• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403040301804
  • خبرنگار : 50124

اعتبار ویژه به فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری اختصاص یافت

اعتبار ویژه به فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری اختصاص یافت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه به فعالان قرآنی استان، تصریح کرد: همچنین مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه اعتبار سالانه را برای حمایت از فعالان این عرصه اختصاص دهد.

غلامعلی حیدری سوم تیرماه در همایش تجلیل  از نخبگان قرآنی و فعالان بقاع متبرکه استان که به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار شد با اشاره به نقش ارزشمند جامعه قرآنی در ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار کرد: همچنین فعالان بقاع متبرکه نقش والایی در حفظ و ارتقای این اماکن مقدس دارند و برپایی مراسم تجلیل از این فعالان بسیار موضوعیت دارد.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش مراکز و اماکن فرهنگی، دینی، مساجد و مصلی‌ها جهش بزرگی داشته است، ادامه داد: به برکت انقلاب گام‌های بزرگی در این حوزه‌ها برداشته شده و در دولت شهید رئیسی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اعم از مساجد، حسینیه‌ها، خانه‌های عالم، مصلی‌ها، فرهنگسراها و ... در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

حیدری بیان کرد: نقش آموزه‌های قرآنی در مصونیت انسان‌ها در برابر تهاجم فرهنگی بسیار مؤثر است و خدمت به قرآن و جامعه قرآنی ضرورت دارد و سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا حمایت‌هایی هر چند اندک را به حوزه قرآنی اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به نشست رمضانی با فعالان قرآنی در ماه مبارک رمضان، افزود: این نشست را هر ساله برگزار کردیم و توفیق میزبانی از جامعه قرآنی را داریم. 

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه استانداری به فعالان قرآنی استان، تصریح کرد: همچنین مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه اعتبار سالانه را برای حمایت از فعالان این عرصه اختصاص دهد.
حیدری با تأکید بر اینکه در کنار اعتبارات که برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی ضرورت دارد نقش نیروی انسانی بسیار مهم است، ادامه داد: چه فعالان قرآنی و چه فعالان امامزادگان و بقاع متبرکه نقشی مؤثر در در ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: مفتخر و سربلندیم که به برکت انقلاب اسلامی و امامین انقلاب  و نیز مردم همیشه در صحنه، هر ساله به‌طور میانگین یک انتخابات را برگزار می‌کنیم و باید مردم‌سالاری دینی را به رخ حامیان حقوق بشر بکشیم. حضور باشکوه و پررنگ مردم در این انتخابات بسیار اهمیت دارد و همه ما برای تحقق این حضور تلاش کنیم.

حیدری برخی محاسن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یادآور شد و ادامه داد: مشارکت بالا علاوه بر نمایش مردم سالاری دینی در چشم جهانیان، به رئیس‌جمهور منتخب اعتماد به نفس می‌دهد که بتواند در صحنه‌های بین‌المللی عرض اندام کند و نیز با پشتوانه مردمی شجاعت تصمیم‌های بزرگ را داشته باشند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: رئیس‌جمهور منتخب با پشتوانه مردمی می‌تواند آثار تحریم‌ها را کاهش دهد، توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و گام‌های بلندی را برای تعالی کشور بردارد.

حیدری در پایان گفت: دشمن می‌خواهد فرصت انتخابات را به تهدید تبدیل کند و نیز ذهن مردم دنیا را از غزه و مردم مظلوم فلسطین منحرف کند. دشمن همچنین می‌خواهد خدمات صادقانه شهید جمهور را تخریب و مخدوش کند که مردم با حضور پررنگ خود انتخابات این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha