• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040402415
  • خبرنگار : 71496

روز ۲۶۲ جنگ غزه؛ حملات شدید به خان یونس و محله الزیتون

روز ۲۶۲ جنگ غزه؛ حملات شدید به خان یونس و محله الزیتون

حملات ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای دویست‌وشصت‌ودومین روز پیاپی ادامه دارد و بمباران‌های مستمر، اندک نمودهای زندگی در نوار غزه از جمله ساختمان‌ها، مدارس و مراکز پزشکی را ویران می‌کند.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز دوشنبه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را علیه محله الزیتون واقع در شرق غزه آغاز کردند، همچنین آنها به سمت شهروندان فلسطین در مناطق پراکنده‌ای از خان‌یونس به صورت بی‌هدف تیراندازی کردند.

به گزارش وب‌سایت «العربی الجدید»، بر اساس جدیدترین آماری که وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه ارائه کرد، اشغالگران صهیونیست مرتکب سه کشتار دیگر در حق خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شدند که در نتیجه آن پیکرهای ۴۸ شهید به همراه ۱۲۱ زخمی به بیمارستان‌های این منطقه منتقل شدند و به این ترتیب آمار حملات اشغالگران از ابتدای جنگ تاکنون به ۳۷ هزار و ۵۹۸ شهید و ۸۶ هزار و ۳۲ زخمی افزایش یافت.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز گزارش داد، در حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر علیه کلینیک الدرج در مرکز غزه، دو تن از کادر درمان به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، «هانی الجعفراوی» مدیر امدادرسانی و اورژانس نوار غزه در پی حمله اشغالگران به کلینیک الدرج در غزه به شهادت رسید.

همچنین جنگنده‌های این ارتش حمله هوایی شدیدی را علیه محله الزیتون در شرق غزه آغاز کردند و همزمان به شکل بی‌هدف به شهروندان در مناطق مختلف خان یونس شلیک کردند.

جنبش حماس نیز عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضعگیری که نتانیاهو در خصوص تداوم جنگ پس از بازگرداندن تعدادی از اسرا در پیش گرفت، در واقع تاکیدی بر مخالفت او با قطعنامه اخیر شورای امنیت و پیشنهادهای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا است و پافشاری حماس بر اینکه هرگونه توافقی در آینده شامل تاکید روشن بر برقراری آتش‌بسی دائمی و عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه باشد، در واقع یک ضرورت است.

این جنبش در ادامه از جامعه جهانی و کشورهای موثر و با نفوذ خواست به شکل گسترده‌ای تلاش کنند تا کابینه فاشیست رژیم صهیونیستی را به متوقف کردن جنگش علیه ملت فلسطین مجبور کنند.

همچنین حماس از دولت آمریکا خواست در خصوص توقف حمایت‌هایش از کشتار فراگیری که در حق ملت فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، تصمیم روشنی اتخاذ کند و حمایت خود از این رژیم اشغالگر و جنایاتش را که موجب شده آمریکا شریک اصلی ارتکاب این جنایات شود، متوقف کند.

اشغالگران به بمباران شدید محله السعودی در غرب شهر رفح ادامه می‌دهند.

خبرنگار شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد، مناطق متعددی در نوار غزه  هدف حملات توپخانه‌ای و تیراندازی‌های شدید اشغالگران قرار دارند که از جمله آنها غرب شهر رفح و شرق شهر غزه است.

این منبع اعلام کرد که حملات سنگین توپخانه‌ای و تیراندازی‌های شدید علیه محله السعودی در غرب رفح و تیراندازی و حملات توپخانه‌ای به محله الزیتون در جنوب شرق غزه ادامه دارند.

در این رابطه دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که تخریب‌ها در شهر رفح در جنوب نوار غزه به صورت سیستماتیک و دیوانه‌واری ادامه دارند.

همچنین این دفتر گزارش داد، استان‌های میانی نوار غزه هنوز در معرض بمباران‌هایی علیه دفاتر آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) قرار دارند و ارتش اشغالگر پس از ناکامی در تحقق هر گونه دستاوردی در منطقه، سردرگم شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد، دولت آمریکا هنوز بر حمایت از جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان بی‌دفاع اصرار دارد و رژیم اشغالگر سیاست گرسنگی دادن سیستماتیک و محروم‌سازی غیرنظامیان از خدمات درمانی را اعمال می‌کند و به این ترتیب قحطی و بیماری‌ها در میان ساکنان نوار غزه به ویژه کودکان روبه‌افزایش است، ساکنان این مناطق از کنسروهایی که تاریخ مصرفشان گذشته استفاده می‌کنند که این موجب مسمومیت تعداد زیادی از آنها می‌شود.

همچنین این دفتر تاکید کرد که حملات مستقیمی علیه نیروهای شهرداری حین تلاش برای راه‌اندازی چاه‌های آب انجام می‌شوند و رژیم اشغالگر کادر دفاع مدنی را به صورت مستقیم هدف قرار می‌دهد و عامدانه سعی دارد آنها را از کار کنار بگذارد.

خبرنگار شبکه خبری روسیا الیوم روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد زیادی از خودروهای زرهی ارتش اشغالگر همزمان با درگیری‌ها و انفجارهای شدید در شهر رفح به حرکت درآمدند و این ارتش یک منطقه مسکونی در غرب شهر رفح را دوباره بمباران کرد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که خودروهای ارتش اشغالگر به سمت منطقه «المغراقه» و شمال اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه شلیک کردند.

گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز دوشنبه اعلام کردند که با خمپاره‌های کالیبر سنگین به سربازان صهیونیست و خودروهای آنها را که به اطراف مدرسه الخطیب در جنوب شهر رفح نفوذ کرده بودند، شلیک کردند.

گردان‌های القدس از بمباران شهرک‌های آویشالوم و حولیت در نوار غزه با موشک متمرکز خبر دادند و خبرنگار الجزیره صدای آژیر خطر در غلاف غزه و گذرگاه کرم ابوسالم را تایید کرد.

همچنین گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد که نقاط تجمع نیروهای اشغالگر و خط پشتیبانی آنها در محور نتزاریم را با موشک‌های ۱۰۷ هدف قرار دادند.

در بعد سیاسی نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز شنبه به نقل از یکی از مسوولان عالی رتبه این رژیم که نامش را فاش نکرد، اعلام کرد، مذاکرات آتش بس به بن‌بست رسید.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه برای بررسی برخی موضوعات از جمله آرام کردن تنشی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با متهم کردن دولت آمریکا به تاخیر در ارسال محموله مهمات به پا کرد و نیز احتمال دستیابی به قراردادی با جنبش حماس و آنچه روز پس از جنگ خوانده می‌شود، به آمریکا سفر کرد.

همچنین نتانیاهو روز یکشنبه مدعی شد، درگیری‌های ارتش اشغالگر علیه نیروهای حماس در شهر رفح رو به اتمام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha