• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403041308607
  • خبرنگار : 90069

طوفان در «کارائیب» خسارات وسیع برجای گذاشت؛ تایید ۶ فوتی تاکنون

طوفان در «کارائیب» خسارات وسیع برجای گذاشت؛ تایید ۶ فوتی تاکنون

شبکه «الجزیره» گزارش داد طوفان «بریل» پس از برجای گذاشتن خسارات چشمگیر در جنوب شرق کارائیب به سمت «جامائیکا» حرکت کرده و جان دست‌کم ۶ نفر را در سراسر منطقه گرفته است.

به گزارش ایسنا، منابع محلی همچنین می‌گویند بر اثر این طوفان استوایی حدود ۹۰ درصد خانه‌ها در یک جزیره در مجمع‌الجزایر «گرنادین‌ها» ویران شده است.

بریل، زودهنگام‌ترین طوفان قوی در اقیانوس اطلس است که از حیث قدرت به سطح ۵ رسیده است هرچند انتظار می‌رفت تا عصر روز گذشته (سه‌شنبه) از قدرت آن کاسته شود. با این حال پیش بینی می‌شود قدرت این سامانه طوفانی پس از رسیدن به  نزدیکی جامائیکا در روز چهارشنبه و جزایر «کِی‌من» در روز پنج‌شنبه در سطح شدید ۴ باقی بماند و خساراتی در پی داشته باشد.

«باربادوس»، جزیره‌ای در حدفاصل دریای کارائیب، اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزوئلا از جمله مناطقی بود که در مسیر عبور این طوفان قرار داشت. ساکنان این جزیره با فروکش کردن سرعت بادها به بررسی خسارات وارده پرداختند.

طوفان در «کارائیب» خسارات وسیع برجای گذاشت؛ تایید ۶ فوتی تاکنون

طوفان بریل در جزیره سن‌وینسنت سقف خانه‌ها را کند و به هوا پرتاب کرد. در این جزیره تاکنون جان باختن یک نفر در پی وزش سهمگین طوفان گزارش شده و مسئولان محلی از احتمال افزایش شمار قربانیان خبر داده‌اند.

همچنین بنابر گزارش یورونیوز، بریل با وارد آوردن خسارات زیاد چندین ایالت مکزیک را هم درنوردیده است.

مکزیک اکنون با پیامدهای طوفان استوایی بریل که تحت عنوان طوفان «کریس» قوی‌تر شده دست و پنجه نرم می‌کند.

در ایالت «وراکروس» مکزیک، باران‌های شدید «کریس» به حداقل ۲۵ شهرداری خسارت وارد کرده است و صدها خانه آسیب دیدند، بزرگراه‌های ایالتی بر اثر رانش زمین مسدود شده و ۲ رودخانه طغیان کردند. در یک ایالت دیگر مکزیک، بارندگی غیرمعمول به حدود ۵۰۰ خانه آسیب رسانده و آب، ده‌ها خودرو را با خود برد.

مرکز ملی طوفان نسبت به ادامه بارندگی شدید و سیل در این منطقه هشدار داد. این منطقه در این فصل معمولا شاهد ۱۴ طوفان است اما پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ با ۱۷ تا ۲۵ طوفان مواجه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha