• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040301346
  • خبرنگار : 71381

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

چهار روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهارات‌شان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی،‌ سعید جلیلی در بخشی از اظهارات خود در برنامه تلوزیونی «بدون تعارف» گفت: شنیدم که گفته اند اطرافیان جلیلی محدودند و جمع بسته ای هستند. در همین ۱۱ سال در دولت سایه در دفترمان به روی بیش از صدها جوان، مدیر، استاد دانشگاه و فضلای حوزه، جمعیت های کارگری و کشاورزی باز بود و نوع جدیدی از سیاست ورزی را دنبال می کردیم. بیش از ۱۴۰ سفر به اقصی نقاط کشور داشته ام. اگر بسته بودن به معنای حضور در گعده های سیاسی و لابی هاست، من به آنها اعتقادی ندارم. 

جلیلی همچنین در جریان سفر انتخاباتی خود به اصفهان، در میدان امام(ره) در جمع مردم این‌ شهر با بیان اینکه امروز هر ایرانی باید یک نقش باشکوه داشته باشد، تصریح کرد: امروز تکلیف نصف جهان را مردم تعیین می‌کنند. مردم ایران از حادثه حماسه می‌سازند. چیزی که ما شعار می‌دهیم، برای مردم اصفهان تجربه است. اولین بار که به اصفهان آمدم قرار بود بسیاری از شهدا را تشییع کنند. البته یک بار هم ۳۰۰ شهید را تشییع کرده بودند. در آن روزها بوی خدا و معرفت این شهر را فرا گرفته بود. مردم اصفهان از حادثه حماسه می‌سازند و همه نقش آفرین و در صحنه هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم اهواز نیز با بیان اینکه امروز ضعف‌ها و مشکلاتی داریم، اما ضعف را با نقطه قوت برطرف می‌کنند،‌ خاطرنشان کرد: ضعف را با جوانان دانشمند متخصص می‌توان رفع کرد. برای دانشگاه باید ماموریت تعریف شود تا در هر ماموریت صدها جوان را به کار بگیرد و ارزآوری داشته باشد تا کشور جهش یابد. گفت: امروز ضعف‌ها و مشکلاتی داریم اما ضعف را با نقطه قوت برطرف می‌کنند و ضعف را با این جوانان دانشمند متخصص می‌توان رفع کرد.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

***

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه تلوزیونی «گفت‌وگوی ویژه خبری» خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب زنان به سرعت رشد کردند و از طرف دیگر نرخ تحصیلات دانشگاهی آنان به ۵۰ درصد رسیده، در حالی که میزان مشارکت اقتصادی آنان ۱۵ درصد است. در فرهنگ ایرانی خانه داری یک شغل است و از خانم خانه دار باید پشتیبانی شود. بنده جزو مدیران نهم و دهم بودم اکثر مدیران دولت سیزدهم نیز در دولت نهم و دهم وارد حوزه اجرایی شده ‌اند.

این کاندید چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفت‌وگویی با ایسنا، نحوه اعطای کارت اعتباری انرژی را تشریح کرد و  گفت: یکی از برنامه‌های دولت خانواده و دولت مردم، اعطای کارت اعتباری انرژی به تمامی خانواده‌های ایرانی است. این کارت اعتباری جدا از برنامه یارانه تدوین شده است و در سال اول ۴۰ میلیون تومان، در سال دوم ۶۰ میلیون تومان و در سال سوم ۹۰ میلیون تومان خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی در دانشگاه تهران نیز در جمع دانشجویان حاضر شد و در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه آمده ام از آرمان های انقلاب سخن بگویم چه مورد اعتماد مردم باشم چه نباشم، خاطرنشان کرد که بنابر تکلیف آمدم. اگر رییس‌جمهور نشوم خدا را شکر میکنم،

وی همچنین با تاکید بر اینکه بانک ها باید از بنگاه داری خارج شوند، افزود: بانک های ناتراز یا باید اصلاح شوند و یا باید منحل شوند. باید یک بازار رسمی و تبادلی ارز در کشور ایجاد شود.

قاضی زاده همچنین در نشست خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزارشد، با بیان اینکه من خودم را برخاسته از انقلاب اسلامی می‌دانم و خود را مدیون خون شهدا می دانم،‌ افزود: کاری نمی کنم که کسانی که سابقه ریختن خون شهدا را دارند، از حرف‌های من خوشحال شوند. هر شش نامزد سابقه رزمندگی دارند و الان باید آبروی نظام را حفظ کنند. نامزدها نباید خودتحقیری داشته و دستاوردهای انقلاب را نباید زیر سوال ببریم. مسائل کشور بیان شود و این اشکالی ندارد ولی زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب کار خوبی نیست. در دهه ۹۰ که اقتصاد ما کوچک شد، هنوز بین ۲۵ قدرت اقتصادی دنیا هستیم. نباید این دستاوردها زیر سوال برود.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

***

مسعود پزشکیان در جریان سفر انتخاباتی خود به شیراز در سالن مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز و در جمع مردم این شهر با یادآوری اینکه شیراز و فارس، زمانی مرکز امپراطوری دنیا بوده است، گفت: ملتی که از گذشته خود بی‌خبر باشد، نمی‌تواند آینده را تصویر کند. شما میراث‌دار فرهنگ و تاریخ اصیل کوروش هستید و ما می‌توانیم تمام مشکلات مملکت را در دست در دست هم، حل کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه آنچه در زندگی به آن اعتقاد دارم، صداقت است، قول داد که به فکر دختران، زنان، دانشجویان، کشاورزان و تمام اقشار جامعه باشم و به‌هیچ‌وجه تبعیض و بی عدالتی را نخواهم پذیرفت. 

پزشکیان همچنین در جمع مردم اهواز با بیان اینکه قول می‌دهم اگر روزی به قدرت رسیدم اولین اولویت حل مشکلات خوزستان باشد، گفت: اقوام عرب، بختیاری و لر عزیز، من تاکنون وعده دروغ به کسی نداده‌ام. قول می‌دهم پیگیر مشکلات شما باشم.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری پیش از امروز-یکشنبه در نشست هم اندیشی هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: اگر برای ایران و کشور دل‌مان می‌سوزد باید از اختلافات دست برداریم و با هم باشیم و بپذیریم که شرایط یک مرتبه درست نمی‌شود بلکه از نظر علمی تغییر رفتار طی یک دهه رخ می‌دهد. باید از نظر علمی تجربیات را بپذیریم و آن را ادامه دهیم و به هم کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ وقت بخاطر رای وعده‌ای ندادم؛ افزود: الان هم در مناظرات وعده‌ای ندادم و فقط گفته‌ام که از کارشناسان استقاده خواهیم کرد؛ الان هم می‌گویم که من از کارشناسان استفاده خواهم کرد؛ کارشناسانی از دانشگاه‌ها و همچنین نظرات کارشناسی بین‌المللی و قطعاً به دنبال آن هستیم که مشکلات روابط خارجی مان را حل کنیم؛ اگر این کار را انجام ندهیم و FATF را حل نکنیم، به پیر و پیغمبر نمی‌شود کاری انجام داد.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

***

محمد باقر قالیباف دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با مردم قزوین در ورزشگاه شهید بابایی این شهر با بیان اینکه نزدیک‌ترین و مؤثرترین مسیر برای اینکه با اراده خودمان بتوانیم فرد اصلح را برگزینیم شرکت در انتخابات است زیرا انتخابات راهی برای تغییر و تحول است، ادامه داد: باید رصد کنیم وقتی جریانات و گروه‌های سیاسی که با وعده‌های متفاوتی مسئولیت کشور را بر عهده گرفتند و به پایان رساندند آیا در پایان کار شرایط کشور مناسب بوده است یا خیر.

قالیباف همچنین در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی که در اتاق بازرگانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ملی اصناف تاکید کرد: اقتصاد سیاست‌زده محکوم به مرگ است.

وی همچنین با بیان اینکه من موافق مذاکرات بودم خاطرنشان کرد: مذاکره یک روش مبارزه است. در سیاست باید همواره به این نکته توجه داشت که با دشمن خود سخن می‌گوییم. امریکا نه تنها از پس از انقلاب دشمن ما است بلکه در طول تاریخ دشمن ما بوده است.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

***

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، تاکید کرد: در «دولت قرار» به رسانه‌ها توجه ویژه خواهم داشت. بخش اصلی موفقیت دولت را در گرو تلاش و همکاری رسانه‌ها برای ایجاد محیط آگاهی و مناسب و با نشاط و با انگیزه برای رشد و توسعه کشور می‌دانم. اطلاع رسانی خوب به مردم و مسئولین حرکتی دو طرفه و کارساز است که در دستور کار قرار می‌دهم.

این نامزد انتخابات دربخش دیگری از این نشست گفت: بنده مشکل FATF را حل خواهم کرد تا مشکلات آن با کشورهای روسیه و چین و سایر کشورها حل شود. باید جسارت تصمیم گیری داشت. دستورالعمل‌های FATFرا عمل کردیم اما در باشگاه اف ای تی اف حضور نداریم. بنده این مسئله را حتماً حل خواهم کرد.

***

علیرضا زاکانی در اجتماع جامعه ورزش و جوانان، گفت: همه مردم مبتنی بر شرایط فعلی مصرف انرژی در کشور در طول سال تا ۶ گرم یارانه طلا - یعنی معادل اعتباری آن - را دریافت خواهند کرد که از آسیب تورم در امان است و ارزشش کم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما در کشور امکانات کم نداریم، بلکه توزیع امکانات ناعادلانه است،‌ تصریح کرد: این سبب شده عده ای از نداشتن نتوانند سر بر بالین بگذارند و به دلیل بی سرپناه بودن آرامش نداشته باشند اما ما با شناختی که از منابع داشتیم اول رفع نیاز و پس از آن پیشرفت و آبادانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

* اظهارات و سخنان دوازهمین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha