و پشتیبانی از ۵۴۷۰ دانشجوی تحت پوشش و ۹۴۰ نخبه استان هرمزگان، اهداء بیش از ۵۰۰۰ لب تاپ، تبلت و تلفن همراه جهت ادامه تحصیل در دوران شیوع بیماری کرونا، اعزام ۷۳۰۰ نفر از زیارت اولی‌ها به اردوهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس و پیاده‌روی اربعین حسینی و راه‌اندازی ۲۶ مرکز مشاوره روان شناختی و ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان و متنوع به مددجویان و نیازمندان استان از دیگر خدمات و اقدامات این نهاد در دوران دولت سیزدهم بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در دولت سیزدهم احداث و راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی-تجمیعی کشور نیز با ظرفیت تولید بیش یک مگاوات برق و با صرف اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به منظور توانمندسازی ۲۰۴ خانواده تحت حمایت این نهاد دراستان هرمزگان انجام شده است، یادآور شد: همچنین احداث ۱۲۸۷ نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلو واتی با اعتباری بالغ بر ۲۱۲۷ میلیارد ریال، ایجاد ۳۳ هزار و ۳۶۴ فرصت شغلی جدید با پرداخت ۲۱ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع فنی حرفه‌ای و کاربردی برای ۲۰ هزار و ۵۱۳ نفر از مددجویان با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال و کاریابی در بنگاه‌های اقتصادی برای ۲۱۵۹ نفر از جویندگان کار تحت حمایت این نهاد نیز همه از جمله اقدامات کمیته امداد استان بوده که با حمایت‌های دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است.

وی تصریح کرد: در صندوق امداد ولایت نیز بیش از ۱۰۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت به مبلغ بیش از ۳۹۰۰ میلیارد ریال توسط این صندوق قرض‌الحسنه وابسته به کمیته امداد به نیازمندان استان در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی خرد و خانگی، مسکن، درمان، تحصیل، وام ضروری و... به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.

باسره همچنین در خصوص توسعه مشارکت‌ها و هم‌افزایی‌های مردمی با کمیته امداد، بیان کرد: افزایش اعتماد عمومی به این نهاد در دوران دولت سیزدهم با شفاف‌سازی بیش از پیش نحوه ارائه خدمات به محرومان، زمینه‌ساز جمع آوری کمک‌های مبتنی بر نیاز خیرین و مردم به محرومان (شامل جشن‌های ملی نیکوکاری وعاطفه‌ها و پویش‌های اطعام مهدوی و اطعام حسینی و نذر قربانی و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم و....) به ارزش ۸۰۴۶ میلیارد ریال، واریز مبلغ ۳۳۰۵ میلیارد ریال به حساب فرزندان ایتام و محسنین توسط ۳۲ هزار حامی نیکوکار، جمع‌آوری زکات از مردم به مبلغ ۱۰۸۵ میلیارد ریال، جمع‌آوری صدقه عام به مبلغ ۲۲۸ میلیارد ریال که در حوزه‌های مختلفی از جمله کمک‌های موردی، مسکن، درمان، تحصیل و.... به مددجویان پرداخت شده است.

حمید باسره گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی اهتمام ویژه ایشان به پیگیری مسائل و مشکلات مردم در سفرهای استانی و دیدار چهره به چهره با مردم بود که بر اساس همین راهبرد آن بزرگمرد فقید در طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم،  ایشان دو سفر به استان هرمزگان داشتند که در مجموع این دو سفر ۲۳ هزار و ۱۹۱ مورد درخواست‌های مردمی مرتبط با کمیته امداد با این نهاد ارجاع و به آن‌ها رسیدگی شد که برای ارائه خدمات مورد نظر برای این تعداد درخواست‌های مردمی اعتباری بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال از سوی دولت تخصیص داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در پایان گفت: یکی از بهترین اقدامات شایسته و دستاوردهای مهم این نهاد که در دولت آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی و در سه سال گذشته محقق شده است توانمندسازی اقتصادی و خودکفا شدن ۹۲۰۰ خانوار و خروج آنان از چرخه‌ی حمایت کمیته امداد هرمزگان پس دریافت خدمات هدفمند و موضوعی از این نهاد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha