• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403040604077
  • خبرنگار : 50673

استاندار هرمزگان: 

صادرات هرمزگان در دولت سیزدهم ۱۰۵ درصد رشد داشته است

صادرات هرمزگان در دولت سیزدهم ۱۰۵ درصد رشد داشته است

ایسنا/هرمزگان  استاندار هرمزگان، عصر چهارشنبه ۶تیر، با حضور در مجموعه آلمینیوم المهدی بندرعباس کلنگ فاز اجرایی و تکمیل پروژه کمپرسور خانه شماره ۲ آلمینیوم المهدی بر زمین زد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی  انبار ۸۰ هزار تنی ذخیره پودر آلومینیا  را که با  سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی ساخته شده است را افتتاح کرد.

این مجموعه باهدف افزایش ظرفیت تولید هوای فشرده در آلمینیوم المهدی ساخته می‌شود

 وی همچنین در جمع کارکنان شرکت آلمینیوم المهدی هرمزگان اظهار کرد: مجموعه المهدی جزو مجموعه‌هایی است که شاهد رشد تولید در آن بوده‌ایم و توانسته است مسئله برق را در مجموعه خود حل کند.

وی افزود: تولیدات صنعتی استان ۱۰ میلیون تن رشد داشته است چنانچه در ابتدای دولت کل تولیدات صنعتی استان  ۶ میلیون تن بوده در پایان ۱۴۰۲ به ۱۶ میلیون تن رسیده است و در زنجیره معدن نیز ۱۱ میلیون تن افزایش داشته ایم که اتفاق بزرگی است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: مجموع صادرات استان هرمزگان در ابتدای دولت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که بخشی از آن مربوط بنزین بود اما طی سال‌های گذشته بنزین از سبد محصولات صادراتی استان حذف شده است که با این وجود در پایان سال ۱۴۰۲ صادرات ما بیش از سه میلیارد رسیده است که رشد ۱۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.

دوستی عنوان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری‌های استان هرمزگان روی کاغذ ۷۵۱ هزار میلیارد تومان است که تمام مجوزها برای آن صادر شده انا عمدتا پیشرفت آن‌ها زیر ۵ درصد است اما  ۳۵۳ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری آغاز شده با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵ درصد داریم ضمن اینکه طی دولت سیزدهم ۱۰۲ هزار میلیارد تومان  پروژه‌ سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کماکان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار راهبرد اصلی دولت در استان است، گفت: یکی از موضوعات استان ایجاد توسعه در صنعت فولاد است که برای حل محدویت‌های حوزه سنگ آهن مگنتیت، بروی زنجیره هماتیت تمرکز کرده‌ایم و امروز به بیش از ۸۰۰ میلیون تن ذخایر سنگ آهن هماتیت رسیده‌ایم که می‌تواند چالش تأمین سنگ آهن را به حداقل برساند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با تلاش‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ مجموع تولیدات استان هرمزگان بر پایه سنگ آهن هماتیت از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۵ میلیون تن خواهد رسید ضمن اینکه بهره‌برداری از نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی سیریک چالش صنعت استان در حوزه تأمین انرژی را مرتفع خواهد کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره آغاز اکتشافات معدنی در پهنه‌های امید بخش استان از کشف ذخایر جدید سنگ آهن مگنتیت نیز خبر داد و گفت: خروج مواد معدنی کشف شده در هرمزگان از استان ممنوع شده است چرا که معتقدیم برای اینکه اشتغال و ارزش افزوده محصولات اکتشافی به استان برسد باید فرآوری محصولات در استان انجام شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha