• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040301772
  • خبرنگار : 71661

سندرز: ثروتمندان، دموکراسی را قربانی حمایت از ترامپ کرده‌اند

سندرز: ثروتمندان، دموکراسی را قربانی حمایت از ترامپ کرده‌اند

سناتور آمریکایی از میلیاردرهای این کشور که برای منافع شخصی خودشان از «دونالد ترامپ» حمایت می‌کنند، انتقاد کرد و ترامپ را مصداق فردی دانست که خود را به پول فروخته است.

به گزارش ایسنا، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی ثروتمندانی را که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از «دونالد ترامپ» حمایت کرده‌اند «حریص» خواند و آنان را به باد انتقاد گرفت.

این سناتور آمریکایی که ریاست کمیته بهداشت، آموزش، کار و امور بازنشستگان را در سنای آمریکا بر عهده دارد، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» از میلیاردرهایی که از دونالد ترامپ حمایت می‌کنند، انتقاد کرد.

سندرز مدعی شد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نماینده حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ خواستار اجرای اصلاحات مالیاتی و افزایش سهم ثروتمندان آمریکایی در پرداخت مالیات است؛ اقدامی که به گفته سندرز ثروتمندان را به‌سوی ترامپ سوق داده است. او گفت: «در دورانی که حرص و طمع در آن فراوان است و به مذهب میلیاردرها تبدیل شده است، آن‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای آنکه متحمل آسیب (اقتصادی) شوند، به دموکراسی پشت کنند.»

او ادامه داد: «این افراد بسیار حریص هستند. آن‌ها آن‌قدر با ثروت و قدرت خود درآمیخته‌اند که حاضر هستند برای حفظ این موقعیت هر کاری انجام بدهند، هر کاری. ترامپ نمونه بارز کسی است که خود را به پول فروخته است.»

او با اشاره به اینکه «آمریکا تنها کشور بزرگ جهان است که بیمه خدمات درمانی را برای همه شهروندانش» اجرا نمی‌کند، گفت: «باید ببینید شرکت‌های بیمه چه پولی را به جیب نامزدهای انتخابات می‌ریزند. وقتی هر عقل سلیمی به تهدید تغییرات اقلیمی برای سیاره زمین پی برده است، ترامپ می‌خواهد مقررات وضع‌شده بر سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و زمین را بیش‌ از پیش نابود کند.»

این سناتور کهنه‌کار آمریکایی دلیل این رفتار ترامپ و دیگر سیاستمداران آمریکایی را «پول‌های هنگفتی» دانست که میلیاردرها در این کشور به نامزدها می‌دهند تا منافع خود را تضمین کنند.

سندرز حرص و طمع را صفت «زشت و مُسری» دانست که میلیاردرهای آمریکا از آن رنج می‌برند و به همین دلیل است که «آن‌ها دائما بیشتر و بیشتر می‌خواهند. (میلیاردرها) هیچ اهمیتی به سرنوشت سالمندان، کودکان و طبقه کارگر نمی‌دهند. باور دارم آن‌ها هر کاری برای افزایش ثروت خود انجام می‌دهند و بی‌شک ترامپ نامزد مورد حمایت آن‌هاست.»

او با انتقاد از سلامت مالی انتخابات‌های ایالات متحده، به این حقیقت اشاره کرد که نامزدها برای پیروزی در این انتخابات باید میلیاردها دلار هزینه کنند و به همین دلیل، باید به خواسته‌های میلیاردرهای آمریکا تن دهند. او در این باره گفت: «اگر جرأت مقابله با سیاست خارجه نومحافظه‌کارها را داشته باشید یا بخواهید با منافع عظیم شرکت‌ها سرشاخ شوید، (در انتخابات) شکست خواهید خورد. تمام (نمایندگان) کنگره این را می‌دانند؛ اگر در صدد احقاق حقوق طبقه کارگر برآیید، دیر یا زود حذف خواهید شد.»

سناتور مستقل آمریکایی این را مصداق «الیگارشی» دانست و گفت: «این مساله‌ای است که باید بر حل‌وفصل آن تمرکز کنیم.»

او با اشاره به مبالغ هنگفتی که سرمایه‌داران آمریکایی به نامزدهای انتخابات تزریق می‌کنند، گفت: «باید از شر این مساله خلاص شویم. ما هم باید مانند بسیاری از کشورهای جهان، تامین مالی عمومی از انتخابات‌ها را پیگیری کنیم. اگر شما بخواهید در انتخابات با من رقابت کنید، ایرادی ندارد. اما نباید این حق را داشته باشید که برای پیروزی در این رقابت، ۵۰ برابر من کمک مالی از ثروتمندان دریافت کنید!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha