• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040402095
  • خبرنگار : 50597

محلات،خدمات دولت سیزدهم و انتظارات از دولت چهاردهم

محلات،خدمات دولت سیزدهم و انتظارات از دولت چهاردهم

ایسنا/مرکزی سرپرست فرمانداری شهرستان محلات گفت: توسعه راه‌ها، توجه به منابع آبی، توجه به گلخانه‌ها، ماهیان زینتی و صنعت تریکو و توسعه گردشگری از اولویت‌های شهرستان محلات در دولت چهاردهم است.

مهدی ترکیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور شهید به استان مرکزی برای شهرستان محلات، اظهار کرد: طی این سفر مشکلات اساسی شهرستان از جمله جاده زیرآب به شکل تصویری به استحضار ایشان رسید و در جلسه شورای اداری استان منتشر شد.

اعتبار ۵۱ میلیارد تومانی

وی با اشاره به اختصاص اعتبار حدود ۵۱ میلیارد تومانی شهرستان محلات در سفر رئیس جمهور، ادامه داد: مشکلات بهداشت و درمان، مشکلات قنوات شهرستان، مسکن، اشتغال و پروژه‌های نیمه تمام شهرستان با ایشان مطرح شد و از محل اعتبارات ملی، ردیف‌هایی برای جاده زیرآب، احداث بیمارستان جدید با همکاری خیرین، احداث کلینیک تامین اجتماعی و احداث دانشگاه پیراپزشکی جذب شد که در حال حاضر کلینیک تامین اجتماعی در حال ساخت بوده و دانشکده پیراپزشکی هم جذب دانشجو را انجام داده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان محلات با اشاره به بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی جاده زیرآب به عنوان یک طرح ملی، تصریح کرد: علیرغم مساعدت زیاد دستگاه‌های شهرستانی، تزریق کُند اعتبارات مانع از پیشرفت مناسب پروژه شده است. امید است با تزریق مناسب منابع، اجرای پروژه تسریع پیدا کند یا سازوکار دیگری برای تکمیل پروژه ایجاد شود.

مسکن ملی روی دور تولید

وی با اشاره به بازدید معاون عمرانی استاندار از پروژه مسکن ملی و بررسی ابعاد مختلف طرح و راهکارهای تسریع پروژه، گفت: در سال‌های گذشته اقداماتی در حوزه مسکن ملی محلات و نیم‌ور رخ داد اما به دلیل سرعت نامطلوب، تغییر مدیر انجام شد و با اینکار، سرعت مطلوبی به خود گرفته و بسیاری از واحدها به مرحله سفت‌کاری می‌رسد.

وی اظهار کرد: یک پیشنهاد هم مطرح است که بر اساس آن ادامه ساخت واحدهای مسکونی به مردم واگذار شود و درخصوص مابه‌التفاوت وام و آورده متقاضیان تصمیم‌گیری خواهد شد. با توجه به اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار تا مرحله سفت‌کاری بسته شده است، پس از رسیدن ۲۸۸ واحد به این مرحله، پیشنهاد به متقاضیان ارائه خواهد شد.

ترکیان با بیان اینکه اجباری در واگذاری ادامه ساخت به متقاضیان وجود ندارد، تصریع کرد: این طرح در حد یک توصیه بوده و این احتمال وجود دارد که مردم از این طرح استقبال کرده و زودتر صاحب خانه شوند. از تمام ظرفیت‌های شهرستان به نفع مردم برای کمک به تسریع پروژه استفاده خواهیم کرد.

پذیرش دانشجو در دانشکده پیراپزشکی

وی گفت: با پذیرش دانشجو در دانشکده پیراپزشکی این خوشبینی وجود دارد که با فارغ‌التحصیلی این دانشجویان و ورود آنها به بازار کار و راه‌اندازی کلینیک تامین اجتماعی، بخشی از مشکلات درمانی شهرستان در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی مرتفع شود.

وی ادامه داد: در این دولت در ارتباط با پروژه‌های احیای قنوات، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستایی با توجه به قیر رایگانی که در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت، اقدامات جهادگونه‌ای انجام شد و اتفاقات مطلوبی در زمینه عمرانی در روستاها در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری محلات افزود: روکش آسفالت بخشی از محور زیرآب، جاده نیم‌ور به دلیجان و محور شوره با تامین اعتبار از سوی دولت انجام شد و بخشی دیگر نیز در حال انجام است. ساخت دو مرکز بهداشت و خانه سلامت نیز در این دولت به اتمام رسید. اورژانس سرپایی بیمارستان نیز اصلاح و به‌روزسازی شد.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته و هنگام احداث واحدهای مسکن مهر، پروژه ۳۲ واحدی افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده بود که یک بلوک ۸ واحدی آن از طریق آورده معلولین و به همت خیرین مسکن مسکن‌ساز شهرستان ساخته شد و سایر بلوک‌ها معطل مانده بود. با رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده، طی روزهای آتی عملیات احداث مابقی واحدهای پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی منابع آبی را یکی از مشکلات محلات دانست و گفت: مدیریت آب و بحران‌هایی که در حوزه اقلیم به همراه خواهد داشت از اولویت‌های شهرستان است. با کمک خیرین و استفاده از اعتبارات دولتی، یک مخزن آب در نیم‌ور احداث شده و با ورود به شبکه، بخشی از مشکلات آب شرب نیم‌ور را مرتفع خواهد کرد.

ترکیان با تاکید بر استفاده درصد قابل توجهی از حقوق دولتی معادن در حوزه آب و راه، اظهار کرد: احداث مخازن آب، راه‌ها و لایروبی قنوات از اولویت‌هایی است که به آن توجه خواهد شد. به منظور رفع ناترازی انرژی، یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در شهرستان احداث شده که تاکنون ۱۰ مگاوات از آن وارد مدار شده است.

وی با اشاره به تامین اعتبارات استانی و شهرستانی برای استخر آموزش و پرورش، ادامه داد: استخر فتح‌المبین که سال‌ها از تعطیلی آن می‌گذرد، پس از تعمیر و بازسازی موتورخانه و تاسیسات زیرزمینی، به زودی بازگشایی شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی دولت شهید رئیسی را دولتی مردمی خواند و افزود: حضور اعضای دولت در بین مردم، سفرهای متعدد، خستگی ناپذیری و پیگیری مداوم مصوبات از نکات بسیار مهم بود چراکه اگر دستوری از جانب مسئولین پیگیری نشود، به نتیجه نخواهد رسید.

سرپرست فرمانداری محلات تصریح کرد: در این دولت در شهرستان محلات اعتبارات مناسبی برای اشتغال محرومین، افراد تحت پوشش کمیته امداد و هنرمندان تامین شد. همچنین اعتبارات خوبی توسط بسیج در اختیار مردم قرار گرفت.

وی گفت: با آغاز به کار دولت شهید رئیسی، بسیاری از کارخانجات تعطیل احیا شد و با تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید و اشتغال در استانداری‌ها، تصمیمات خوبی اتخاذ و اعتبارات مناسبی اختصاص یافت. در مجموع، تصمیمات دولت منجر به برطرف شدن موانع بسیاری در حوزه تولید و افتصاد شد. دولت شهید رئیسی مسیر روشنی را برای دولتمردان بعد، از منظر حمکرانی تبیین کرد.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و بین‌المللی از ظرفیت‌های کشورهای همسایه برای صادرات و واردات استفاده کرد. با اتخاذ راهبرد درست، بسیاری از مشکلاتی که در دولت‌های گذشته با همسایه‌ها وجود داشت، برطرف شد و تبادل با دولت‌های همسایه شکل گرفت‌. نگاه دولت ایشان به سراسر جهان بود تا از ظرفیت‌های کامل تمام کشورها استفاده شود.

ترکیان ادامه داد: مسیرهای مواصلاتی کشور به ویژه معابر روستایی که طی سال‌ها کمتر به آنها توجه شده بود، نگاه ویژه‌ای را به خود دید و جهاد عمرانی در آنها به راه افتاد. توجه به روستاها موجب مهاجرت معکوس به روستاها شده و توازن شهرنشینی و روستانشینی حفظ خواهد شد.

مسیر خدمت شهید رئیسی ادامه پیدا کند

وی با اشاره به تصویب برنامه هفتم، افزود: رئیس جمهور آینده باید پایبند به اسناد و برنامه‌های بالادستی کشور باشد. رئیس جمهور شهید، راه خدمت بی‌منت به مردم را گشود و مسیر خدمتی که با حضور و پایش مستمر پروژه‌ها حاصل شده، باید استمرار پیدا کند. رئیس جمهور آینده، دولت و مدیران پایین‌تر باید راه متعالی خدمت به مردم را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: تسهیل امور مردم، استفاده از فناوری‌های نوین، توجه به سامانه‌هایی که برای تسهیل صدور مجوزها ایجاد شده، ساده‌زیستی، تدبیر امور و افزایش بهره‌وری، از اقداماتی است که باید مورد توجه رئیس جمهور قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری محلات گفت: رئیس جمهور آینده  باید در حوزه انرژی برنامه خوب و مدونی داشته باشد. جمعیت ما در حال افزایش است و به همان نسبت استفاده از انرژی نیز افزایش پیدا می‌کند. صنایع و تولیدات نیز رو به توسعه هستند و استفاده از انرژی نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های شهرستان محلات در دولت جدید، اظهار کرد: توسعه راه‌ها، افزایش ظرفیت‌های گلخانه‌ای و ماهیان زینتی، توسعه و افزایش بهره‌وری موثر معادن و توجه به صنعت تریکو است. برای استفاده از پساب برای تامین آب مورد نیاز گلخانه‌ها و صنایع نیز برنامه ریزی شود تا شهرستان محلات شاهد جهش در این حوزه باشد.

ترکیان ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های خوبی در محلات وجود دارد که بسیاری از آنها مغفول مانده و باید تلاش کنیم تا افزایش پیدا کند. محلات به دلیل آب و هوای مساعد و شرایط جغرافیایی می‌تواند محل مناسبی برای اردوهای تیم‌های ملی باشد اما باید ظرفیت‌های هتلینگ و اسکان شهرستان ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha