• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403040502965
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

واکنش وزارت بهداشت به سخنان ظریف درباره واکسن کرونا

واکنش وزارت بهداشت به سخنان ظریف درباره واکسن کرونا

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اظهارات محمدجواد ظریف -مشاور یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری- درباره واردات واکسن کرونا پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، این اطلاعیه آمده است:

«جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف سه روز پیش در  جمع مردم شریف کاشان مدعی شد، در زمان دولت آقای روحانی، ۱۲۰ میلیون دوز، واکسن کرونا وارد کشور شده بود، این گزاره نادرست در اطلاعیه مورخ ۳ تیر ماه این مرکز به صورت مستند پاسخ داده شد و ابطال آن محرز گردید. هر چند مصاحبه‌های آقای دکتر ظریف در سه سال اخیر و در همین خصوص نشان می‌دهد ایشان هر بار یک عدد متفاوت و البته نادرست از واردات واکسن را به خود نسبت داده‌اند، از جمله در مصاحبه با کافه خبر در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ که مدعی واردات ۳۰ میلیون دوز واکسن شده بودند!

با این حال، وی دیروز مجددا با اصرار بر استمرار زنجیره تهمت در اجتماعی دیگر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جزو مخالفین واردات واکسن معرفی کرده است. ‌ اشاره دکتر ظریف به نامه ۲۵۰۰ نفر از اساتید و چهره های نظام سلامت در حمایت از فرمان مقام معظم رهبری در ممنوعیت واردات واکسن‌های امریکایی، انگلیسی و فرانسوی بود که در تاریخ ۲۳ دی ماه ۹۹ منتشر شد و از آقای روحانی خواسته شده بود، با توجه به عوارض ناشناخته و عدم وجود مجوزهای کافی جهت تزریق همگانی واکسن‌های تولیدی در ۳ کشور مذکور و نیز نبودن مجوزهای کافی جهت تزریق همگانی، لازم است تمهیدات علمی و استانداردهای لازم  در خصوص ورود واکسن مورد تایید کوواکس رعایت شود. بدیهی است که دولت آقای روحانی از ماه‌ها قبل می‌توانست با مدیریتی کارآمد و اراده ای واقعی، از سایر کشورها روند واردات واکسن را عملیاتی نماید. اقدامی که در دولت سیزدهم و با رعایت همه ملاحظات بیولوژیک و علمی و بدون‌ اتکا به ۳ کشور مذکور در چند طی هفته صورت پذیرفت.

در انتها ذکر این نکته مهم ضروری است که مردم قدرشناس ایران هیچگاه مجاهدت های خادمان خود در نظام سلامت را در روزهای سیاه بحران کرونا فراموش نخواهند کرد. چنانکه تزریق بیش از ۱۵۰ میلیون دوز واکسن در همان ماه های اول دولت شهید رئیسی با همت کلیه نهادهای سلامت پایه و اعتماد و همراهی آحاد مردم باعث شد، آمار مرگ هموطنانمان از عدد هولناک بیش از ۷۰۰ نفر در روز، طی کوتاه ترین زمان به صفر رسیده و جریان زندگی و امید به جامعه بازگردد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha