• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403040301340
  • خبرنگار : 71381

خلاصه اخبار مجلس، ۳تیر؛ بررسی میزان تحقق دولت هوشمند

خلاصه اخبار مجلس، ۳تیر؛ بررسی میزان تحقق دولت هوشمند

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) سوم تیر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بررسی گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور با حضور عیسی زارع پور در دستورکار قرار گرفت.

خلاصه اخبار مجلس، ۳تیر؛ بررسی میزان تحقق دولت هوشمند

در جریان این جلسه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در صحن علنی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۸ میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت شدند یعنی ۷۰ درصد مردم بالای ۱۸ سال حداقل یکبار به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده‌اند و روزانه سه میلیون نفر از طریق این پنجره خدمات دریافت می‌کنند.

پس از توضیحات زارع پور، تعدادی از نمایندگان مجلس در اظهاراتی جداگانه بر بهبود سرعت و کیفیت اینترنت در نقاط مختلف کشور تاکید و درخواستهایی را از وزیر ارتباطات مطرح کردند.

تعداد دیگری از نمایندگان نیز ضمن بیان نظرات خود درباره توضیحات وزیر ارتباطات،‌ از وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از نقاط کشور انتقاد کردند.

در ادامه بررسی گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر «لزوم به روز رسانی مداوم فهرست خدمات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، گفت: مطابق گزارش‌های ارائه شده در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند اما حدود ۷۰ درصد خدمات، به صورت الکترونیک از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود.

بابک نگاهداری در تشریح نکات حائز اهمیت در رابطه با موضوع تحقق شبکه ملی اطلاعات، گفت:  پیشرفت و تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات یک پروژه جمعی به شمار می‌آید که نیازمند همکاری و مسئولیت پذیری دستگاه‌های متعدد اجرایی است. در حال حاضر وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بین ۶۰ درصد برآورد می‌شود که این میزان در ابتدای دولت سیزدهم در حدود ۳۰ درصد بوده که بیانگیر پیشرفت قابل قبول در این بخش است.

دو نماینده نیز در تذکرات جداگانه‌ای بر لزوم رفع اختلافات و مسائل بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات تاکید کردند.

وزیر ارتباطات دربخش دیگری از توضیحات خود به نمایندگان با بیان اینکه کاری را آغاز کردیم که آینده ارتباطات کشور را تضمین می‌کند، تصریح کرد: امروز ۴۰ درصد کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند. در دولت گذشته این پروژه کلا کنار گذاشته بود و برخی از مدیران معتقد بودند که اصلا ما نیازی به فیبر نوری نداریم و به عبارتی دیگر امروز را فدای امروز می‌کردند اکنون در ۶۰۰ شهر کار آغاز شده است که در ۲۰۰ شهر پروژه به پایان رسیده است. به فضل الهی دو سوم کشور تا پایان امسال تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

در جمع بندی مطالب مطرح شده،‌ نائب رئیس مجلس گفت با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی قوانینی را مصوب و تکالیفی را برای وزارت اطلاعات مشخص کرده‌ایمف افزود: خدمات دولت الکترونیک و دولت هوشمند در امتداد یکدیگر هستند.

حمیدرضا حاجی بابایی خاطرنشا ن کرد: دولت باید زیرساخت های لازم را برای این امر ایجاد کند. بحث دولت هوشمند از سال ۱۴۰۱ شروع شد.الزام به شناسایی خدمات اجرایی برای هوشمند شدن، طراحی و تصویب معماری کلان توسط وزارت ارتباطات، راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند توسط وزارت ارتباطات و اتصال خدمات دستگاهی به پنجره ملی هوشمند از جمله این تکالیف بوده‌اند.

ناطقین مجلس

تاکید نماینده گرمسار بر لزوم توجه ویژه به مدیریت آب آشامیدنی در کشور

جباری: مردم در هشتم تیر بار دیگر افتخار آفرینی کنند

حسینی: عملیات طوفان الاقصی صدای مردم فلسطین را به دنیا رساند

علیمردانی: حضور حماسی مردم در پای صندوق رای تکمیل کننده حماسه استقبال از شهدای خدمت است

حسینی: طوفان‌الاقصی صدای رسای ملت فلسطین را به گوش جهان رساند

خزایی: افزایش مشارکت باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی می‌شود

حسینی: وزیر جهاد کشاورزی اختلافات مناطق کشاورزی با منابع طبیعی را ساماندهی کند

***

دربخش دیگری از جلسه علنی امروز، طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا اعلام وصول شد.

بعد از اعلام وصول این طرح، نائب رئیس مجلس با تاکید بر این‌که مجلس شورای اسلامی اقدام نابخردانه دولت کانادا علیه سپاه را محکوم می‌کند، گفت: دولت کانادا از حامیان سرسخت رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

همچنین ۲۵۰ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای اقدام خصمانه دولت کانادا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی را محکوم کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان ملجس

روانبخش: مردم با انتخاب رئیس‌جمهوری انقلابی راه شهید رئیسی را استمرار می‌بخشند

گودرزوند: حرکت سیاسی کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه را محکوم می‌کنیم

حسینی: وام‌های مردم زلزله زده در سرپل ذهاب بخشوده شود

انتقاد صالحی از نحوه تخصیص اعتبارات استانی

علیپور: بازارچه‌های مرزی باید توسعه یابد

موسوی: کاندیداها به شدت از بی‌اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی پرهیز کنند

سلیمی: دولت کانادا نشان داد که استقلال خود را از دست داده است

شریعتی: سپاه هویت ملت ایران است

انتقاد یزدی‌خواه از زیرسوال بردن دستاوردهای دولت سیزدهم

فلسفی: ان‌شاءالله شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم

ولایتمدار: ایثارگران از نامزدهای جبهه انقلاب انتظار اجماع دارند

درخواست گودرزی برای اجماع کاندیداهای جبهه انقلاب

رفیعی: سگ‌های ولگرد جان بچه‌های این سرزمین را تهدید می‌کنند

انتقاد متفکر آزاد از اظهارات یکی از مسئولان دولت پیشین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha