• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040603443
  • خبرنگار : 71381

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهارات‌شان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، در ادامه سفر های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در سفر به کرمان و در دیدار با مردم این شهر ضمن تبریک عید غدیر و گرامیداشت یاد و نام مردان بزرگ این استان اظهار کرد: من فردی مانند شما هستم. اگر کاری از دستمان بربیاید تلاش خواهیم کرد همراه شما و با شما ایرانی سربلند بسازیم.

وی افزود:کسی می‌تواند در مقابل مظلوم بایستد و از حق مردم دفاع کند که پست و مقام فریبش ندهد زیرا اگر من نوعی به عنوان نماینده بترسم از حق مردم دفاع کنم، محافظه‌کار می‌شوم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در گردهمایی حامیان خود که در سالن شهید بهشتی مشهد، اظهار کرد: شور و شوق شما دور از انتظار من است. برادران و خواهران من هم یکی مثل شما هم هستم و یکی از شما مردمم و دوست دارم صدای شما را در کشور اعلام کنم و صدای شما را هم بشنوم. 

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد هر کسی هر کاری خواست به اسم مردم انجام دهد، افزود:حضور شما به این افراد نشان می‌دهد سهم‌شان چه قدر است. کسانی که قهر کرده‌اند و پای صندوق نمی‌آیند، در حقیقت به اقلیت رای می‌دهند. اگر شما بیایید، خواهید توانست سهم خود در قدرت را داشته باشید. آزادی حق همه مردم و مذاهب است. آزادی در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، ادارات و غیره قربانی شده است.

پزشکیان امروز به خرم‌آباد هم سفر کرد و در جمع هواداران خود که در محل سالن ورزشی شهید چاغروند خرم‌آباد برگزار شد، خاطرنشان کرد: مردم آمده‌ام تا در ایران وحدت و انسجام ایجاد کنیم و این اختلافات، درگیری‌ها و دعواها را حل کنیم و اجازه ندهیم فقط یک صدا بلند باشد، صدا مال همه است و این حرفی را که می‌زنم در همین مناظرات دیدید چهار نفر یک طرف و بنده هم یک‌طرف؛ و یکی از آقایان می‌گفت نمی‌گذارم رئیس جمهور شوید و بنده در جواب گفتم این مردم هستند که تصمیم خواهند گرفت که چه کسی  رئیس دولت شود.

پزشکیان همچنین در جمع هوادارانش در استادیوم باغشمال در تبریز با بیان اینکه من از دیار ستارخان به مناظرات رفتم در مناظرات دیدید که من یک نفر بودم و آنها ۵ نفر، افزود: یک نفر گفت من نمی‌گذارم شما رئیس جمهور شوید اما من با کمک شما مردم رئیس جمهور می‌شوم و با کمک ملت ایران دریاچه ارومیه رو نجات می‌دهیم.

وی ادامه داد: من شبیه شما هستم چسبیدم به شما بیشتر از شما نیستم من فرزند این دیارم و حرف شما رو به گوش همه می‌رسانم.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

***

سعید جلیلی دیگر نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در جمع هواداران کرمانیش به تشریح برنامه‌هایش پرداخت و با تاکید برآنکه امروز در این نقطه تاریخی یک جهان فرصت وجود دارد، اظهار کرد: باید بستری فراهم کنیم که هر کسی که استعدادی در خودش دارد بداند که در این بستر می‌تواند حاضر شود و هر ایرانی ایفای نقش کند.

با برشمردن ظرفیت‌های استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان یک جهان فرصت است و نه تنها استان کرمان را بلکه کشور را می‌تواند جهش دهد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در عرصه قدرت بین المللی کشور را جهش دهند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچینن در سفر به شیراز در حرم شاهچراغ(ع) در جمع هوادارانش، با بیان اینکه امروز همه دنیا چشم انتظار نتیجه انتخابات در ایران هستند. در ایران در انتخابات مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی باید انتخاب شود. جمهوریت نظام میراث امام راحل است. امروز هیچ کس نمی تواند در دنیا جمهوریت نظام را زیر سوال ببرد و این یعنی مردم در ایران تعیین کننده هستند.

وی ادامه داد: شما مردم تعیین خواهید کرد که مسیر پیشرفت و جهش و استفاده از یک جهان فرصت با ایفای نقش پرشکوه هر ایرانی دنبال شود. نباید در یک جهان فرصت را از دست بدهیم. اگر می‌گویید باید جهش کرد و در برابر اخم خارجی و فساد داخلی باید ایستاد، نباید کسی باشد که با اولین داد و هوار، دست از مبازره با فساد بردارد. مسیر ما حق است و ملت ما باید از آن انتفاع ببرد.

جلیلی در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به مشهد رفت و در جمع مردم مشهد در پاسخ به جریانات و رسانه‌ها درباره انصراف از روند انتخابات تاکید کرد: ما هستیم؛ تا آخر میمانیم و با قدرت ادامه میدهیم.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

***

محمدباقر قالیباف هم در سفر به استان آذربایجان شرقی گردهمایی هواداران خود در سالن پورشریفی تبریز، بر تاثیر منفی تحریم بر اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: تحریم‌های ظالمانه حتما مارا عقب انداخته و سختی داشته است و اگر خواست و اراده مردم مبنی بر انتخاب و تشکیل دولت خدمت و پیشرفت باشد، موضوع رفع تحریم‌ها را در سریع‌ترین زمان در راستای قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری بهترین قانون است، دنبال خواهم کرد.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری در تجمع حامیان خود در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران  با بیان اینکه «باز جریان و افرادی پیدا شدند که همان روش‌های کهنه گذشته مبنی بر اینکه جامعه را به سمت تنش و دوگانگی ببرند و دوگانه‌های جعلی درست کنند و به مسیرهایی ببرند که باز مردم را از هدف و نیات اصلی خود در موضوعات مختلف دور کنند، تکرار کنند» اظهار کرد: در روز جمعه به دست مردم پایان تنش زدایی و آغاز گشایش در زندگی مردم رقم خواهد خورد.

قالیباف در سفر به مشهد و در جمع هوادادانش در این شهر نیز خطرنشان کرد که ما سیاست بلدیم؛ ولی سیاسی‌بازی نمی‌کنیم و صادقانه عمل می‌کنیم.

وی هم‌چنین با بیان اینکه تهران جدید را ساختیم، مطمئن باشید پایتخت دوم و اقتصادی ایران را هم در سواحل دریای عمان خواهیم ساخت، گفت: این پایتخت اقتصادی در افق ۱۴۱۴ اقتصاد کشور را متحول می‌کند.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

***

علیرضا زاکانی دیگر کاندید انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه انجام شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی پیامی برای جهان داشت که شامل شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است. در ۴۵ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، پرونده استبداد بسته شد و آزادی هدیه انقلاب به مردم شد.

وی افزود: مردم باید سالار بودن خود را باید با بازخواست و نظارت مسئولان تحقق بخشند و کار مردم با حضور پای صندوق رأی به پایان نمی‌رسد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در جمع هواداران خود در میدان آئینی امام حسین(ع) گفت: در انتخابات گذشته به خاطر شهید رئیسی کنار رفتم اما این بار کنار نمی‌روم. محکم در صحنه ایستاده‌ام تا حق مردم را بگیرم. 

وی با اشاره به این‌که «رهبر ما یار در میدان می‌خواهد»، عنوان کرد: رهبر ما کسانی همچون شهید رئیسی و حاج قاسم می‌خواهد. نه این که تسلیم تهدیدها شوند. کشور مشکلاتی دارد اما سراسر آن فرصت است. راه شکستن تحریم از داخل کشور است. نمی‌شود عقب افتادگی کشور را ندید و صبح جمعه تازه بگویند ما فهمیدیم. کردم نمی‌گذارند دوباره این اتفاق‌ها بیفتد.

زاکانی در آخرین برنامه تلوزیونی خود با حضور در برنامه «بدون تعارف» گفت:  چیزی که باعث ورودم به صحنه انتخابات شد، این است که ترسیدم یک وقت برگردیم به دهه ۱۳۹۰ همان دهه‌ای که به تعبیری دهه عبرت شد و سیاهی‌هایی که باعث دردسر مردم شد. جنبه دوم البته معیشت و سفره مردم بود.

***

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبتنی بر از دست رفتن سرمایه‌های انسانی و نخبگانی ایران گفت: ما نباید نخبه‌کشی کنیم. نخبگان هنری و فرهنگی و علمی و ورزشی زیادی داریم که باید با آنان تعامل کنیم. باید ادبیات نخبگی را یاد بگیریم تا بتوانیم با نخبگان تعامل کنیم.

وی با بیان اینکه «امنیتی بودن ضعف من نیست، قوت من است» اظهار کرد: وقتی من با نهادهای امنیتی گفت‌وگو می‌کنم، دست بالا را دارم چراکه در زمینه‌ امنیتی خبره‌ و صاحب‌نظرم. پس در موردی مثل محرومیت دانشجویان، بهتر از هر کس دیگری می‌توانم امنیت دانشجویان و اساتید را تضمین کنم و نگذارم کسی به ناحق تعلیق یا محروم شود.

پورمحمدی همچنین در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه چه رأی بیاورم چه رأی نیاورم از مشارکت بالا در انتخابات خوشحال می‌شوم، اظهار کرد: اینکه گفته شود به نفع کسی کنار روم دلیلی ندارد که این کار را انجام دهم، چون صاحب گفتمان هستم و در صورت موفقیت این گفتمان را به صحنه عملی می‌رسانم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گردهمایی حامیان خود در خانه والیبال ایران، با انتقاد از افرادی که در خانه می‌مانند و رای نمی‌دهند، گفت: اگر مشارکت بالا باشد، ملت پیروز است و همه ما کاندیداها نیز پیروز می‌شویم.

پورمحمدی در آخرین برنامه تلوزیونی خود با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری یادآور شد: برخی می‌گویند اگر در انتخابات شرکت کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ حالا اگر در انتخابات نیاید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا مشکلی حل می‌شود؟ اگر یک کاندیدا حتی ۲۰ تا ۳۰ درصد به دیدگاه شما نزدیک باشند و رأی دهید باز ۲۰ یا ۳۰ قدم جلوتر هستید.

وی اظهار کرد: اجازه ندهیم دیگران بر افکار ما تسلط پیدا کنند. با احساس مسئولیت، توکل بر خدا و حسن ظن به این‌که انتخابات برکات زیادی برای ما خواهد داشت در انتخابات شرکت می‌کنیم.

* اظهارات و سخنان چهاردهمین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha