• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403040503238
  • خبرنگار : 50627

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:

موضوع رفع تحریم‌ها را در سریع‌ترین زمان دنبال خواهم کرد

موضوع رفع تحریم‌ها را در سریع‌ترین زمان دنبال خواهم کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر تاثیر منفی تحریم بر اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: تحریم‌های ظالمانه حتما مارا عقب انداخته و سختی داشته است و اگر خواست و اراده مردم مبنی بر انتخاب و تشکیل دولت خدمت و پیشرفت باشد، موضوع رفع تحریم‌ها را در سریع‌ترین زمان در راستای قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری بهترین قانون است، دنبال خواهم کرد.

محمدباقر قالیباف عصر سه‌شنبه پنجم تیرماه در گردهمایی هواداران خود در سالن پورشریفی تبریز به ادامه راه شهید رئیسی تاکید کرد و افزود: ما باید راه شهید جمهور را ادامه دهیم که بلاشک راه‌های زیادی باقی مانده و باید گام هایی برداشته می‌شد که فرصتی برای اجرایی کردن آن برای شهید نماند.

وی ادامه داد: ما امروزه در عرصه دفاعی و نظامی افتخار آفرین شده‌ایم و در این راستا نیز کشور های دنیا حسرت این موفقیت را می‌خورند ولی در عرصه اقتصادی مشکلات متعددی داریم که باید آنچنان خود را نشان دهیم و شرایطی فراهم شود که مثل مسیر دفاعی، دنیا غبطه ما را بخورند.

وی از عملکرد دولت روحانی در دهه ۹۰ انتقاد کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم به تنبلی‌ها، خستگی‌ها و اقدامات ضعیف دهه ۹۰ که منجر به رشد اقتصادی زیر یک درصد و رشد نقدینگی ۲۶ برابر شده بود، پایان داد.

قالیباف تصریح کرد: دهه ۹۰، در تست موشکی که همکاران هوافضا روی موشک عبارت (الموت لاسراییل) نوشته بودند، این دولت به این امر اعتراض کرد که این حرکت اقتصاد و امنیت را برهم می‌زند ولی در عملیات وعده صادق بعد از تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما که در عرف دنیا حمله به خاک کشور ما بود، طبق دستور فرمانده کل قوا، بیش از ۲۸۵ موشک از انواع مختلف موشک و پهباد به سمت اسرائیل شلیک شد.

وی ادامه داد: بنگاه‌های خبری غربی به قدرت موشکی ایران که از بالای مسجد الاقصی، از کنار بزرگ‌ترین مرکز انرژی هسته‌ای عبور کرد و در مهم‌ترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی فرود آمد و دشمن را سر جایش نشاند، اذعان کردند. 

وی از کنش‌های هواداران نامزدهای انتخاباتی ابراز نگرانی کرد و گفت: ما متاسفانه شاهد برخی سخنرانی ها در میتینگ و میزگرد های سیاسی در صداوسیما هستیم که می‌خواهند مردم را دوباره در مسیر بلاتکلیفی، باطل، عدم رشد کشور و گره زدن همه مسائل به تحریم قرار دهند.

قالیباف به عملکرد خود در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در نیروی انتظامی، فرماندهی هوافضا و در۱۲ سال شهرداری تهران با وجود تمام اختلافات که با دولت‌های مختلف بود و با من همکاری نمی‌کردند، با مشارکت جوانان باسواد شاهد تحول و پیشرفت بزرگی بودیم.

وی احیای دریاچه ارومیه را از اولویت‌های بسیار مهم دانست و تصریح کرد: وضعیت دریاچه ارومیه باید پایدار بماند که با درایت و پختگی به سمت آن حرکت خواهیم کرد.

وی به نقش و اهمیت جایگاه بانوان در دولت چهاردهم تاکید کرد و افزود: هیچ فرقی میان زن و مرد، شیعه و سنی و اقوام نیست و زن در خانواده و جامعه یک‌عنصر است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم آذربایجان را ولایتمدار، پیرو رهبر، فدایی، شهادت طلب و قهرمان قلمداد کرد و گفت: شهید آل‌هاشم امام جمعه مردمی و دوست داشتنی بود و شهدای پرواز اردیبهشت رفیق شفیق ۴۵ ساله که قبل از انقلاب اسلامی با هم بوده‌ایم، شهید آیت الله رییسی را به همراه شهید مالک رحمتی که بیش از دو دهه از زمان دانشجویی با او آشنایی داشتم از دست دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس با گوشت، پوست و استخوان خود از نزدیک مردانگی و قهرمانی مردم آذربایجان را در کوه های استوار غرب و خاک خوزستان  برای دفاع از وطن، ناموس، انقلاب و نظام شاهد بوده‌ام .

وی افزود: من در جمع مردم عزیز، متدین و انقلابی آذربایجان‌شرقی که از شهرستان‌های مختلف در این گردهمایی حضور دارند پیمان می‌بندم ادامه‌دهنده راه خدمت، راه پیشرفت ایران اسلامی و راه حل مشکلات مردم باشم که در راستای خواست شهیدان باکری، یاغچیان، تجلایی، شفیع زاده است.

قالیباف، تبریز را سرزمین اولین‌ها دانست و گفت: آذربایجان شرقی از فرهنگ، علم، دانش، صنعت، کتاب و شعر که در اوج آن شهریار غزل سرای این سرزمین و همیشه در دفاع از سرزمین و فرهنگ ایران پیشتاز بوده است.

وی انتخابات را تنها راه مالک شدن مردم بر سرنوشت خود دانست و افزود: بعد از این حادثه تلخ که دوستان شهید با تقدیر الهی از بین ما رفتند، به لطف انقلاب اسلامی با انتخابات روبه‌رو هستیم که هر تحولی اتفاق بیافتد از طریق انتخابات است.

 وی انتخابات را سریع‌ترین، بهترین و منطقی‌ترین راه برای تحول و اصلاح امور قلمداد کرد و افزود: ما در هشتم تیرماه تصمیم بزرگی برای آینده فرزندمان و  کشورمان می گیریم.

قالیباف افزود: تصمیم بزرگی برای تحول بزرگ اقتصادی گرفته‌ایم و به عنوان یک خدمتگزار و رزمنده، به خون شهدا و شهید مهدی باکری که به اخلاق، ادب و شجاعت او همواره غبطه خورده‌ام، قسم می‌خورم که بعد از دوران دفاع مقدس، همیشه برای کشور کار کرده‌ام.

وی به راهکار و برنامه‌های اقتصادی خود اشاره کرد و گفت: معیشت، نیازهای تجهیزات لوازم خانگی، فاصله حقوق و هزینه‌ها که زندگی کارمندان، مددجویان، بازنشستگان و کارگران تحت فشار زیادی است با فضل الهی در کمتر از دو سال سپهر حمایتی را عملیاتی کرده و به ثبات خواهیم پیدا کرد.

وی قول تبدیل سواحل مکران به پایتخت دوم اقتصادی تا سال ۱۴۱۴ را داد.

به گزارش ایسنا عصر سه‌شنبه پنجم تیر ماه محمد باقر قالیباف بعد از مناظره انتخاباتی در صدا و سیما به تبریز سفر کرد که دیدار با حضرت آیت الله محمد تقی آل هاشم و دیدار مردمی در سالن شهید پورشریفی از جمله برنامه های این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۰۳:۳۶

ازگندم ملک ریاست جمهوری نخواهی خورد